از فیسبوک و اوتلوک تا حالا که چندین و چند شبکه‌ی اجتماعی مختلف بر روی اینترنت فعالیت می‌کنند، جاهای زیادی برای عضو شدن و پست‌گذاری وجود دارد. اما گزینه‌هایی که ما در لیست امروزمان به آن‌ها خواهیم پرداخت، یک تفاوت ویژه دارند و آن هم استفاده از تکنولوژی بلاکچین در آن‌هاست. تفاوتی ساختاری که می‌تواند جذابیتی دو چندان به این شبکه‌ها ببخشد.

Steemit

Steemit یک پلتفرم رسانه اجتماعی غیرمتمرکز است که به کاربران برای مشارکت محتوا پاداش می دهد. در سال 2016 راه اندازی شد تا جایگزین بهتری برای کاربران رسانه های اجتماعی باشد. برخلاف پلتفرم‌های سنتی که بیشتر درآمد حاصل از تبلیغات را حفظ می‌کنند، Steemit جوایز را بین کاربرانش بر اساس سهم آنها توزیع می‌کند.

در Steemit، کاربران برای هر فعالیت معمولی در رسانه‌های اجتماعی، از جمله ارسال محتوا، نظر دادن روی پست‌ها، اشتراک‌گذاری پست‌ها، رأی مثبت و رأی منفی، توکن‌های STEEM کسب می‌کنند. برای اندازه‌گیری مقدار توکن‌های Steem که یک کاربر باید دریافت کند، دو ویژگی، پاداش و سیستم رأی‌گیری را فاکتور می‌کند. هر چه یک کاربر رای مثبت بیشتری کسب کند، درآمد بیشتری ایجاد می کند.

Audius

Audius یک پلتفرم پخش و اشتراک گذاری موسیقی غیرمتمرکز است که برای ارائه یک اکوسیستم منصفانه و شفاف به نوازندگان برای کسب درآمد از کار خود ساخته شده است. در سال 2018 به عنوان جایگزینی برای پلتفرم های پخش موسیقی سنتی مانند Spotify و Apple Music راه اندازی شد.همچنین Audius به نوازندگان با اجازه دادن به آنها برای ایجاد روابط با مخاطبان خود قدرت می بخشد.

مؤلفه کلیدی Audius AUDIO است، توکن بومی این پلتفرم که برای دسترسی به محتوای انحصاری، انعام دادن به نوازندگان و قرار دادن توکن ها برای رأی گیری استفاده می شود. کاربران از طریق تعامل با هنرمندان، گوش دادن و به اشتراک گذاری موسیقی و ایجاد لیست پخش، AUDIO کسب می کنند. Audius با در نظر گرفتن جامعه طراحی شده است و به کاربران امکان می دهد موسیقی های جدید را کشف و تبلیغ کنند، نه فقط برچسب های اصلی. همچنین با تخصیص 90 درصد توکن های تولید شده به متصدیان موسیقی، درآمد منصفانه تری را توزیع می کند در حالی که 10 درصد باقی مانده به اپراتورهای گره می رسد. این سیستم اتکای هنرمندان به برچسب ها و واسطه ها را کاهش می دهد.

Mirror

Mirror نسل جدیدی از انتشارات است که فناوری بلاک چین و پروتکل های غیرمتمرکز را در یک اکوسیستم نوشتاری آنلاین ادغام می کند. Mirror پلتفرمی قوی با ابزارهایی متفاوت را به نویسندگان ارائه می دهد تا کار خود را منتشر کنند و به جای پول نقد، ارزهای دیجیتال به دست آورند. همه اینها از طریق بلاک چین اتریوم، که بر روی آن تأسیس شده است، امکان پذیر است.

بهترین کیف پول‌های امن برای رمزارز اتریوم

برخی از ویژگی‌های جالبی که Mirror ارائه می‌کند عبارتند از: سیستم ورود کلکسیونی که به خوانندگان اجازه می‌دهد مطالب را ثبت کنند، اشتراک کیف پولی که نویسندگان را قادر می‌سازد تا خبرنامه‌هایی را بر اساس آدرس کیف پول بسازند، و پشتیبانی از سرویس نام اتریوم، که به نویسندگان اجازه می‌دهد پروفایل‌های خود را به نام ENS خود پیوند دهند. سایر موارد شامل ویژگی‌های هم‌نویسندگی و استقرار سرمایه‌های جمعی است.

Minds

Minds یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز است که حریم خصوصی، شفافیت و کنترل کاربر بر داده های شخصی را ترویج می کند. این بر روی یک زیرساخت منبع باز ساخته شده است که فناوری بلاک چین را در یک سایت معمولی شبیه توییتر گنجانده است. پلتفرم به کاربران این امکان را می‌دهد که آزادانه و بدون ترس از محدود شدن، اظهار نظر کنند.

این سیستم توکنی را در خود جای داده است که در آن به کاربران برای درگیر شدن با محتوا از طریق لایک، نظرات یا اشتراک‌گذاری، MINDS پاداش داده می‌شود. پست‌هایی با بیشترین تعامل، که اغلب محتوای عالی را نشان می‌دهند، بیشترین تخصیص توکن را دریافت می‌کنند. سپس کاربران می توانند از توکن های به دست آمده برای افزایش دسترسی خود استفاده کنند یا آنها را با سایر موارد در شبکه مبادله کنند.

Indorse

Indorse یک شبکه اجتماعی حرفه ای Web3 است که از فناوری بلاک چین برای ارائه خدمات ویترینی و اعتبارسنجی مهارت و تخصص برای کاربران استفاده می کند. این برنامه در سال 2017 راه اندازی شد تا نحوه ارائه دستاوردها و صلاحیت های حرفه ای از روش های سنتی، غیرقابل اعتماد و فاقد اعتبار را تغییر دهد.

این کار را با استفاده از یک سیستم بلاک چین شفاف و ضد دستکاری انجام می دهد. کاربران پروفایل ایجاد می‌کنند، مهارت‌های خود را اضافه می‌کنند و شواهدی را از طریق پروژه‌ها، نمونه‌های نوشتن و کد و صدور گواهی ارائه می‌کنند. علاوه بر این، کاربران در پلتفرم این مهارت‌ها را از طریق رأی‌گیری در جایی که توصیه می‌کنند یا توصیه نمی‌کنند، بررسی و تأیید می‌کنند.

SoMee

SoMee یک پلت فرم رسانه اجتماعی است که آزادی بیان، ایجاد جامعه و حریم خصوصی را ترویج می کند. این پلتفرم که بر روی بلاک چین Hive ساخته شده است، به کاربران با توکن های $SME برای ارسال محتوا و تعامل پاداش می دهد. برخلاف شبکه های اجتماعی رایج، SoMee به کاربران خود کنترل کاملی بر داده های آنها می دهد و آن را 100٪ خصوصی نگه می دارد.

این پلتفرم دارای یک دکمه مشخصه دلار در صفحه است که ارزش توکن هایی را که کاربر برای استفاده از پلتفرم در روز، هفته و ماه گذشته به دست آورده است را نشان می دهد. همچنین به کاربران اجازه می دهد تا کیف پول های Web3 خود را متصل کنند، جایی که جوایز آنها ارسال می شود. آنها می توانند در صورت تمایل توکن های خود را با سایر ارزهای رمزنگاری شده نگه دارند یا مبادله کنند.

Torum

Torum یک شبکه اجتماعی مبتنی بر Web3 است که برای ایجاد جامعه ای از علاقه مندان، سرمایه گذاران و متخصصان NFT و رمزنگاری طراحی شده است، جایی که مکالمه، شبکه، همکاری و به اشتراک گذاری دانش می تواند رخ دهد. توروم از زمان راه اندازی در سال 2018، فضایی رو به رشد برای بحث در مورد موضوعات مختلف ارزهای دیجیتال و بلاک چین بوده است.

توکن شبکه اجتماعی XTM اکوسیستم آن را با فعال کردن غرامت کاربران برای مشارکت در پلتفرم، انتقال ارزش بین کاربران و شرط بندی نیرو می بخشد. بیشتر اوقات، در بازار شبکه استفاده می‌شود، جایی که کاربران NFT و سایر دارایی‌های دیجیتال را خریداری و می‌فروشند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *