این روزها ویدیوهای زیادی در یوتیوب یا شبکه های اجتماعی دیگر می‌بینید که با هوش مصنوعی فتوشاپ، به صورت کاملا حرفه ای ادیت شده .اگر شما هم دوست دارید کارهای عجیب و حرفه ای روی عکس های خود انجام دهید می توانید از قابلیت جدید حذف اشیا ناخواسته در فتوشاپ استفاده کنید. البته با استفاده از قابلیت‌های جدید فتوشاپ، می توانید کادر عکس خود را بزرگ کنید و یا از هوش مصنوعی فتوشاپ بخواهید که قسمتی از عکس را برایتان پر کند.

کار کردن با هوش مصنوعی فتوشاپ بسیار ساده است با این حال اگر با آن آشنایی ندارید، می‌توانید تمام مراحل حذف اشیا و اضافه کردن به کادر یا پاک کردن پس زمینه عکس با فتوشاپ را در پرشین تولز یاد بگیرید.

حذف اشیا با استفاده از هوش مصنوعی فتوشاپ

قبل از هر چیز، به این نکته توجه کنید که از اگر از فتوشاپ 2023 استفاده می‌کنید،حتما باید از آخرین نسخه بتا استفاده کرده و بسته هوش مصنوعی را به صورت جداگانه نصب کنید. اما در نسخه 2024 فتوشاپ، هوش مصنوعی به صورت کامل به بستر اصلی برنامه اضافه شده و دیگر به حالت آزمایشی نیست. پس حتی‌المکان، فتوشاپ 2024 را نصب نمایید.اما نگران نباشید اگر از نسخه های قدیمی فتوشاپ استفاده می کنید می توانید از مطلب  حذف موارد اضافی عکس با فتوشاپ استفاده کنید و عکس های خود را به زیبایی ادیت کنید.

برای شروع عکس مورد نظرتان را در فتوشاپ باز کنید و یکی از ابزارهای سلکت کردن مثل Lasso Tool را انتخاب نمایید.

حالا اطراف جایی که می‌خواید در عکس حذف شود را با کمک ابزار سلکت، انتخاب کنید. بهتر است کمی از اطراف آن بخش را انتخاب کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. در واقع نیازی به سلکت کردن دقیق نیست و حاشیه‌هایی که انتخاب می‌کنید، به کمکتان خواهند آمد.

در نسخه‌های جدید فتوشاپ، برای هر ابزار یک نوار مشخصات جدید به صورت سیال در نظر گرفته شده تا تنظیمات مورد نیاز در دسترس باشد. برای حذف چیزی که در عکس انتخاب کرده‌اید، بعد از سلکت کردن، باید روی Generative Fill بزنید.

بعد از این که روی این گزینه کلیک کردن، فضایی برای تایپ در اختیار شما قرار داده می‌شود تا به فتوشاپ بگویید، چه چیزی را جایگزین بخش انتخابی کند. اما اگر می‌خواهید، فتوشاپ آن را پاک کند و در نهایت با احتساب فضای کناری، آن را به خوبی پر نماید، باید این بخش را خالی بگذارید و روی Generate کلیک نمایید.

بر حسب نوع دستگاه شما، چند ثانیه‌ای طول می‌کشد تا عکس نهایی تولید شود. در نهایت، فتوشاپ سه انتخاب پیش پای شما می‌گذارد که می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. همچنین این محتوای جدید بر روی لایه‌ای جدید تولید می‌شود و در نهایت در عکس اصلی شما تغییری ایجاد نمی‌کند که این که امکان بسیار عالی‌ست.

در نمونه‌ای که در زیر می‌بینید، فضای دور پنجره به خوبی پاک شده و تقریبا، اثری باقی نمانده است. در نهایت شما می‌توانید روی لایه جدید کار کنید و نتیجه را بیشتر به سلیقه خود نزدیک نمایید.

البته شما می‌توانید به جای این که به فتوشاپ بگویید این بخش را پاک کند، از آن بخواهید که چیزی را جایگزین کند. در مثال زیر ما از فتوشاپ خواسته‌ایم که پنجره‌ای را جایگزین کند و باز هم فتوشاپ سه انتخاب بر اساس رنگ بندی و فضای دور پنجره قبلی، پیشنهاد می‌دهد:

بزرگ کردن کادر تصویر با استفاده از هوش مصنوعی فتوشاپ

خیلی اوقات برای انتشار عکس‌ در شبکه‌های اجتماعی، شما نیاز دارید تا سایز عکس ها را بافتوشاپ تغییر دهید یا یک کادر مربع یا اندازه خاص از عکستان را تولید کنید و خب، این مورد همیشه امکان پذیر نیست. برای مثال در عکس زیر ما با استفاده از ابزار کراپ تولز، کادر را از حالت عمودی به مربع تغییر می‌دهیم:

همان طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، همچون نمونه‌ی قبلی، در پایین عکس، بخشی باز می‌شود تا شما محتوایی که می‌خواهید در بخش اضافه تصویر تولید کنید را به فتوشاپ بگویید. اما اگر می‌خواهید این بخش را خود فتوشاپ بسته به فضای عکس اصلی تولید کند، می‌توانید آن‌جا را خالی رها کرده و روی گزینه Generate بزنید. مثل حالت دیگه، این جا هم فتوشاپ سه گزینه برای انتخاب به شما می‌دهد.

با توجه به این که محتوای جدید مثل قبل در لایه‌هایی جدید تولید می‌شود، اگر رد یا نشانه‌ای از تقسیم صفحه بین دو لایه دیدید یا بخش‌هایی از تصویر نیاز به تغییر داشت، می‌توانید این تغییرات را دوباره بر روی عکس اعمال نمایید و در اخر هم می توانید از فیلترهای فتوشاپ برای داشتن عکس هایی زیباتر استفاده کنید.

خوشبختانه با توجه به امکاناتی که فتوشاپ در نسخه جدید و در بخش هوش مصنوعی برای کاربرانش در نظر گرفته، خیلی از کارهای به شدت زمان بر، با استفاده از هوش مصنوعی در زمان کوتاهی قابل انجامند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *