کسب و کارتان را آنلاین کرده‌اید و می‌خواهید ارتباطات خود را با مشتری حفظ کنید. نیاز به ایمیل سازمانی دارید که مختص وب‌سایتتان باشد. به همین دلیل نیاز است با وب‌میل آشنا شوید و آموزش کار با آن را یاد بگیرید. اگر کنترل پنل هاستتان سی‌پنل است، وب میل بهترین ویژگی‌ها و امکانات ‌را به شما ارائه می‌دهد.

وب میل چیست؟

وب میل (Webmail) حساب کاربری ایمیل تحت وب است که به صورت رایگان بر روی هاست ایجاد می‌شود. به عنوان مثال در برخی از سایت‌ها دیده‌اید که ایمیل ارتباط با روابط سازمانی به صورت (info@domain.com) تعریف می‌شود. ایمیل‌های یاهو، گوگل و… را ایمیل تحت وب می‌گویند اما منظور از وب‌میل معمولا ایمیل‌هایی است که پسوند سایت شما را دارند.

طرز استفاده از وب میل در سی پنل

برای استفاده از وب میل، لازم است ابتدا در سی‌پنل خود ایمیل بسازید. سپس از طریق دامین سایت خود با وارد کردن آدرس domian.com/webmail در مرورگر می‌توانید وارد پنل ایمیل شوید و پیام‌های ارسال و دریافت شده را مشاهده کنید. کاربرد وب‌میل در کسب‌وکارهای اینترنتی بسیار است. تصور کنید وب سایتی دارید که می‌خواهید کاربران به صورت مجزا با بخش‌های مختلف شرکت شما ارتباط برقرار کنند. به همین خاطر ایمیل‌های جداگانه برای هر کدام تعریف کرده و با یک نام کاربری و رمز عبور، فرد مسئول در بخش مورد نظر می‌تواند وارد وب‌میل خود شده و به عنوان مثال ایمیل‌های بخش فروش، پشتیبانی، آموزش و… را کنترل کند.

اتصال به ایمیل هاست سی‌پنل

برای اینکه بتوانید از سرویس ایمیل هاست خود استفاده نمایید، از دو راه دسترسی دارید.

  1. از بخش ایمیل هاست
  2. از آدرس و لینک وب‌میل یا آی پی مربوط به بخش میل سرورتان

نکته‌ای که وجود دارد این است که معمولا از داخل سی‌پنل فقط مدیر به وب میل دسترسی دارد و برای یوزرها و کاربران دیگر بخش‌ها لینک مستقیم وب میل در نظر گرفته و دسترسی داده می‌شود.

اتصال به وب میل از سی پنل

بسیاری از مدیران شرکت‌ها ترجیح می‌دهند از داخل سی پنل به وب میل خود متصل شوند. برای این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در سی پنل لاگین کرده و وارد شوید.
  • در بخش ایمیل‌ها بر روی ایمیل اکانت (Email Account) کلیک کنید.
  • در صفحه لیستی از ایمیل‌ها را می‌بینید که در هاست شما ایجاد شده‌اند.
  • ایمیل مد نظر خود را از میان این لیست انتخاب و بر روی آن کلیک کنید.
  • ایمیل‌های ارسالی و دریافتی خود را مدیریت کند.
  • تفاوت کنترل پنل پلسک با سی پنل چیست؟

اتصال به وب میل از لینک مستقیم

در این روش کاربران به هاست سی پنل دسترسی ندارند و لازم است با نام کاربری و رمز عبور خود از راه لینک وب‌میل وارد ایمیل خود شوند. تصور کنید که یک مجموعه برای پرسنل خود ایمیل‌های سازمانی ایجاد کرده است. از آنجایی که نباید همه کارمندان به سی‌پنل دسترسی داشته باشند، باید برای هر کدام یک نام کاربری و رمز عبور در نظر گرفت و آنها را از طریق یک آدرس به ایمیل هدایت کرد. در واقع به این صورت خواهد بود. نام دامنه و آدرس سایت شما هر چه که باشد، در آخر آن آدرس webmail اضافه می‌کنید و به شکل زیر خواهد شد:

http://www.website.ir/webmail

همچنین می‌توانید به جای افزودن webmail ، از طریق پورت 2095 یا 2096 به صورت مستقیم به وب میل دسترسی پیدا کنید. اگر این اعداد را در آخر آدرس سایت خود وارد کنید، صفحه ورود به وب‌میلتان را خواهید دید.

https://website.ir:2096

https://website.ir:2095

نحوه ورود و استفاده از وب میل در سی پنل

وقتی سرویس میزبانی وب خود را خریداری کردید، سه سیستم مختلف وجود دارد که شما می‌توانید یکی از آنها انتخاب کرده و ایمیلتان را مدیریت کنید:

سیستم Roundcube از نظر زیبایی و امکانات پیشرفته‌تر از دو سیستم دیگر است. هر کدام از این سیستم‌ها را که انتخاب کردید، تنظیمات لازم را انجام داده و زبان آن را به فارسی یا انگلیسی تغییر دهید و اسم ارسال کننده، امضای ایمیل، حذف ایمیل‌ها را تنظیم کنید. برای ارسال ایمیل روی (Compose) در سمت چپ بالا کلیک کنید تا ایمیل جدید بنویسید. با استفاده از گزینه To آدرس ایمیل گیرنده را وارد کرده و در صفحه سفید وسط صفحه هم متن ایمیل را بنویسید و ارسال کنید. برای پیوست فایل هم از بخش Attach a file آن را انتخاب و به همراه ایمیل ارسال کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *