تبلیغات اینترنتی و ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی برای پیشرفت یک کسب‌وکار یکی از مسائل بسیار مهم است که مدیریت کسب‌وکار بدون آن امکان‌پذیر نیست. در یکی از مقالات قبلی به بررسی انواع تبلیغات اینترنتی پرداختیم و انواع آن را برای کسب‌وکارهای مختلف بیان کردیم. در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع تبلیغات از نظر محتوا بپردازیم و مزایای هر یک را بررسی کنیم تا بتوانید با دید بهتری اقدام به انتخاب یکی از روش‌های تبلیغاتی کنید.

نمایش تبلیغات بنری در سایت‌های نمایش‌دهنده

یکی از رایج‌ترین روش‌های تبلیغاتی، تبلیغات بنری است که با استفاده از آن قادر به جذب مخاطبان از سایت‌های نمایش‌دهنده تبلیغات در سایت خود خواهید بود. با اینکار تبلیغ‌دهنده به کمک طراح گرافیک اقدام به طراحی یک بنر تبلیغاتی متحرک می‌کند و با پرداخت هزینه به روش‌های مختلف اقدام به نمایش بنر در سایت نمایش‌دهنده می‌کند.

نمایش تبلیغات ویدیویی در سایت‌های نمایش‌دهنده

یکی دیگر از روش‌های بسیار موثر و حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ استفاده از ویدیو برای ایجاد کمپین تبلیغاتی یک سایت است. ویدیوی شما ممکن است توسط خودتان یا طراحان انیمیشن طراحی شده باشد یا به وسیله یک دوربین فیلم‌برداری تهیه شده باشد! در تبلیغات ویدیویی استفاده از یک دوربین حرفه‌ای به جای طراحی انیمیشنی موثرتر است اما گاهی هزینه‌های آن ممکن است بیشتر از طراحی انیمیشن توسط طراحان باشد. برخی از کاربران نیز برای نمایش تبلیغات ویدیویی ابتدا آن را در یک سایت ارائه‌دهنده سرویس فیلم و ویدیو آپلود می‌کنند که در اینکار علاوه بر سرعت بالای نمایش، پهنای باند کمتری از سرور شما را اشغال می‌کند.

یکی از راه‌های تبلیغات و کسب‌ درآمد از ویدیو ، سایت‌های اشتراک‌ ویدیو است که چند ثانیه اول برخی یا تمامی ویدیوها نمایش داده می‌شود که در صورت کلیک کاربران هزینه‌ای برای ارائه دهنده تبلیغ (تبلیغ‌دهنده) اعمال می‌شود؛ البته نوع محاسبه هزینه می‌تواند بر اساس روش‌های مطرح شده در مقاله قبلی باشد که اگر آن را مطالعه نکرده‌اید پیشنهاد می‌کنیم آنها را نیز مطالعه کنید.

جعبه لینک تحت عنوان مطالب یا سایت‌های برگزیده

یکی از سرویس‌های تبلیغاتی بسیار موثر و مورد استفاده در سایت‌های با موضوع عمومی یا خبری استفاده از جعبه لینک است که در سایت‌های مختلف تحت عنوان مطالب یا سایت‌های برگزیده نمایش داده می‌شود. باتوجه به اینکه سایت‌های خبری بازدید و ترافیک بسیار زیادی دارند یکی از روش‌های موثر تبلیغاتی به شمار می‌آیند اما گاهی به دلیل تعداد بالای لینک‌های موجود در آن لینک شما دیده نمی‌شوند اما می‌تواند به عنوان بک‌لینک مورد استفاده قرار بگیرند.

تبلیغات متنی

یکی از کم‌هزینه‌ترین و البته روش‌های موثر برای افزایش ترافیک سایت به صورت مستقیم و غیرمستقیم استفاده از تبلیغات متنی برای کسب‌وکارهای مختلف است. این روش سبب جذب مستقیم ترافیک با کلیک کاربران مختلف بر روی تبلیغات سایت می‌شود و همچنین به عنوان بک‌لینک(در صورت گرفتن لینک به صورت Follow) می‌تواند بر روی رتبه مطالب شما در نتایج جستجوی شما تاثیر زیادی بگذارد و آنها را به صفحه اول گوگل و لینک‌های اول منتقل کند.

  • انجمن‌های پرشین تولز، یکی از محبوب‌ترین انجمن‌های فارسی زبان است ، تبلیغ در انجمن‌های پرشین تولز فرصت مناسبی برای معرفی کالاها و خدمات شرکت‌های مختلف به وب مسترهای ایرانی و فعالان وب فارسی است.

نمایش تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام

یکی از روش‌های بسیار موثر و کم‌هزینه تبلیغاتی استفاده از شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب است که می‌توانید در زمانی بسیار کوتاه به تعداد زیادی از کاربران دسترسی پیدا کنید. اینستاگرام به عنوان پرمخاطب‌ترین شبکه تصویری و باارزش‌ترین شبکه‌ اجتماعی مناسب برای بازاریابی آنلاین و تبلیغات کسب‌وکارها ، یکی از بسترهای مناسب برای ارائه تبلیغات و جذب مخاطبان زیاد برای سایت و صفحه‌های اختصاصی است. از طرفی یکی از مزایای این نوع تبلیغات قابلیت جذب مخاطبان از یک شبکه‌ اجتماعی به شبکه‌های اجتماعی دیگر است که به راحتی می‌توانید لینک‌ آنها را به یکدیگر متصل کنید؛ امروزه دو شبکه‌ اجتماعی بسیار گسترده که می‌توان در بحث بازاریابی دیجیتال از آنها اسمی به میان آورد، تلگرام و اینستاگرام است که می‌توانید از این دو شبکه برای یکدیگر کاربر جذب کنید و با اینکار نرخ فروش خود را افزایش دهید.

بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

ایمیل مارکتینگ یکی از روش‌های قدیمی و رایج در بازاریابی دیجیتال است که از گذشته تاکنون از اهمیت زیادی برخوردار بوده است. در این روش با استفاده از موارد مختلف نظیر فرم خبرنامه در سایت‌های مختلف مدیران سایت‌ها اقدام به جمع‌آوری ایمیل کاربران می‌کنند که به مناسبت‌های مختلف نظیر رونمایی از محصولات جدید، تخفیف‌ها و… برای آنها ایمیل ارسال می‌کنند. با استفاده از این روش می‌توانید میزان فروش خود را تا چندین برابر افزایش دهید. این روش بدلیل هزینه‌های کم و بازدهی بسیار زیادی که دارد به عنوان یکی از روش‌های اصلی و حرفه‌ای شناخته شده است و در بسیاری از سایت‌ها برای افزایش فروش و جذب ترافیک بیشتر از آن استفاده می‌کنند. ایمیل‌ها می‌توانند در بازه‌های زمانی منظم ارسال شوند که این بازه‌ها می‌توانند روزانه، هفتگی و ماهانه باشند که بسته به شرایط می‌توانید یکی از این بازه‌ها را انتخاب کنید. با استفاده از سرویس‌دهنده‌های ارسال ایمیل می‌توانید تمامی این‌کارها را به صورت منظم انجام دهید و نیازی به صرف زمان برای آن نداشته باشید.

از دیگر موارد در زمینه تبلیغات اینترنتی می‌توان به هدفمندی موضوعی، هدفمندی جغرافیایی، بازاریابی محتوا و… اشاره کرد که بهترین کار استفاده بهینه از تمامی این موارد است.

نتیجه‌گیری: راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین بدون استفاده از یک کمپین تبلیغاتی یا همان تبلیغات آنلاین امکان‌پذیر نیست؛ زیرا هدف از راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین کسب درآمد است که بدون شناخت روش‌های تبلیغاتی مختلف امکان‌پذیر نیست. در دو مقاله گذشته به بررسی انواع روش‌های تبلیغاتی پرداختیم تا بتوانید بهینه‌ترین حالت ممکن را برای تبلیغات کسب‌وکار خود انتخاب کنید. با انتخاب روش مناسب تبلیغات سایت خود می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و بازدهی آن را افزایش دهید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *