این روزها همه درباره بدی‌های تیک تاک می‌گویند و خیلی از دلایلی که گفته می‌شود، در مورد تمامی شبکه‌های اجتماعی نیز صدق می‌کند. با این حال، تیک تاک هر روز در حال رشد بوده و به سرعت به یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی در دنیا بدل شده و روزانه میلیون‌ها ویدیو روی آن آپلود می‌شود.

امروز هم ما بر خلاف نوشته‌های منفی، می‌خواهیم دلایل خوب بودن تیک تاک را عنوان کنیم و شما را ترغیب کنیم، که از این شبکه به صورت شخصی یا برای معرفی برند خود استفاده کنید.

الگوریتم منحصر به فرد تیک تاک

یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده‌ی تیک تاک، الگوریتم منحصر به فرد این شبکه اجتماعی است که باعث می‌شود، ویدیوهایی که در سلیقه شما هستند، در صفحه اول نمایش داده شوند. در واقع این الگوریتم که یک تجربه شخصی را برای شما به ارمغان می‌آورد، عملکرد خیلی خوبی داشته و بر اساس، علاقه‌مندی‌ها، استفاده از دکمه علاقه ندارم و خیلی پارامترهای دیگر، ویدوها را برای شما گردآوری می‌کند. آن‌هایی که با تیک تاک کار می‌کنند، می‌دانند که این الگوریتم، به مراتب از بسیاری شبکه‌های اجتماعی دیگر، بهتر کار کرده و تا حد زیادی، ویدیوهایی که می‌بینید، در راستای سلایق شما خواهند بود.

محتوایی از طرف کاربران واقعی

یکی از تفاوت هایی که در تیک‌تاک مشاهده می‌کنید، تولید محتوای گسترده توسط افراد آماتور است، چیزی که این روزها در دیگر شبکه‌های اجتماعی کم‌تر به چشم می‌خورد و اغلب اوقات، محتوا توسط افراد حرفه‌ای یا شرکت‌های کوچک و بزرگ تولید می‌شوند. این پلت‌فرم به خاطر در دسترس بودن و ارائه ابزارهایی که کار با آن‌ها بسیار ساده است، از این نظر متفاوت خواهد بود.

کاربری ساده

کار کردن با تیک تاک بسیار ساده است و حتی بعضی از افکت‌های پیچیده‌ای که در آن تعبیه شده نیز، به راحت‌ترین شکل ممکن قابل انجام هستند. همین سادگی باعث شده تا در ابتدای امر، تعداد بسیار زیادی از کاربران جذب این شبکه اجتماعی شده و به تولید محتوای ویدیویی بپردازند. حتی ابزارهای جدیدی که به تیک تاک اضافه می‌شوند نیز این استاندارد را حفظ کرده و استفاده از آن‌ها راحت است.

دنبال کردن جدیدترین ترندهای اینترنت

جامعه تیک تاک یکی از به روزترین‌ها در زمینه ویدیوهای ترند است. بسیاری از تولیدکننگان محتوا در دیگر شبکه‌های اجتماعی، حالا دنباله رو ترندهایی تیک تاکی هستند و بسیاری از چالش‌ها نیز ابتدا از تیک تاک بیرون می‌آیند. حتی در زمینه ترند پوشاک، تکنولوژی و خیلی چیزهای دیگر نیز این روزها، تیک تاک به پایگاه اولین‌ها تبدیل شده است.

در تیک تاک احساس می‌کنید که بخشی از جامعه هستید

دنبال کردن کاربرانی که ویدیوهای مختلف آپلود می‌کنند، گذاشتن ویدیوهای جدید و ارسال نظراتی که در ویدیو به نمایش در می‌آیند، باعث شده تا کاربران تیک تاک یک جامعه صمیمی را شکل بدهند. البته تمامی شبکه‌های اجتماعی خوبی‌ها و بدی‌های خود را دارند اما فضای شاد تیک تاک را نمی‌توان نادیده گرفت. فضایی که باعث شده تا بسیاری از اشخاص معروف نیز رفتاری متفاوت در این شبکه‌ی اجتماعی نسبت به دیگر سایت‌ها و ابزارها داشته باشند.

ارائه ابزارهایی برای تولید کارهای خلاقانه

تیک تاک یک پلت‌فرم جامع است که اگر قرار باشد ویدیویی برای انتشار در آن درست کنید، تقریبا بی‌نیاز از هر ابزار اضافه‌ای خواهید بود. این برنامه دارای مجموعه‌ای بزرگ از افکت‌ها و فیلترهای مختلف بوده که با تلفیق آن‌ها، امکان ساخت ویدیوهای خلاقانه با گوشی خود را خواهید داشت. همچنین آموزش‌های زیادی برای ترکیب افکت‌ها و فیلترهای مختلف وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را در پلت‌فرم‌های مختلف دنبال کرده و ویدیوهای جذاب‌تر بسازید.

جایی برای پیدا کردن میم‌های جدید!

با توجه به ماهیت مفرح بودن تیک تاک، در آن‌جا ویدیوهای خنده دار و میم‌های جدید زیادی پیدا می‌کنید. حتی نیویورک تایمز مطلب پر و پیمانی در رابطه با تیک تاک نوشته بود و گفته بود که ویدیوهای طنز، بخش قالب این شبکه اجتماعی را شکل داده‌اند. در هر صورت، با توجه به این که اغلب کاربران این شبکه اجتماعی را جوانان و نوجوانان تشکیل داده‌اند، این موضوع دور از انتظار نبوده است.

محتوایی برای سنین مختلف

این روزها، کانال‌های متنوعی در زمینه طنز، آموزش، تکنولوژی، آشپزی و … در تیک تاک وجود دارد و تقریبا همه با سلایق مختلف محتوای مورد نظر خود را پیدا خواهند کرد. در حال حاضر کاربران فعال ماهانه این شبکه اجتماعی نزدیک به 200 میلیون است که شامل 60 درصد بانوان و 40 درصد آقایان می‌شود.

با فرهنگ‌ها و جاهای مختلف آشنا شوید

تیک تاک از آن شبکه‌های اجتماعی است که در جنوب شرق آسیا، اروپا و کشورهای آمریکای جنوبی به شدت طرفدار دارد. ویدیوهای کوتاه باعث شده تا خیلی اوقات دیالوگی بین کاربران رد و بدل نشده و تنها ویدیوها بازگو کننده فرهنگ‌ها و البته جاهای مختلف دنیا باشند و همین مرزهای بین کاربران را شکسته و شما را با موارد جدیدی آشنا خواهد کرد.

تیک تاک، جایی برای بروز استعدادها

با وجود 1 میلیارد کاربر فعال، تیک تاک محلی عالی برای ارائه استعدادهای خود در قالب ویدیوهای کوتاه است و تا حالا هم کاربران زیادی از سراسر دنیا بوده‌اند که با همین ویدیوها به شهرت بالایی دست پیدا کرده‌اند. سادگی استفاده، جامعه‌ای که از آن صحبت کردیم و امکانات تیک تاک فرصتی استثنایی برای این کار خواهد بود که نباید آن را نادیده گرفت.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *