واتساپ برای باقی ماندن در جمع برترین پیام رسان‌های جهان، باید پا به پای دیگر رقبایش همچون تلگرام، امکانات جدیدی به برنامه خود اضافه کند. یکی از مهم‌ترین چیزهایی که به لطف تلگرام در اپلیکیشن‌های این چنینی به محبوبیت رسیده، کانال‌ها هستند و خب واتساپ از بسیاری جهات، در این زمینه عقب افتاده است. با این حال به نظر می‌آید، شرکت متا با ارائه امکانات جدید در کانال‌های واتساپ قرار است این رویه را تغییر دهد.

در روزهای اخیر و با به روزرسانی واتساپ، چند قابلیت جدید به کانال‌ها اضافه شده تا محبوبیت‌ آن‌ها را در میان کاربرانش بیشتر کند. این قابلیت‌ها شامل نظر سنجی، پیغام‌های صوتی و راه‌های جدید برای به اشتراک گذاری پست‌های عمومی کانال‌ها به صورت استاتوس شخصی است. در ادامه مروری خواهیم داشت بر این قابلیت‌ها:

نظر سنجی

یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های جدیدی که به کانال‌های واتساپ اضافه شده، نظرسنجی است که مدیر کانال امکان ارائه آن را دارد و می‌توان از آن برای کارهای زیادی استفاده کرد. گذاشتن نظرسنجی بسیار راحت است و برای تمامی کاربران آن کانال به نمایش گذاشته شده و در نهایت، نتیجه نظرسنجی نیز در همان صفحه به دنبال کنندگان نشان داده می‌شود.

اگر قبلا از نظر سنجی‌های تلگرام استفاده کرده باشید، کاملا با این قابلیت آشنا خواهید بود. چیز ویژه‌ای در مورد نظرسنجی کانال‌های واتساپ وجود ندارد و همه چیز به همان شکل است. برای آن‌ها که دارای کسب و کار هستند یا بلاگر هستند، نظرسنجی راهی آسان برای جلب نظر کاربران بوده و همچنین با انجام نظرخواهی، می‌توانید از سلایق آننان نیز بهتر با خبر شوید.

پیغام‌های صوتی

همان طور که در گفتگوهای خصوصی، می‌توانید پیغام‌های صوتی بفرستید، حالا در کانال نیز می‌توانید چنین کاری انجام دهید. قابلیت Voice Notes، ابزار جدیدی است که برای مدیران کانال‌ها در نظر گرفته شده تا بتوانند به جای پست‌های نوشتاری، پیغام‌های صوتی پست کنند.

این قابلیت با توجه به این که در این روزها کسی حوصله خواندن محتوای نوشتاری را ندارد، بسیار پر کاربرد هست و حتی می‌توان از آن برای راه‌اندازی یک پادکست جمع و جور در واتساپ استفاده کرد.

فوروارد کردن پست‌های عمومی به صورت استاتوس

و اما یکی از گزینه‌های جالبی که کسی فکرش را نمی‌کرد، قابلیتی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا پست‌های عومی کانال را به صورت استاتوس خصوصی ارسال کنند. البته این کار تنها برای کانال‌هایی امکان پذیر خواهد بود که به صورت شخصی درست نشده و عمومی هستند.

برای انجام این کار، ابتدا باید روی پست مورد نظر لمس طولانی کنید و در گزینه‌های مربوط به آپلود، دنبال Status update بگردید و روی آن بزنید. این مهم نه تنها قابلیتی عالی برای تبلیغ کانال‌های عمومی است، بلکه کاربران کانال‌ها نیز می‌توانند، محتوای مفید را به این شکل با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

البته این را هم در نظر بگیرید که واتساپ در کنار این قابلیت‌ها، تغییراتی جزیی نیز در برنامه خود و البته کانال‌ها داده است که مهم‌ترین آن‌ها، بیشتر کردن ظرفیت مدیران برای هر کانال است. در حال حاضر با این تغییر، هر کانال می‌تواند تا 16 مدیر داشته باشد.

تغییرات کانال‌های واتساپ

به نظر می‌رسد با تغییرات جدید و قابلیت‌هایی که قبلا برای کانال‌های واتساپ ارائه شده‌اند، متا به دنبال این است که برنامه خود را شبیه به تلگرام، به یک محیط همه کاره بدل کند، حتی اگر بعضی از قابلیت‌های واتساپ با دیگر شبکه‌های اجتماعی این شرکت مثل فیسبوک و اینستاگرام همپوشانی داشته باشند. نباید فراموش کنید که واتساپ، پرطرفدارترین پیام رسان در دنیا بوده و خیلی از کاربران، ترجیح می‌دهند که در این برنامه بمانند و به سراغ دیگر پیام‌رسان‌ها همچون تلگرام یا وایبر نروند. به همین دلیل است که کارهایی همچون امکانات ویژه برای کانال‌ها، می‌تواند از ریزش کاربران واتساپ بکاهد.

در نهایت، در نظر بگیرید که قابلیت‌های جدید گفته شده، ابتدا برای کاربران آمریکای شمالی ارائه می‌شود و سپس به مرور برای دیگر کاربران نیز فعال خواهد شد. پس اگر در به روز رسانی قابلیت‌های گفته شده را ندارید، کمی صبر کنید تا آن‌ها برایتان فعال شود.

به دارندگان کسب و کار نیز، پیشنهاد می‌کنیم، حتما به سراغ استفاده از کانال‌های واتساپ رفته و از قابلیت‌ها و فضای بزرگی که این پیام رسان دارد، استفاده ببرند. در حال حاضر، خیلی از کاربران ایرانی نیز، به جای استفاده از کانال‌های تلگرامی، عضو کانال‌های واتساپی هستند.‌

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *