امروزه دیجیتال مارکتینگ حرف اول و آخر کسب‌وکارهای آنلاین است! آن‌ها می‌خواهند به کمک دیجیتال مارکتینگ مخاطبان و در نهایت فروش خود را افزایش دهند.اگر شما هم مدیریت یک کسب‌وکار اینترنتی را برعهده دارید و می‌خواهید فروش محصول یا خدمات خود را افزایش دهید، این مقاله را در زمینه دیجیتال مارکتینگ بخوانید تا با اهمیت آن بیشتر آشنا شوید.

چگونه اینستاگرام را با سایر شبکه‌های اجتماعی ادغام کنیم؟

هر یک از شبکه‌های اجتماعی کاربر خاصی دارد و ساختار آن‌ها متفاوت است! مثلاً اینستاگرام یک شبکه اجتماعی عکس‌محور است اما در توییتر بیشتر متن مورد توجه قرار می‌گیرد. توییت‌های خوب و دارای محتوای هدف دار و بر اساس استراتژی های تبلیغاتی نتیجه مناسبی در بر خواهد داشت. شناخت مخاطبین و وضعیت بازار مرتبط با کسب و کاری که دارید در این راه می تواند کمک بزرگی تلقی گردد؛ مانند همه راه های تبلیغاتی مبتنی بر محتوا، در بازاریابی در توییتر نیز ارزش و اعتبار محتوا را نباید دست کم گرفت. محتوای طولانی و با تعداد کلمات بالا برای مخاطبین جذابیتی نداشته و بزرگان عرصه تبلیغات اینترنتی مانند فیسبوک و توییتر این محدودیت را برای پست های تبلیغاتی مخاطبان اعمال کرده اند. شما برای ارسال محتوا برای بازاریابی توییتر تعداد بسیار محدودی کلمه در اختیار دارید که باید با استفاده از آن‌ها محتوا و پیام اصلی را به مخاطبان خود منتقل کنید. اما در اینستاگرام شما تصاویر مختلفی را به اشتراک می‌گذارید و محدودیت متن آن بسیار کمتر است! البته این موضوع هم حائز اهمیت است که متن‌ در پست‌های اینستاگرام اهمیت کمتری نسبت به تصاویر و ویدیوهای آن دارد.

بسیاری از افراد تمام وقت خود را به استفاده از توییتر اختصاص دهند و برخی نیز شرکت خود در این شبکه اجتماعی را تنها به اشتراک محتوا محدود نمایند. هدف شما تشخیص نوع کاربرانی است که به دنبالشان می گردید و تعامل کردن با آن ها و به دست آوردن درک درستی از چگونگی و چرایی استفاده این افراد از شبکه‌های اجتماعی مختلفی نظیر توییتر یا اینستاگرام است. با شناسایی مخاطبان هدف خود به راحتی می توانید بهتر از قبل تلاش های خود را هدف قرار دهید و محتوای مناسبی در اختیار آن‌ها بگذارید.

اینستاگرام قابلیت ادغام با سایر شبکه‌های اجتماعی بخصوص فیسبوک را دارد؛ اخیراً اینستاگرام توسط کمپانی فیسبوک خریداری شده و سه مجموعه اینستاگرام، فیسبوک و واتس‌اپ با توجه به اینکه زیرمجموعه کمپانی فیسبوک هستند به راحتی قابل ادغام‌اند. مثلاً اگر بخواهید صفحه اینستاگرام خود را به یک صفحه تجاری تبدیل کنید، باید ابتدا صفحه اینستاگرام خود را به فیسبوک متصل کنید. با این‌ کار شما به راحتی می‌توانید از امکانات فیسبوک نظیر اشتراک‌گذاری پست‌های اینستاگرام در فیسبوک بهره‌مند شوید. شاید بتوان مهم‌ترین ویژگی‌ اینستاگرام برای کسب‌وکارها را، قابلیت ادغام اینستاگرام با سایر شبکه‌های اجتماعی دانست! فاکتور زمان برای کسب‌وکارهای مختلف بسیار مهم است و اگر بتوانید با اشتراک‌گذاری محتوا در یک شبکه اجتماعی آن را به سایر شبکه‌های اجتماعی هم ارسال کنید، به راحتی می‌توانید در زمان خود صرفه‌جویی کنید. ابزارهایی هم برای اشتراک‌گذاری خودکار محتوا در شبکه‌های اجتماعی وجود دارند که شما محتوا را برای آن ارسال می‌کنید و این ابزار در زمان مشخص‌شده محتوای موردنظر را به شبکه‌های اجتماعی ارسال می‌کند.

ابزار Buffer یک ابزار بسیار عالی و کاربردی برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی است که سابقه طولانی و درخشانی دارد؛ امکانات نسخه رایگان Buffer شامل مدیریت سه پروفایل در شبکه‌های اجتماعی مختلف، برنامه‌ریزی برای ارسال ده پست، امکان استفاده از افزونه در مرورگرهای مختلف و اپلیکیشن‌های موبایل (آی‌او‌اس و اندروید) و تولید محتوا و برنامه‌ریزی زمانی برای آپلود محتوا است. مهم‌ترین کاربرد این ابزار برای اشتراک‌گذاری محتوا در زمانی مشخص است که به صورت خودکار انجام می‌شود! در واقع شما محتوای خود را به این ابزار می‌دهید و زمان انتشار آن را مشخص می‌کنید و دیگر نیازی به انتشار دستی نخواهید داشت. این ابزار نسخه تجاری هم دارد که به شما امکان مدیریت چندین اکانت تجاری را می‌دهد و به راحتی می‌توانید در تمامی شبکه‌های اجتماعی فعال باشید. البته هزینه این ابزار با توجه به هزینه‌های ارزی گران تمام می‌شود؛ به طوری که هزینه آن شامل ۱۰ دلار تا ۳۹۹ دلار می‌شود که پکیج ۳۹۹ دلاری برای شرکت‌های بسیار بزرگ کاربرد خواهد داشت.

ایجاد استراتژی اینستاگرام، مهم‌ترین بخش بازاریابی اینستاگرام!

تولید محتوا مهم‌ترین بخش فعالیت در اینستاگرام است. اکثر کسب‌وکارهای اینترنتی از اینستاگرام به عنوان ابزاری برای تبلیغ محصولات خود استفاده می کنند که البته ممکن است شما بخواهید برای فروش خدمات خود از آن استفاده کنید. برخی دیگر از کسب‌وکارهای اینترنتی نیاز به جذب مخاطبان و ایجاد پرسونای مشتری دارند! این شرکت‌های به جای تبلیغ محصولات، محتوا رایگان و ارزشمند تولید می‌کنند تا کاربران از آن استفاده کنند. بهترین استراتژی آن است که به بهترین شکل ممکن به برندسازی کسب‌وکار اینترنتی شما کمک کند. با توجه به مخاطبین هدف و اهداف خود، باید استراتژی ای ایجاد کنید که محوریت آن تولید محتوای چشمگیر و منظم برای مخاطبین باشد.

مراحل تدوین استراتژی اینستاگرام

تدوین استراتژی اینستاگرام نیاز مراحل خاصی است که با استفاده از آن بتوانید به اهداف کسب‌وکار خود نزدیک شوید! این مراحل عبارتند از:

  1. ایجاد قالب محتوای مناسب

یک قالب محتوای متناسب با محتوای خود در نظر بگیرید؛ این قالب محتوا باید بتواند هر محتوایی که قرار است در اینستاگرام را منتشر کنید، شام شود! مثلاً اگر می‌خواهید محتوای آموزشی در اینستاگرام خود منتشر کنید، قالب محتوای شما باید بخشی برای عنوان، برخی برای لوگوی کسب‌وکار اینترنتی شما و بخش دیگری برای ارائه توضیحات کوتاه داشته باشد. سپس در بخش کپشن توضیحات کامل و جامع را در اختیار کاربران قرار دهید! توجه داشته باشید که بسیاری از کاربران حوصله خواندن تمام محتوا را ندارند و باید در این قالب محتوا توضیحاتی مفید و خلاصه در اختیار کاربران قرار دهید. محصولات، خدمات، اعضای تیم و فرهنگ کاری همه موضوعات خوبی برای تولید محتوا و سرمایه گذاری در طولانی مدت هستند. توجه داشته باشید که باید چندین قالب محتوا برای پست‌های مختلف ایجاد کنید؛ مثلاً قالب پست تصویری با پست ویدئویی باید متفاوت باشد! در پست تصویری باید بخشی به نام توضیحات وجود داشته باشد که این بخش در پست ویدئویی باید یک ویدئو باشد.

استفاده از رنگ های روشن و زنده در پست ها سبب تعامل بیشتر کاربران با صفحه کسب‌وکار اینترنتی شما می‌شود؛ این مورد به شما در زمینه افزایش نرخ تعامل، افزایش ترافیک و افزایش فروش محصولات یا خدمات کمک زیادی می‌کند. همچنین استفاده از تصاویر افرادی که لبخند می‌زنند، منجر به افزایش درصد لایک ها تا ۳۸ درصد خواهد شد. قالب محتوای خود را پیرامون موضوعاتی ایجاد کنید که می دانید جذاب هستند؛ برای یافتن موضوعات جذاب کافی است وارد صفحه رقیبان شوید و محتوای پرتعامل آن‌ها را ببینید! محتوایی که بیشترین لایک را داشته باشد یا تعداد کامنت‌های آن از سایر پست‌های آن صفحه بیشتر باشد، پست‌هایی با بیشترین حد تعامل هستند. زمانی که قالب محتوای مناسب را با بررسی آمارها پیدا کردید به تولید محتوا حول فقط همان قالب بپردازید. همچنین برای سنجش محتواها و شناسایی قالبی که منجر به افزایش مشارکت کاربران شود، از ابزارهای آنالیتیکس استفاده کنید. ابزراهای مختلفی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید ترافیک صفحه خود را بررسی کنید. ساده‌ترین ابزار برای آنالیز صفحه اینستاگرام، insights اینستاگرام است.

ابزار Insight یک ابزار بسیار حرفه‌ای و کاربردی برای اینستاگرام است که در بروزرسانی سال‌های اخیر آن ارائه شده است. این ابزار کاربردی به شما کمک می‌کنند تا بتوانید صفحه تجاری خود و رفتار کاربران خود را تجزیه و تحلیل کنید تا در صورت نیاز بتوانید در استراتژی‌های خود تغییراتی را بوجود آورید. این ابزار که تنها بر روی صفحات تجاری اینستاگرام فعال است، می‌تواند کمک زیادی به توسعه و بهبود کسب‌وکار آنلاین شما کند. اگر شما یک صفحه اینستاگرام دارید که آن صفحه به صورت خصوصی است یا عمومی است اما آن را به صفحه تجاری تبدیل نکرده باشید، نمی‌توانید از این ابزار بهره‌مند شوید. همچنین اگر در آینده بخواهید صفحه خود را به حالت Private در بیاورید، به راحتی می‌توانید اکانت خود را از حالت تجاری خارج کنید و سپس آن را به اکانت خصوصی تبدیل کنید.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

4 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *