این روزها رقابت سختی بین کسب‌وکارها برای جذب مشتری و افزایش فروش وجود دارد. این که بتوانید برند خود را به افراد مورد نظر معرفی کنید و یا محصولات خود را به آنها بفروشید اهمیت بالایی دارد. بازاریابی به اشکال مختلف در این کار به شما کمک می‌کند. یکی از بازاریابی‌های پرکاربرد در برخی از کارها همچون خدمات کامپیوتری، ساخت و ساز و دیگر مشاغلی که لیست مشتریان مشخصی دارند، ایمیل مارکتینگ است که همچنان تاثیر خود را در دنیا حفظ کرده است.

ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) که به نام بازاریابی ایمیلی نیز شناخته می‌شود، برای برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان کاربرد دارد. در این نوع بازاریابی، محصول یا خدمتی را که می‌خواهیم به مشتری معرفی یا ارائه کنیم، در قالب یک ایمیل به آنها ارسال می‌کنیم. برای این کار ایمیل مشخصی به کمک کدهای HTML طراحی و در یک قالب جذاب به لیستی از مشتریان بالقوه فرستاده می‌شود تا از پیشنهادها و آفرهای موجود در آن فصل یا رویداد بخصوص باخبر شوند.

کارایی سرویس ایمیل مارکتینگ

همان طور که می‌دانید، ارسال ایمیل بی‌وقفه بدون رضایت قبلی مشتری، به احتمال زیاد تأثیر منفی بر روی ایشان خواهد گذاشت و باعث می‌شود که از اعتبار برند شما کاسته شود. ممکن است با ریپورت ایمیل‌‌های کاربران مواجه شوید. بنابراین لازم است حساب شده عمل کنید و با برنامه‌ریزی پیش بروید تا زحمت و هزینه شما هدر نشود. اجرای کمپین‌های تبلیغاتی به موقع باعث موفقیت کسب و کارتان خواهد شد و افراد بیشتری را به سوی خدمات شما جذب می‌کند. استفاده درست از ایمیل مارکتینگ، به چندین برابر شدن نرخ تبدیل و کسب نتیجه مورد دلخواه از تبلیغات منجر می‌شود. پس باید با توجه به نیاز و اهداف حرفه‌تان، بهترین سرویس ایمیل مارکتینگ را با قالبی زیبا، مشخص و کاربرپسند برای ارسال ایمیل‌‌های خود انتخاب کنید.

هزینه ایمیل مارکتینگ

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در برنامه‌ریزی گسترش کسب‌وکار و تبلیغات لازم، برآورد هزینه است. از آنجایی که ارسال ایمیل هزینه‌ مالی زیادی برای کسب و کارها ندارد، یکی از کم هزینه‌ترین روش‌های بازاریابی به شمار می‌رود و به راحتی می‌توانید با یک برنامه درست و از پیش تعیین شده به اهداف بلندمدت و مورد قبولی دست پیدا کنید. برای این کار سایت‌های مختلفی در ایران و هم خارج از ایران وجود دارد که سرویس ایمیل مارکتینگ را در انواع پکیج‌ها و با قیمت‌های مختلفی ارائه می‌کنند. شما هم اگر در داخل یا خارج از کشور هستید، بسته به نوع کشور خود می‌توانید پس از عضویت و انتخاب سرویس موردنظر، به صورت آنلاین پرداخت کنید و با انتخاب قالبی زیبا شروع به تبلیغات کنید.

از سرویس ایمیل مارکتینگ برای اهداف مختلف در کسب‌ و کارها استفاده می‌شود که برخی از آنها در لیست زیر آمده است:

  • تبریک تولد مخاطبان
  • ارسال رسید پرداخت الکترونیکی
  • معرفی محصولات جدید به مشتریان
  • اطلاع‌‌رسانی تخفیفات و جشنواره‌‌های فروش
  • دعوت به رویدادها و همایش‌ها
  • ارسال خبرنامه
  • نظرسنجی مشتریان در رابطه با محصولات و خدمات
  • چگونه لیست ایمیل برای کسب و کارمان تهیه کنیم؟

 

کاربرد ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ به معنای ارائه خدمات و یا فروش مستقیم محصول از طریق ایمیل نیست. در واقع کاربرد بسیار گسترده‌ای دارد که بسته به خلاقیت شما می‌تواند به نتیجه مثبت برسد. پرکاربردترین مواردی که کسب‌وکارها برای تبلیغات و بازاریابی ایمیلی خود استفاده می‌کنند را مثال می‌زنیم:

۱.خوشامدگویی به کاربران جدید

بهترین، اولین و ساده‌ترین نوع آشنایی با کاربران جدید این است که بعد از عضویت هر یک از آنها در سایت یا خبرنامه به او خوشامد بگویید. این موضوع حس ادب و صمیمیتی را با برند شما ایجاد می‌کند که تاثیر ماندگاری خواهد داشت. ضمن اینکه می‌توانید اطلاعات ورود و دسترسی به بخش‌های مهم سایت را با یک دکمه فراخوانی ساده برای او بفرستید.

۲. اطلاع‌رسانی درباره محصول جدید یا ارایه خدمات ویژه

چه چیز بهتر از این است که کاربر بدون مراجعه به سایت شما، از جدیدترین محصول شما باخبر شود؟ یا ایمیلی بگیرد مبنی بر اینکه می‌تواند خدمات ویژه‌ای دریافت کند. پیشنهادات و آفرهای جذاب همیشه کارساز هستند و مخاطبان شما را به یک مشتری وفادار تبدیل می‌کند.

۳. ارسال اطلاعات خرید یا مشخصه خدمات

به هنگام خرید مشتری یکی از بهترین ایمیلی‌هایی که می‌تواند دریافت کند، ایمیل اطلاعات خریدی است که کاربر انجام داده است. لازم است بعد از خرید مشتری، رسید، فاکتور و جزییات خرید را در ایمیل خود داشته باشد. می‌توانید در برخی از سرویس‌هایی که ارائه می‌کنید فایل‌های دانلود را برای او بفرستید یا مشخصه خدماتی که به ایشان ارائه شده را ایمیل کنید. در چنین ایمیل‌هایی معمولا پیشنهادات جدید و مرتبط با خرید فعلی کاربر را نیز در ادامه ایمیل می‌گنجانند تا با یادآوری یا شناساندن محصول، مشتری برای خرید بعدی آماده شود.

در نتیجه یکی از بهترین روش‌ها برای داشتن تعداد فروش بیشتر و کسب سود حداکثری برای صاحبان یک کسب و کار ، بازاریابی ایمیلی است. با در نظر گرفتن این مزیت که در ایمیل مارکتینگ، مشتریان و کاربران ایمیل خود را در سایت ثبت می‌کنند، شرایط برای داشتن ارتباط بیشتر و صمیمانه‌تر با آنها فراهم می‌شود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *