ساعت یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین پوشاک در طول دوران زندگی هر انسان بوده است. با پیشرفت تکنولوژی، ساعت‌های هوشمند شاید حتی بیش از ساعت‌های کلاسیک محبوب شدند. چرا که با توجه به اینکه هر دو عملکرد نسبتا مشابهی دارند، اما ساعت‌های هوشمند، اطلاعات بیشتری بجز نمایش زمان و تاریخ به کاربر نشان می‌دهند. در این میان اپل واچ، سامسونگ و سایر ساعت‌های هوشمند در طی این سالها فروش خوبی داشته‌اند. از این رو محبوبیت و فروش ساعت‌های هوشمند میان افراد مختلف در هر سنی باعث شد تا تولیدکنندگان نه تنها محصولات خود را در محدوده قیمت‌های مختلف با مشخصات متنوع‌تری به فروش برسانند، بلکه ویژگی‌های جذاب‌تری هم به آنها اضافه کنند.

تفاوت ساعت هوشمند و دستبند هوشمند

امروزه هم ساعت هوشمند و هم دستبند هوشمند، هر دو در بین مردم بسیار پرطرفدارند. در این میان، به چند مورد از تفاوت‌های آنها اشاره می‌کنیم که دلیل انتخاب هوشمندانه بین این دو محصول را بدانید و خرید بهتری برای خود انجام دهید. از نظر فیزیکی دستبند هوشمند وزن کمتری نسبت به یک ساعت‌ هوشمند دارد. اما با هر دوی آنها می‌توانید کنترل ضربان قلب، فشارخون و دریافت کالری خود را به راحتی اندازه‌گیری و کنترل کنید. دستبندهای هوشمند از تجهیزات ورزشی حرفه‌ای مناسبی برخوردارند و برای ورزشکاران حرفه‌ای مناسب‌ترند. اصلی‌ترین تفاوت دستبند و ساعت در جایی مشخص می‌شود که حرفه‌ای‌ترین دستبندها هم از سیم‌کارت یا کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کنند و امکان برقراری تماس و پاسخ دادن به پیام‌های متنی در این محصول وجود ندارد. این قابلیت مهم‌ترین ویژگی ساعت‌های هوشمند است. از طرفی میزان مصرف باتری‌های دستبند بیشتر از ساعت‌های هوشمند است.

همان طور که می‌دانید، همیشه برندهای قدیمی و معروف محصولات بهتر و در عین حال گران‌تری به فروش می‌رسانند. در ساعت‌های هوشمند نیز این چنین است. از مطرح‌ترین برندها در این زمینه ساعت‌های هوشمند شرکت اپل و سامسونگ هستند. پس از این دو، باقی شرکت‌ها شروع به تولید انواع ساعت‌ها کردند که در بازار جهانی به رقابت با یکدیگر بپردازند.

اپل واچ Apple watch serie7

جدیدترین سری آی واچ یا اپل واچ، سری ۷ است که در پاییز سال ۱۴۰۰ وارد بازار شد. این محصول با قیمت ۳۹۹ دلار، از جنس سرامیک، آلومینیوم و شیشه تشکیل شده و سیستم عامل آن او اس ۸.۰ است. حافظه داخلی اپل واچ ۳۲ گیگا بایت و حافظه رم آن یک گیگا بایت می‌باشد. باتری اپل واچ سری ۷ در هر بار شارژ تا حدود ۱۸ ساعت کار می‌کند. رنگ‌های این سری نقره‌ای، مشکی، قرمز، سبز، آبی و خاکستری است. یکی دیگر از قابلیت‌های این ساعت نمایشگر آن است که به نسبت سری قبل حدود هفتاد درصد روشن‌تر شده و بهبود پیدا کرده است. علاوه بر آن، سرویس فیتنس پلاس اپل +Fitness نیز اضافه شده است که کاربران می‌توانند توسط آن به صورت آنلاین در گروه‌های ورزشی شرکت کنند. نکته جالب سرویس فیتنس پلاس برای ورزشکاران المپیکی‌ است که میزان فعالیت ورزشی و کالری خود را به صورت دقیق‌تر ارزیابی کنند. برنامه‌ دیگری با نام Mindfulness مخصوص علاقه‌مندان پیلاتس و تای‌چی است.

سامسونگ گلکسی واچ  ۴ 4 Samsung Galaxy Watch

بهترین ساعت هوشمند اندرویدی که سامسونگ در ۲۰۲۱ به بازار عرضه کرد و تا به امروز جزو پرفروش‌ترین ساعت‌های این کمپانی بوده، گلکسی واچ  ۴ است. این دستگاه پوشیدنی سیستم عامل گوگل را دارد. گلکسی واچ ۴ در دو نسخه ساده و کلاسیک و دو سایز ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری و با بدنه آلومینیومی روانه بازار شد و مهم‌ترین تفاوت ظاهری آنها مجهز شدن مدل کلاسیک به حلقه مکانیکی چرخان اطراف نمایشگر است. این ساعت هوشمند از ویژگی‌هایی مانند تشخیص افتادن کاربر، سنجش قند خون و فشار خون و تحلیل ترکیب بدن body composition  بر اساس پنج فاکتور مهم  BMI، پایش میزان اکسیژن حین خواب، میزان عضله و چربی، میزان آب بدن و متابولیسم بدن مجهز شده است.

شیائومی Amazfit GTR

شیائومی که به تازگی محصولات قابل قبول و خوبی را با قیمت مناسب به بازار عرضه می‌کند، مدل GTR را تولید کرده که دارای شارژدهی عالی باتری در مدل ۴۷ میلی متری است که به مدت ۲۴ روز دوام می‌آورد.

اگر بخواهیم به برندهای دیگری هم اشاره کنیم، ساعت‌های هوشمند Amazfit T-Rex، ساعت ورزشی Ionic Fitbit و ساعت هوشمند اپل واچ سری  SE را برای خرید پیشنهاد کرد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *