یکی از سناریوهای پر تکرار این روزهای کاربران شبکه‌های اجتماعی، ضبط یا دانلود یک ویدیو با فرمت‌های مختلف و تبدیل این ویدیوها به گیف است! گیف‌هایی که همه جا بتوان از آنها استفاده کرد. برای این کار نیاز به روشی پیچیده یا کامپیوتر ندارید و به راحتی روی موبایل خود هم می‌توانید آن را انجام دهید.

تبدیل GIF به MP4 در آیفون و اندروید

اگر کار با ویندوز یا وب سایت‌های آنلاین را دوست ندارید، می‌توانید روی اپلیکیشن‌های زیر برای تبدیل گیف به فیلم حساب کنید. بسته به سیستم عامل تلفن همراهتان، می‌توانید از هر کدام از ابزارهای زیر، استفاده کنید:

Video2me

اپلیکیشن Video2me یک تبدیل کننده آنلاین همه جانبه برای ویدیو گیف‌ها و تبدیل GIF به MP4 است. این ابزار برای انجام کارهای بسیاری مانند آماده‌سازی ویدیو کلاژ، ادغام ویدیوها، برش ویدیوها، ایجاد ویدیو کلاژ، تبدیل فرمت ویدیویی GIF به فرمت MP4 و موارد دیگر مناسب است.

کافی است مراحل زیر را انجام دهید تا بتوانید به راحتی در گوشی اندروید خود این تبدیل‌ها را پشت سر بگذارید.

  1.  برنامه را بصورت آنلاین دانلود کنید و آن را بر روی گوشی اندروید خود نصب کنید.
  2.  گزینه video را انتخاب نمایید.
  3.  گزینه GIF2Video را انتخاب کرده و پارامترهای فایل ویدیویی را تنظیم کنید.
  4.  در آخر فایل ویدیویی GIF خود را به MP4 تبدیل کنید.

Gif to Video

اپلیکیشن Gif to Video هم یکی از نرم افزار‌هایی است که دارای ویژگی‌های منحصر به فردی بوده که آن را به یک گزینه مطلوب تبدیل می‌کند. علاوه بر این، برای جستجو و مرور تصاویر محلی، Reddit، Giphy GIF و موارد دیگر هم مناسب است.

شما با استفاده از این برنامه، نه تنها می‌توانید فایل‌های ویدیویی خود را تبدیل کنید، بلکه می‌توانید از این فایل‌ها در رسانه‌های اجتماعی انتخابی خود نیز استفاده نمایید.

ابتدا از طریق لینک‌های زیر، نسخه متناسب با سیستم عامل تلفن همراه خود را دانلود کنید:

  1.  فایل‌های ویدیویی GIF خود را از Reddit، Giphy یا GIF‌ های local، وارد برنامه کنید.
  2.  آیکن “Convert” را بزنید تا فایل‌های GIF به فرمت MP4 تبدیل شوند.
  3. حالا تنظیماتی از قبیل video codec، سرعت، scale و همچنین سایر پارامترها را تنظیم کنید.

بهترین ابزارهای آنلاین برای تبدیل گیف به فیلم

برنامه‌ها و وب‌سایت‌های آنلاین، بهترین و سریع‌ترین ابزار برای تبدیل GIF به MP4 محسوب می‌شوند. از این ابزارها، می‌توانید در گوشی‌ها به راحتی استفاده کنید.

Zamzar

Zamzar یک وب سایت آنلاین است که برای تبدیل فایل از یک فرمت به فرمت دیگر، طراحی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته این اپلیکیشن، برای تبدیل GIF به MP4 هم کاربرد دارد.

فرمت‌های دیگری هم وجود دارند که شما می‌توانید فایل MP4 خود را با استفاده از Zamzar به آن‌ها تبدیل کنید. برخی از این فرمت‌ها عبارتند از: 3GPP2 Multimedia، 3GPP Multimedia، فایل‌های صوتی AC3 و سایر فایل‌های صوتی پیشرفته. حالا بیایید با هم ببینیم برای تبدیل گیف به فیلم چه مراحلی را باید پشت سر بگذاریم.

ابتدا وارد وب سایت Zamzar شده و سپس مطابق مراحل زیر، عمل کنید:

  1.  در صورتی که فایل گیف در حافظه کامپیوتر یا تلفن همراه شما قرار دارد؛ ابتدا لازم است آدرس مکان آن را در فیلد ارائه شده وارد کنید. اگر هم قصد تبدیل یک GIF در اینترنت را دارید، باید آدرس اینترنتی آن را در قسمت مشخص شده، وارد کنید.
  2.  پس از انجام مرحله قبل، با کلیک روی دکمه یا نوار “convert files to”، فرمت MP4 را به عنوان فایل خروجی مورد نظر خود انتخاب کنید.
  3.  آدرس ایمیلی که می‌خواهید فایل تبدیل شده به آنجا ارسال شود را وارد کنید. پس از اینکه بر روی “Agree to terms” کلیک کردید، تبدیل فایل GIF به فرمت مورد نظر شما اغاز می‌شود. تکمیل این کار فقط چند دقیقه طول می کشد؛ پس لطفا صبور باشید.

FileZigZag

در میان ابزارهای موجود برای تبدیل GIF به ویدیو به صورت آنلاین، FileZigZag هم یکی از گزینه‌های فوق العاده مناسب محسوب می‌شود. کار کردن با این نرم افزار بسیار ساده است: کافی است فایل GIF مورد نظر خود را آپلود کرده و اطمینان حاصل کنید از لیست تبدیل فرمت‌ها که برای شما نشان داده می‌شود، فرمت MP4 را انتخاب کرده‌اید.

  1. وارد وب سایت FileZigZag شده و فایل GIF مورد نظرخود را آپلود کنید.
  2.  نوع فایل خروجی را برای فایل تبدیل شده، تعیین کرده و از لیست کشویی که برای شما نشان داده می‌شود، فرمت MP4 را به عنوان فرمت فایل خروجی خود، انتخاب کنید.
  3.  آدرس ایمیل خود را وارد کنید تا از طریق آن بتوانید فایل MP4 جدید را دریافت کنید. برای تبدیل فایل به فرمت مورد نظر، بر روی دکمه “Convert” کلیک کنید. اگر روند تبدیل فایل موفقیت‌آمیز باشد، میزان پیشرفت را در Progress bar مشاهده خواهید کرد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *