این روزها با افزایش ارتباطات به صورت مجازی، کاربرد هر چه بیشتر اپلیکیشن‌ها ما را ترغیب می‌کند که بهترین‌ها را انتخاب کنیم. در میان برنامه‌های پیام‌رسان، تلگرام گزینه بسیار خوبی برای ارسال و دریافت پیام و فایل است. همان طور که در بخش‌های قبلی ترفندهای کاربردی در تلگرام به جهت کارکرد هر چه بهتر این اپلیکیشن گفتیم، در این متن هم می‌خواهیم چند ترفند دیگر را بازگو کنیم تا در صورت نیاز به هر کدام از آنها بتوانید به کارشان ببرید.

چند حساب کاربری مختلف

تلگرام این امکان را برای کاربران فراهم کرده است که چند حساب کاربری مختلف داشته باشند. انجام این کار هم بسیار ساده است. کافی است انگشتتان را بر روی فلشی که کنار اسمتان قرار گرفته بزنید و از طریق گزینه  + Add Account شماره تلفن دیگر را وارد و مراحل را دنبال کنید. به این صورت شما می‌توانید دو اکانت کاملا مجزا از هم داشته باشید.

تعیین رمز برای گفت‌وگوها

امنیت در هر برنامه و اپلیکیشنی مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کند. یکی از دلایل محبوبیت تلگرام، به خاطر ویژگی‌های امنیتی آن است. برای این منظور شما می‌توانید برای گفتگوهای تلگرامتان رمزی مشخص کنید تا اگر کسی موبایلتان را برداشت، امکان دسترسی به چت‌هایتان را نداشته باشد. این قابلیت مهمی است که بدون آنکه بخواهید کسی پیام‌های خصوصی شما را نخواند. برای تعیین رمز عبور ابتدا به بخش تنظیمات این اپلیکیشن بروید.با انتخاب حریم شخصی و امنیت از Privacy and Security  کلمه Passcode lock را لمس کرده و یک عدد چهار رقمی را وارد کنید. برای بازگشایی قفل تلگرام همچنین می‌توانید از تاچ اسکرین کد و اثر انگشت خود هم استفاده کنید. با علامت قفل در بالای صفحه تلگرام خود را قفل کنید.

تعیین تایمر برای ارسال متن و تصاویر و حذف خودکار

اخیرا تلگرام ویژگی جدیدی به امکانات خود اضافه کرده است که این امکان را به کاربر می‌دهد تا پیام‌ها یا تصاویری را در بازه زمانی بخصوصی ارسال کنید که به صورت خودکار هم حذف می‌شوند. برای ارسال تصویر، لازم است پس از انتخاب آن از گالری تصاویر، روی آیکون زمان Schedule messages را لمس کرده تا ساعت مدنظر خود را برای ارسال آن تعیین کنید. از طرفی اگر بخواهید پس از مدت خاصی پیام یا تصویر شما حذف شود، با استفاده از گزینه تایمر حذف خودکار، Self-destruct timer را انتخاب کرده و بازه‌‌ای مابین یک ثانیه تا یک هفته را تعیین می‌کنید. این ویژگی کاربردهای زیادی دارد که به محبوبیت آن افزوده است. شما برای انجام کارهایتان به راحتی می‌توانید با زمان‌بندی منظم پست‌های موردنظرتان را بدون اینکه در زمان مشخصی آنلاین باشید، ارسال کنید.

فشرده‌سازی تصاویر

بیشتر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان زمان ارسال تصاویر، کیفیت آن را پایین می‌آورند تا علاوه بر ارسال سریع‌تر، فضای کمتری را هم در حافظه داخلی گوشی شما اشغال کند. برای اینکه این اتفاق نیافتد، شما می‌توانید هر عکسی را که می‌خواهید با کیفیت اصلی ارسال شود را به صورت یک فایل انتخاب کرده و بفرستید. برای این کار وقتی روی آیکون سنجاق لمس می‌کنید، باید گزینه  File را بزنید و آدرس تصویر مورد نظر خود را از گالری و یا حافظه داخلی انتخاب کرده و بفرستید. در این صورت تصویر به حالت فشرده و با کیفیت مناسب به گیرنده می‌رسد.

اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی

یکی از کاربردی‌ترین امکانات تلگرام در سال‌های اخیر امکان ارسال لوکیشن به فرد دیگر است. یکی از ترفندهایی که وجود دارد و ممکن است شما از آن بی‌اطلاع باشید این است که می‌توانید به چت شخصی بروید و با انتخاب موقعیت مکانی از طریق سنجاق، یکی از دو گزینه Send my current location به منظور ارسال موقعیت فعلی برای یافتن شما توسط آن فرد و یا share my live location که مدت زمان مشخصی موقعیت مکانی شما را برای فرد متقابل نشان می‌دهد را انتخاب کرده و بفرستید. حتی امکان این را دارید که لوکیشنی غیر از محلی که در حال حاضر در آنجا هستید را روی نقشه انتخاب و برای شخصی بفرستید.

ارسال بی‌صدای پیام

ارسال بی‌صدای پیام یکی دیگر از قابلیت‌های خوب و کاربردی تلگرام به شمار می‌رود. از این طریق شما دیگر در زمان چت با کسی مزاحم افرادی که با شما در یک اتاق هستند نخواهید شد. برای استفاده از این ویژگی، پس از نوشتن متن پیام‌، انگشت خود را روی دکمه ارسال نگه دارید. در این هنگام گزینه ارسال بی‌صدای پیام Send without sound را مشاهده خواهید کرد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *