اگر از طرفداران بخش آموزش پرشین‌تولز هستید، حتماً بخش‌های قبلی مجموعه مقالات فاکتورهای مهم سئو را خوانده‌اید! در این مقاله هم قصد داریم به بررسی ادامه این مباحث بپردازیم! آمار بسیار بالایی است اما جالب است بدانید که بیش از ۲ میلیارد نفر در فضای اینترنت همواره آنلاین هستند. ۹۳ درصد از فعالیت های آنلاین از موتورهای جستجو آغاز می شود. ۴۰ هزار جستجو در ثانیه و ۳٫۵ میلیارد جستجو در روز انجام می شود. بنابراین مطابق این آمارهای عجیب و غریب و سرسام آور، میلیون ها فرصت برای کسب و کار شما وجود دارد. یکی از مزایای سئو این است که مشتریان و کاربران شما هر روز و به دلایل مختلفی از موتورهای جستجو استفاده می کنند و این فرصتی است که می بایست آن را غنیمت بشمرید و از آن نهایت استفاده را ببرید.

کاربران و مدت زمان حضور آن‌ها در سایت

اگر شما به دلیل نداشتن سواد لازم از این تکنیک استفاده می‌کنید، بهتر است که چندین محتوای با کیفیت را مطالعه کنید تا با شیوه نوشتن آنها آشنا شوید. اینکه محتوای جدیدی را با ایده خود تولید کنید برای کاربران شما بسیار با ارزش‌تر از محتوایی است که با سرقت از دیگران منتشر می‌کنید. همچنین در اینصورت، یونیک و اختصاصی بودن مطلب، برای گوگل بسیار حائز اهمیت است! استفاده از عنوان های جذاب ولی پوچ استراتژی دیگر سئو کلاه سیاه است. کاربر در لیست نتایج جستجو تنها عنوان جذاب شما را می‌بیند و بر آن کلیک می کند اما وقتی وارد سایت می شود به سرعت آنرا ترک می کند. همانقدر که نرخ ورودی کاربران برای افزایش رتبه بندی سایت مهم است همانقدر هم نرخ خروج سریع کاربران از سایت (Bonus Rate) و نیز زمان سپری شده در سایتتان (Time On Site) برای گوگل مهم است. شما با استفاده از این اصل سئو کلاه سیاه تنها خودتان را گول می‌زنید و گوگل شما را بابت این تقلب و کلاهبرداری مجازات می‌کند.

شما باید از کاربران، مشتری وفادار بسازید. با تقلب و فریبکاری، هیچ وقت مشتری وفادار نخواهید داشت. کاربر تشنه کیفیت و اعتبار کسب و کارتان است تا بتواند به آن اعتماد کرده و خرید کند. سایت بی کیفیت که کاربر را گول زده و وقت وی را تلف می‌کند، هیچ وقت برای کاربران معتبر نخواهد بود.  لینک فارم یک نوع لینک سازی هرزگونه و بی‌کیفیت است. به گونه‌ای که با استفاده از یک محتوای بی‌کیفیت می‌خواهید بطور انبوه به سایت‌های دیگر لینک بزنید یا از آنها لینک بگیرید تا نمره سئو سایت خود را افزایش دهید. اما متاسفانه باید به شما بگویم که گوگل این مورد را هم می‌تواند شناسایی کند.  برنامه نویسان این توانایی را دارند که صفحات سایت را به گونه‌ای طراحی کنند که برخی از عناصر موجود در صفحه، تنها برای موتورهای جستجو دیده شوند و از چشم کاربران پنهان بمانند. این استراتژی نوعی از استراتژی پنهان سازی سئو کلاه سیاه است. برای مثال برنامه نویس می‌تواند متنی را در صفحه بگذارد و رنگ آن‌را سفید کند تا کاربران متوجه آن نشوند و تنها موتورهای جستجوگر قادر به خواندن و ایندکس آن باشند.  سئو کلاه سیاه مانند یک رفیق ناباب، امروزش برایتان خوشایند خواهد بود اما روزگار کسب و کارتان را در آینده‌ی بسیار نزدیک، به خاک سیاه خواهد نشاند!

زمانی که جریمه پشت جریمه از گوگل دریافت کردید و سایتتان پنالتی شد، تقریباً هیچ راه مطمئنی برای بازگشت روزهای خوب وجود نخواهد داشت…  اما سئو کلاه سفید را به عنوان یک قهرمان و همراه مهربان به آغوش بکشید! او خیلی صبورانه اما با تفکر و منطق، موجب پیشرفت روزانه‌ی سایتتان در موتورهای جستجوگر خواهد شد. سئو کلاه سفید نوعی از سئو خوب است که اصول و قوانین موتورهای جستجو را بطور کاملاً طبیعی و باکیفیت رعایت می‌کند. اما رعایت سئو کلاه سفید آنقدرها هم آسان نیست. زیرا شما وقتی سایت باکیفیتی داشته باشید، اگر یکی از اصول و قوانین موتورهای جستجو را زیر پا بگذارید، رتبه و کیفیت سایت شما نزول می کند. بنابراین برای باکیفیت نگه داشتن سایت همواره باید با اصول و قوانین جدید جستجوگرها آشنا باشید و این اصول را روی سایت خود بکار گیرید. برای مثال اگر صفحه سایت شما زمان بارگذاری زیادی دارد یا طراحی سایت کسب و کارتان بطور سنگین و غیراستاندارد انجام شده‌است، موتورهای جستجو از نمره سایت شما کم می‌کنند و رتبه آن را کاهش می دهند؛ در حالی که تا ۳ سال قبل، این فاکتور مهمی محسوب نمی‌شد.

سئو یک استراتژی خوب برای افزایش کیفیت و رتبه بندی و ترافیک سایت است. البته منظور ما از سئو در سایت حتما سئو کلاه سفید است. در بالا برخی از تاکتیک های سئو کلاه سیاه را به شما معرفی کردیم که البته تنها تعداد محدودی از آنها بیان شد. گوگل هر یک از این استراتژی ها را می تواند شناسایی و سایت آن را مجازات نماید. لذا توصیه اکید به شما پرهیز از استفاده این استراتژی‌ها در سایت است. برای اینکه سایت با کیفیت و کاربر پسند داشته باشید و بتوانید اعتبار برند خود را به مرور زمان افزایش دهید، استفاده از اصول و قوانین سئو کلاه سفید استراتژی مناسبی برای شما خواهد بود.

در چندین مقاله سعی کردیم به شما فاکتورهای مهم سئو را بگوییم! اما چرا فاکتورهای سئو هر سال بروزرسانی می‌شوند و در این بروزرسانی‌ها اهمیت برخی از فاکتورهای کم‌رنگ‌تر است؟ مسئله مهم و اصلی این است که بسیار از سایت‌ها قصد دارند با روش‌های غیرقانونی (سئوی کلاه سیاه) سایت خود را بالا بیاورند و گوگل با این کار بسیار مخالف است. به همین دلیل است که گوگل هر سال الگوریتم‌های خود را بروزرسانی می‌کند تا بتواند جلوی روش‌های غیرقانونی افزایش رتبه سایت‌ها را بگیرد. گاهی اوقات این بروزرسانی‌ها حتی کاربرانی که از سئوی کلاه سفید استفاده می‌کنند را هم نگران می‌کند! مانند همین بروزرسانی‌های سال ۲۰۱۹ که رتبه بسیار از سایت‌ها برای مدتی کاهش پیدا کرد. اما مسئله مهم این است که سایت‌هایی که از سئوی کلاه سفید استفاده می‌کنند، معمولاً در بروزرسانی‌ها رتبه بهتری می‌گیرند اما سایت‌هایی که از روش کلاه سیاه استفاده می‌کنند، اکثراً با کاهش رتبه مواجه می‌شوند. در پیشنهاد می‌کنم مقالات فاکتورهای مهم سئو  را به دقت در پرشین‌تولز بخوانید و آن را در سایت خود رعایت کنید!

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *