اگر از کاربرانی هستید که از استوری اینستاگرام زیاد استفاده می‌کنید، باید بدانید که استوری اینستاگرام تنظیماتی دارد که شاید بدردتان بخورد! مثلاً گاهی اوقات نمی‌خواهید کاربری که در لیست فالوورهای شما قرار دارد، استوری شما را ببیند و این در حالی است که شاید دلتان نخواهد این دسته از کاربران را از لیست فالوورهای خود حذف کنید! در بخش تنظیمات اینستاگرام این تنظیمات قابل دسترسی است و به راحتی می‌توانید از استوری‌های خود را از چنین افرادی Hide کنید.

برای دسترسی به تنظیمات استوری کافی است از طریق صفحه اصلی اینستاگرام، بر روی آیکن استوری کلیک کنید. در بخش بالا و سمت چپ علامت چرخ‌دنده یا همان تنظیمات استوری در دسترس است که با کلیک بر روی آن می‌توانید وارد بخش تنظیمات استوری شوید. در این بخش چندین گزینه در دسترس شما قرار دارد:

همچنین اگر صفحه شما عمومی باشد، با قرار دادن هشتگ‌های پرمخاطب به راحتی می‌توانید در بخش استوری‌های آن هشتگ دیده شوید و بازدید استوری خود را افزایش دهید. برای استفاده از هشتگ‌ها در استوری کافی است کاراکتر # را قبل از هشتگ موردنظر خود قرار دهید. افزایش بازدید استوری به معنای افزایش تعامل صفحه است و به کمک آن می‌توانید محصولات یا خدمات خود را بازاریابی کنید. اگر می‌خواهید فروش بیشتری را تجربه کنید.

در این بخش هم شانس افزایش بازدید استوری‌ها بسیار زیادی است و به راحتی می‌توانید از طریق استوری‌ها، فالوورهای هدفمند خود را هم افزایش دهید.

Hide Story From

با استفاده از این قابلیت می‌توانید کاربران موردنظر خود را Hide کنید تا استوری شما را نبینند. برای این کار کافی است بر روی این بخش کلیک کنید و کاربران موردنظر خود را انتخاب کنید. سپس بر روی Done کلیک کنید؛ از این پس این دسته از کاربران نمی‌توانند استوری‌های شما را ببینند و این در حالی است که هنوز در لیست فالوورهای شما قرار دارند.

  • Close friends

دوستان نزدیک یا Close friends یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار عالی و جذاب اینستاگرام است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید تعدادی از دوستان خود را در لیست کلوزفرند قرار دهید و استوری‌های موردنظر را تنها به این دسته از کاربران نمایش دهید. لیست کلوزفرند شما می‌توانید از بین فالوینگ‌هایتان باشد و استوری‌های خاص را تنها به کاربران موردنظرتان در لیست Close Friends نمایش دهید.

  • Allow message replies

ریپلای استوری یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار عالی اینستاگرام است که به افزایش تعامل صفحه کمک زیادی می‌کند. با استفاده از این قابلیت به راحتی می‌توانید به کاربران اجازه پاسخ دادن به استوری‌های خود را بدهید. البته در این بخش ۳ آپشن در اختیار شما قرار گرفته است:

  • Your Followers: با استفاده از این گزینه به تمام افراد (فالوورهای خود) اجازه پاسخ دادن به استوری خود را می‌دهید؛ در واقع محدودیتی برای پاسخ دادن به استوری‌های شما وجود ندارد.
  • Followers you follow back: با استفاده از این گزینه تنها کاربرانی که شما را فالو کرده‌اند و شما هم آن‌ها را فالو کرده‌اید قادر به پاسخ به استوری شما هستند؛ در واقع کاربرانی که شما آن‌ها را فالو نکرده باشید اما آن‌ها شما را فالو کرده باشند نمی‌توانند به استوری شما پاسخ دهند.
  • Off: با انتخاب این گزینه هیچ فردی نمی‌تواند به استوری شما پاسخ دهد؛ حتی افرادی که شما آن‌ها را فالو کرده باشید هم نمی‌توانند به استوری شما پاسخ دهند.
  • تعامل کاربران را در استوری اینستاگرام افزایش دهیم؟ – بخش اول

با توجه به نیاز خود می‌توانید یکی از سه گزینه بالا را انتخاب کرده و محدودیتی برای پاسخ دادن کاربران به استوری خود انتخاب کنید.

  • Saving

ذخیره کردن استوری اینستاگرام یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار خوب در اینستاگرام است. در این بخش از تنظیمات استوری اینستاگرام، دو گزینه در اختیار شما قرار دارد:

  • Save to gallery: با استفاده از این گزینه می‌توانید استوری‌های خود را پس از اشتراک‌گذاری به صورت خودکار در گالری ذخیره کنید. البته با توجه به این که شما به صورت دستی هم می‌توانید استوری‌های خود را ذخیره کنید، پیشنهاد می‌کنم این گزینه را فعال نکنید و استوری‌های موردنظر و مهم خود را به صورت دستی ذخیره کنید.
  • Save to archive: با استفاده از این گزینه به راحتی می‌توانید استوری‌های خود را در بخش آرشیو اینستاگرام ذخیره کنید! این گزینه را فعال کنید تا اگر در آینده نیاز به اشتراک‌گذاری و انتشار استوری‌های قدیمی خود را داشتید، تنها به یک کلیک بتوانید آن را منتشر کنید. این بخش حافظه‌ای از موبایل شما را اشغال نمی‌کند و بر روی سرورهای اینستاگرام ذخیره می‌شود؛ در صورت نیاز به استوری‌های خود نیز کافی است آن‌ها را از طریق بخش Story Archives ببینید یا ذخیره کنید.
  • آموزش اینستاگرام؛ هر آنچه باید بدانید! – بخش اول

به کمک دو گزینه بالا به راحتی می‌توانید استوری‌های خود را در گالری یا آرشیو استوری خود ذخیره و در آینده از آن‌ها استفاده کنید.

در این بخش هم شانس افزایش بازدید استوری‌ها بسیار زیادی است و به راحتی می‌توانید از طریق استوری‌ها، فالوورهای هدفمند خود را هم افزایش دهید.

  • Sharing

قابلیت کاربردی دیگر در اینستاگرام، قابلیت اشتراک‌گذاری استوری‌ها توسط کاربران است. در این بخش از تنظیمات اینستاگرام شما می‌‌توانید قابلیت اشتراک‌گذاری استوری‌ها را توسط کاربران فعال یا غیرفعال کنید. برای فعال‌سازی کافی است گزینه Allow Sharing را انتخاب کنید تا کاربران بتوانند استوری شما را برای دیگران ارسال کنند. البته توجه داشته باشید که اگر صفحه شما خصوصی است، کاربران نمی‌توانند آن را برای کاربرانی که در لیست فالوورهایتان قرار ندارند ارسال کنند. اگر مدیریت صفحه مربوط به کسب‌وکارتان را برعهده دارید، حتماً صفحه شما عمومی است؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنم این گزینه را فعال کنید تا کاربران هم بتوانند صفحه شما را تبلیغ کنند و آن را برای دوستان خود بفرستند! در این صورت تعداد فالوورهای شما هم افزایش پیدا می‌کند و به کمک بازاریابی درست می‌توانید فروش خود را افزایش دهید.

همچنین به کمک گزینه Share tour story to facebook می‌توانید استوری خود را علاوه بر اینستاگرام، به صورت هم‌زمان در فیسبوک هم به اشتراک بگذارید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *