اگر از طرفداران مقالات پرشین‌تولز هستید، حتما مقالات مربوط به تاثیر شبکه‌های اجتماعی در سئو را خوانده‌اید؛ در مقالات قبلی به بررسی برخی نکات آن پرداختیم و در این مقاله قصد داریم به ادامه این بحث بپردازیم.

تعامل کاربران برای اشتراک‌گذاری لینک در صفحات اجتماعی خود

اگر محتوای صفحه شما مناسب باشد، بسیاری از کاربران هستند که حاضر به تبلیغ پست شما در استوری و حتی پست‌های خود هستند! اگر در توییتر فعالیت می‌کنید، این مسئله بیشتر دیده می‌شود که کاربران دیگر را کوت (Quote) می‌کنند. سعی کنید یک لینک را در میان پست‌های خود قرار دهید و از کاربران بخواهید آن محتوا را به اشتراک بگذارند! همان‌طور که گفتیم موتورهای جستجو نظیر گوگل اهمیت زیادی برای لینک‌های شبکه‌های اجتماعی قائل است و این اهمیت روز به روز در حال بیشتر شدن است. هر چقدر سیگنال‌های دریافتی گوگل از لینک‌های شما بیشتر باشد، قطعاً رتبه سایت شما هم بهبود بیشتری پیدا می‌کند.

بهترین راه‌کار برای این که کاربران محتوای شما را بازنشر دهند، ایجاد تعامل عالی در صفحه خود است؛ یعنی اگر شما سعی کنید کاربران را به چالش بکشید، اعتماد آن‌ها را هم جلب می‌کنید و در نهایت می‌توانید از آن‌ها بخواهید محتوای شما را در صفحه خود به همراه لینک درج‌شده منتشر کنند.

روابط جدید ایجاد کنید!

یکی دیگر از روش‌های دریافت بهترین تاثیر شبکه‌های اجتماعی در سئو ایجاد روابط جدید است! وبسایت کسب‌وکارتان در حقیقت یک کانال ارتباطی مناسب برای فروش محصولات، ارائه اطلاعات، آموزش به کاربران و… است. با استفاده از صفحات اجتماعی می‌توانید روابط بسیار خوبی با کاربران برقرار کنید و سپس از آن‌ها بخواهید لینک سایت شما را در سایت خود قرار دهند. این مورد که به عنوان بک‌لینک شناخته می‌شود، تاثیر بسیار زیادی بر روی سئوی سایت شما خواهد داشت؛ البته باید توجه داشته باشید تا جای ممکن، موضوع آن سایت با موضوع سایت شما یکسان یا حداقل نزدیک به هم باشند.

برای درج لینک در سایت‌های کاربران، می‌توانید برای آن‌ها یک پست مناسب ایجاد کنید و درون آن پست، لینک‌هایی را به صفحات سایت خود ارجاع دهید.

برندسازی؛نتیجه‌ی استفاده از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و سئو

برای همه ما پیش آمده است که بخواهیم یک محصول را خریداری کنیم و دو برند همان محصول را داشته باشند! در این میان انتخاب شما محصول کدام برند است؟ شاید ده‌ها فاکتور در انتخاب آن محصول تاثیرگذار باشند اما اگر شرایط فراهم باشد و هزینه محصول دو برند تقریباً یکی باشد، قطعاً برند شناخته‌شده‌تر را انتخاب می‌کنید! حتی گاهی حاضر به پرداخت هزینه بیشتر هستید تا محصولی باکیفیت بگیرید.

تمام این موارد بستگی به برندسازی دارد! یعنی هر چقدر شناخته‌‌شده‌تر باشید، کاربران بیشتری وارد سایت شما می‌شوند و راحت‌تر می‌توانید در بازار رقابتی محصولات خود را بفروشید. مهم‌ترین نتیجه استفاده هم‌زمان از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و سئو، برندسازی است. به کمک می‌توانید تعداد دنبال‌کنندگان شبکه‌های اجتماعی خود را افزایش دهید و از طریق شبکه‌های اجتماعی هم می‌توانید کاربران بیشتری را به سایت هدایت کنید. هرچقدر ترافیک سایت شما بیشتر باشد، نتیجه بهتری در سئو خواهید گرفت؛ زیرا یکی از فاکتورهای مهم سئو، ترافیک سایت است. گوگل معتقد است که هر چقدر ترافیک یک سایت بیشتر باشد، اعتبار بیشتری در میان کاربران دارد و آن سایت را در میان رقیبان به رتبه بالاتری می‌رساند. بنابراین برندسازی هم به صورت غیرمستقیم بر روی سئوی شما تاثیرگذار است! به عبارت ساده‌تر، برندسازی توجیهی برای تاثیر شبکه‌های اجتماعی در سئو است.

بهترین راه‌کار برای افزایش ترافیک سایت از طریق بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، ایجاد محتوای چالش‌برانگیز است تا به کمک آن بتوانید کاربران بیشتری را به سایت خود هدایت کنید. از طرف دیگر اگر چندین سایت و صفحه اجتماعی معتبر لینک شما را قرار دهند، اعتبار شما نزد گوگل تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا می‌کند. خودتان را جای گوگل بگذارید؛ به دنبال یک فرد معتمد هستید! یک فرد را ۲ نفر از افراد معمولی و فرد دیگری را ۵ نفر افراد معتبر پیشنهاد می‌کنند؛ کدام را انتخاب می‌کنید؟ گوگل هم چنین حسی نسبت به سایت شما پیدا می‌کند و به راحتی می‌توانید با قرار دادن لینک سایت خود در سایت‌های معتبر، رتبه سایت خود را بهبود ببخشید.

اگر در ابتدای راه هستید و تازه کسب‌وکارتان را راه‌اندازی کرده باشید، ممکن است کسی حاضر نشود لینک شما را بدون هزینه در سایت خود قرار دهد. بنابراین اگر سایتتان برایتان مهم است و می‌خواهید آینده بهتری داشته باشید، محتوای مناسب تولید کنید و با پرداخت هزینه لینک خود را به صورت دائمی در سایت موردنظر قرار دهید. این موارد پس از چندین ماه می‌تواند رتبه سایت شما را متحول کند. از طرف دیگر ممکن است نتوانید در شبکه‌های اجتماعی فالوورهای زیادی جذب کنید اما مطمئن باشید که بازاریابی شبکه‌های اجتماعی تاثیر منفی بر روی سئوی سایت ندارد. باید سعی کنید فالوورهای صفحات اجتماعی خود را از طریق سایت و سئوی سایت خود را از طریق بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بهبود دهید! البته این مسئله نیازمند زمان است و برای کسب‌وکارهای تازه‌کار، انرژی و تلاش زیادی می‌طلبد.

در بخش پروفایل اینستاگرام محدودیت در نوشتن توضیحات وجود دارد. پروفایل اینستاگرام هم‌چنین این توانایی را دارد که ارتباط بین کسب‌وکار با کاربران جدید را ایجاد کند. ایجاد مشخصات بهینه‌سازی شده اینستاگرام قادر به جذب کاربران بیش‌تر اینستاگرام است که نیاز به یک برنامه سازمان‌دهی شده و صبر و شکیبایی است. توانایی اندازه‌گیری عملکرد و تمایل به تغییر با توجه داشتن به آمار و ارقام شما را در رقابت با دیگران به خوبی پیش خواهد برد.

مسئله مهمی که وجود دارد این است که شما این نتایج را به طور کامل بررسی کنید. اینکه هر صفحه در شبکه های اجتماعی بر اساس مقدار زمانی که برایش صرف شده است، چه مقدار بازگشت هزینه برای شما داشته است و  آیا در آینده باید همین روش را گسترش داد یا باید آن را تغییر داد؟ بررسی این موارد بسیار مهم هستند. بخاطر داشته باشید که نباید تنها بر روی جمع کردن تعداد زیادی دنبال کننده (Follower) و یا پسندها (Likes) و یا نظرات کاربران (Comments) تمرکز کرد. ممکن است شما روز به روز در تعداد این معیارها، رشد چشمگیری داشته باشید اما نرخ تبدیل شدن این آمار به مشتریان بسیار پایین باشد. در این صورت باید حتماً به دنبال استراتژی جدیدی برای بازاریابی شبکه های اجتماعی خود باشید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *