جالب است بدانید ابزار آنالیز در حساب Creator Account امکانات بیشتری دارد و به همین دلیل می‌توانید یک آنالیز دقیق و حرفه‌ای از صفحه خود داشته باشید. اگر از ابزارهای دیگری برای آنالیز صفحه خود استفاده می‌کنید، شاید تبدیل حساب تجاری به حساب Creator Account کار درستی نباشد؛ دلیل آن هم این است که API فعلی اینستاگرام، اجازه جهت تولید و توسعه ابزارهای آنالیز حساب‌های Creator Account را نمی‌دهد اما ابزارهای صفحه تجاری وجود دارند. بنابراین اگر از ابزارهای دیگری استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنم حساب خود را تبدیل نکنید تا زمانی که اینستاگرام API خود را بروزرسانی کنید و ابزارهای آنالیز اینستاگرام بتوانند حساب Creator Account را هم آنالیز کنند. اما اگر از ابزار آنالیز داخلی اینستاگرام استفاده می‌کنید، جای تردید برای تبدیل به حساب اینفلوئنسر وجود ندارد و هر چه سریع‌تر باید صفحه خود را ارتقاء دهید تا از قابلیت‌های عالی و منحصر به فرد آن استفاده کنید. البته اگر مشکل شما استفاده از تنها ابزارهای زمان‌بندی پست اینستاگرام است، سرویس Creator Studio در فیسبوک به شما کمک می‌کند و جای نگرانی نیست!

چگونه حساب Creator Account را در اینستاگرام فعال کنیم؟

اگر شما نیاز به آنالیز دقیق‌تر کاربران خود دارید یا می‌خواهید پیام‌های خود را دسته‌بندی کنید، نیاز به فعال‌سازی این نوع حساب دارید! برای فعال‌سازی حساب Creator Account ابتدا مطمئن شوید که صفحه شما خصوص نیست؛ زیرا این نوع حساب تنها بر روی صفحات عمومی فعال می‌شوند. البته اگر در حال حاضر صفحه شما تجاری باشد، قطعاً خصوصی نیست! در ابتدا وارد بخش تنظیمات اینستاگرام شوید؛ برای این کار ابتدا وارد صفحه پروفایل خود شده و سپس بر روی سه نقطه بالا کلیک کنید. در پایین دکمه مربوط به بخش تنظیمات وجود دارد که کافی است بر روی آن کلیک کنید. در بخش تنظیمات، باید وارد بخش Account شوید تا تنظیمات مربوط به این بخش را ببینید. در پایان همین بخش، گزینه Switch to Professional Account وجود دارد! با کلیک بر روی این گزینه می‌توانید حساب معمولی یا تجاری خود را به یک حساب Creator Account تبدیل کنید:

در این بخش دو نوع حساب وجود دارد که گزینه Creator برای تبدیل شدن به یک حساب Creator Account است و باید بر روی آن کلیک کنید:

در بخش بعدی هم باید برچسب (Lable) مربوط به حوزه فعالیتی خود را انتخاب کنید. همچنین در مرحله بعد می‌توانید یک حساب فیسبوک را به صفحه خود متصل کنید یا با کلیک بر روی Skip، از این مرحله عبور کنید. در مرحله بعد هم می‌توانید اطلاعات تماس خود را وارد کنید و آن را در صفحه نمایش دهید. البته این اطلاعات بعداً هم قابل ویرایش است کنون شما یک حساب Creator Account دارید و می‌توانید از قابلیت‌های جدید آن لذت ببرید. نظرتان چیست که بخشی از این قابلیت‌ها را که پس از تبدیل شدن به حساب سازنده نمایش داده می‌شوند، با هم بررسی کنیم؟ اگر نظرتان مثبت است، در ادامه هم همراه ما باشید.

قابلیت اول) بخش insights اینستاگرام

همان‌طور بالاتر گفتیم، قابلیت‌های بخش insights اینستاگرام برای صفحاتی که حساب Creator Account دارند بیشتر است!

در این بخش ۳ تب وجود دارد که هریک اطلاعات خاصی را نمایش می‌دهند که البته در اکانت تجاری هم برخی از این اطلاعات وجود دارد:

  • چگونه از ابزار Insights برای تحلیل آمار صفحه تجاری اینستاگرام استفاده کنیم ؟
  • بخش Content: در این بخش اطلاعات مربوط به محتوای صفحه شما وجود دارد. مثلاً می‌توانید تعداد پست‌های چند روز اخیر را ببینید و میزان تعاملی که کاربران با آن داشته‌اند را هم مشاهده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید محتوای پرمخاطب خود را پیدا کنید و با تولید محتوای مانند آن، به رشد صفحه خود کمک کنید.
  • بخش Activity: در این بخش می‌توانید میزان فعالیت کاربران خود را ببینید؛ مثلاً می‌توانید ببینید که چه تعداد از کاربران در یک بازه مشخص از صفحه شما بازدید کرده‌اند. یکی از مزایای این بخش، این است که می‌توانید تعداد کلیک انجام شده بر روی دکمه‌های تماس را ببینید تا اگر تعداد آن زیاد است اما تعداد تماس‌های شما کم است، علت را بررسی کنید؛ این مسئله به معنای از دست دادن مشتریان و در نهایت درآمد است.
  • بخش audience: بخش مهم دیگر آنالیز اینستاگرام که قابلیت‌های حساب Creator Account هم در آن وجود دارد، این بخش است. در این بخش می‌توانید نمودارهایی که تنها در دسترسی این نوع حساب کاربری است را ببینید.

قابلیت دوم) پوشه‌بندی پیام‌های دایرکت

  • یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار عالی که در بالا هم گفتیم، قابلیت پوشه‌بندی پیام‌های دایرکت است! برای مشاهده نتیجه کار کافی است وارد صفحه فید (صفحه اصلی) اینستاگرام شوید و دایرکت‌های خود را باز کنید
  • همان‌طور که می‌بینید، در تصویر بالا دو بخش Primary و General وجود دارد که می‌توانید پیام‌های خود را بین این دو پوشه جابجا کنید.
  • ابزارهای مناسب برای آنالیز هشتگ در اینستاگرام – بخش اول

استفاده از ابزارها و قابلیت‌های جدید اینستاگرام معمولاً مفید است! با استفاده از حساب Creator Account هم می‌توانید امکانات و قابلیت‌های جدیدی را تجربه کنید. در این مقاله به آموزش فعال‌سازی این نوع حساب و بررسی قابلیت‌های آن پرداختیم تا بتوانید تصمیم درستی در ارتقاء صفحه خود به حساب Creator Account بگیرید! در چند مقاله سعی کردیم به بررسی کامل حساب Creator اینستاگرام بپردازیم که امیدواریم مفید واقع شده باشد.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *