همه ما در اینستاگرام فعالیت می کنیم اما واقعیت این است که بسیاری از ما به دنبال سرگرمی هستیم! در حالی که هزاران نفر در همین لحظه که ما در اینستاگرام به یک پست فان می خندیم، در حال کسب درآمد هستند. البته صفحات کسب و کاری مختلفی هم وجود دارند که درآمد ندارند و ناراضی هستند. برای آن که بتوانید درآمد خوبی از اینستاگرام داشته باشید، باید بتوانید مشتریان خود را از طریق فالوورها پیدا و جذب کنید. همین روش ها باعث شده تا افراد زیادی محصولات و خدمات خود را ارائه کنند و درآمدهای بسیار بالایی داشته باشند. اگر شما هم یک صفحه تجاری در اینستاگرام دارید، ببینید که چطور می توان فالوورهای خود را به مشتری تبدیل کرد. در این مقاله می خواهیم به بررسی کامل مسئله تبدیل فالوور به مشتری بپردازیم و راه های جذب مشتری از طریق فالوورها را به صورت کامل به شما یاد بدهیم.

فالوور را به مشتری تبدیل کنید! چگونه؟

تبدیل فالوور به مشتری یک مفهوم ساده است که همه ما با آن آشنا هستیم! اگر بخواهیم خیلی ساده آن را بررسی کنیم، باید بگوییم که هنگامی که شما بتوانید افرادی که صفحه اینستاگرام شما را دنبال کرده اند را تشویق به خرید محصولات و خدمات کنید، در واقع آن ها به مشتریان شما تبدیل شده اند. در این مواقع شما فالوور را به مشتری تبدیل کرده اید و این یک اتفاق خوب است. شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها اهداف مختلفی را برآورده می کنند که یکی از آن ها، تبدیل فالوور به مشتری است.

گاهی اوقات صفحات اینستاگرام فالوورهای زیادی دارند اما فروش زیادی ندارند! دلیل آن، این است که نتوانسته اند فالوورهای خود را به مشتری تبدیل کنند و همین مسئله باعث شده تا به دنبال راه حلی برای تبدیل فالوور به مشتری باشند. برای این کار شما باید یاد بگیرید که چطور در اینستاگرام فعالیت کنید تا فالوورها شما را به عنوان یک کسب و کار قابل اطمینان بشناسند و از شما خرید کنند. یکی از بهترین راه های آن، این است که خود را متخصص نشان دهید! در واقع به کاربران نشان دهید که در حوزه کاری یا مهارتی خود، متخصص هستید و سپس محصول یا خدمات خود را معرفی کنید تا خریداری کنند.

راه های موثر برای تبدیل فالوور به مشتری

اکنون که با مفهوم تبدیل فالوور به مشتری آشنا شدید، زمان آن می رسد که راه های تبدیل را یاد بگیرید! هر راه کاری که به ذهنتان می رسد، ممکن است جواب بدهد اما گاهی اوقات برخی از راه کارها نرخ تبدیل زیادی برای شما ایجاد نمی کنند. همین مسئله باعث می شود تا چنین راه کارهایی ارزش زمان گذاشتن و صرف بودجه را نداشته باشند. از طرف دیگر، راه کارهایی وجود دارند که با استفاده از آن می توانید فالوورهای خود را به مشتری تبدیل کنید و واقعاً ارزش هزینه زمانی و مالی را دارند. 10 مورد از بهترین این راه کارها عبارتند از:

  1. فعالیت منظم داشته باشید

اولین کاری که باید انجام دهید، این است که فعالیت منظم داشته باشید! هنگامی که کاربر برای بار اول با صفحه شما آشنا می شود، صرفاً یک بررسی کلی روی صفحه انجام می دهد اما این بررسی منجر به وفاداری یا مشتری شدن آن ها نخواهد شد. اگر فعالیت منظم داشته باشید، کاربر همیشه محتوای صفحه شما را مشاهده می کند و پس از مدتی، در ذهن کاربر جایگاه ویژه ای پیدا می کنید. حال اگر با معرفی محصول موردنیاز کاربران، آن ها را تشویق به خرید کنید، به همین سادگی فالوورهای خود را به مشتری تبدیل کرده اید. می خواهید این تبدیل ساده تر باشد؟ یک هدیه یا کد تخفیف برای محصولات و خدمات خود به کاربران ارائه کنید.

  1. تولید محتوای جذاب و مرتبط انجام دهید

محتوا مهم ترین بخش یک صفحه اینستاگرامی است و واقعاً هیچ دلیلی به اندازه محتوای باکیفیت و جذاب نمی تواند کاربران را ترغیب به فالو کردن شما کند. اگر کاربران از محتوای شما خوششان بیاید، همیشه محتوای شما را دنبال می کنند و با شما تعامل برقرار می کنند. پس از مدتی که برند شما در ذهن کاربر جایگاه خود را پیدا کرد، به راحتی می توانید آن ها را به مشتری تبدیل کنید. هر از گاهی یک جشنواره فروش محصول یا خدمات برگزار کنید تا همه کاربران بتوانند در آن شرکت کنند. این روش برای تبدیل فالوور به مشتری عالی است و همیشه جواب می دهد.

  1. در مورد نیاز و علایق مشتریان تحقیق کنید

هر کسب و کاری مخاطبان هدف خاص خود را دارد و این مخاطبان هدف، نیاز و علایق خاص خود را دارند. با شناخت نیاز و علایق آن ها، می توانید صفحه اینستاگرام خود را نحوی مدیریت کنید که کاربران از شما خوششان بیاید. وفادار کردن کاربران نسبت به برند خود، یکی از مهم ترین عوامل تبدیل فالوور به مشتری است! گاهی اوقات ممکن است کاربر به محصول شما در همان لحظه احتیاج نداشته باشد، اما با توجه به این که همیشه به نیاز و علایق آن ها پاسخ داده اید، محصولات شما را خریداری کنند و بعداً از آن استفاده کنند. در بخش تولید محتوا هم باید به نیاز و علایق فالوورهای خود توجه کنید تا رضایت آن ها به صورت کامل جلب شود.

  1. ارتباط با مخاطبان را فراموش نکنید

گاهی اوقات صفحات اینستاگرامی را می بینیم که تنها تولید محتوا می کنند اما به کامنت ها و دایرکت های کاربران پاسخ نمی دهند! این مسئله باعث می شود تا کاربر تعامل یک طرفه داشته باشد و پس از مدتی دیگر با آن صفحه تعامل برقرار نکند. کاربران صفحات تجاری را هم مانند یک صفحه شخصی می بینند که اگر سوالی پرسیده می شود، باید پاسخ داده شود. اگر این کار را انجام ندهید، نمی توانید جایگاه خوبی در ذهن کاربران داشته باشید و پس از مدتی شما را آنفالو می کنند. این مسئله به قدری اهمیت دارد که صفحاتی با چند صد هزار فالوور هم به سوالات و کامنت های کاربران پاسخ می دهند و این کار به کمک چندین ادمین انجام می شود.

  1. سوالات مشتریان را پاسخ دهید

در کنار ارتباط با مخاطبان، ممکن است مشتریان شما در صفحه حضور داشته باشند و سوالاتی بپرسند. حتی ممکن است فردی مشتری نباشد اما اگر سوال او را به دقت و با حوصله پاسخ دهید، تبدیل فالوور به مشتری انجام داده اید. بنابراین هر سوالی که مشتریان می پرسند، با دقت پاسخ دهید تا شانس خود را برای تبدیل فالوور به مشتری از دست ندهید. برخی سوالات تکراری هستند! چنین سوالاتی را می توانید در قالب یک پست یا استوری توضیح دهید تا بسیاری دیگر از کاربران که چنین سوالی دارند هم پاسخ خود را دریافت کنند. این مسئله هم موجب رضایت افرادی می شود که چنین سوالاتی از شما دارند.

  1. آنالیز صفحه رقیبان

رقیبان بخش مهمی از کسب و کارها به حساب می آیند که باید توجه ویژه ای به آن ها داشته باشید! شما باید ببینید که صفحه رقیبان چگونه فعالیت می کنند و چه نقاط ضعف و قوتی نسبت به شما دارند. گاهی اوقات فالوورهای شما بین چند مورد از صفحات رقیبان مشترک هستند و همین مسئله موجب می شود تا کاربر بین چندین رقیب یکی را دنبال کند. در این صورت اگر شما نقاط قوت خوبی نسبت به رقیبان نداشته باشید، از میدان رقابت حذف می شود. به دنبال این باشید که رقیبان چه نقاط ضعفی دارند، آن ها را در صفحه اینستاگرام خود رعایت کنید و نقاط قوت خود را هم بهبود ببخشید.

  1. بلاگری در استوری

اینستاگرام در نهایت یک سرگرمی برای کاربران است و حتی اگر یک صفحه آموزشی یا فروشگاه را دنبال می کنند، باز هم بخش سرگرمی برای آن ها اهمیت زیادی دارد. گاهی اوقات کاربران صفحات آموزشی را دنبال می کنند تا نکات آموزنده را به صورت سرگرمی یاد بگیرند! زیرا اگر بخواند نکات آموزشی را به صورت رسمی و جدی یاد بگیرند، یوتیوب و دوره های آموزشی گزینه بهتری هستند. بلاگری همان چیزی است که باعث می شود تا صفحه رسمی خود را به صورت سرگرم کننده مدیریت کنید و کاربران همیشه شما را دنبال کنند. اگر بین رقیبان خود بگردید، متوجه می شوید رقیبی که از تکنیک های بلاگری استفاده می کند موفق تر بوده است.

  1. کال تو اکشن مناسب

کال تو اکشن به این معنی است که کاربران بخواهید عملی انجام دهند! کال تو اکشن تاثیر بسیار زیادی در تبدیل فالوور به مشتری دارد و اگر به درستی انجام شود، می توانید درآمد شما تا چندین برابر افزایش دهد. در اینستاگرام ابزارهای زیادی برای کال تو اکشن وجود دارند که از مهم ترین آن ها، می توان به قابلیت درج لینک در استوری اشاره کرد. شما خیلی راحت می توانید محصول یا خدمات خود را معرفی کنید و با کمک این ابزارها، کال تو اکشن مناسبی برای صفحه اینستاگرام خود ایجاد کنید. فراموش نکنید که کال تو اکشن بهترین ابزار برای تبدیل فالوور به مشتری است و باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید.

  1. ارائه مزایای رقابتی به کاربر

دوست دارید رقیبان خود را پشت سر بگذارید و انتخاب نهایی کاربران باشید؟ مزایای رقابتی ایجاد کنید. برای این کار به دنبال این باشید که رقیبان شما چگونه صفحه خود را مدیریت می کنند و چه نقاط ضعفی دارند. همان نقاط ضعف را در صفحه خود به نقاط قوت تبدیل کنید و حتی اگر شده، آن را به عنوان یک مزیت رقابتی در صفحه معرفی کنید. همین مسائل کوچک شاید از نظر کاربران مهم نباشد، اما می توانید فروش شما را تا چندین برابر افزایش دهد. همچنین نقاط قوت خود را هم بهبود ببخشید تا از نظر کاربران شماره یک بازار خودتان به حساب بیایید.

  1. ایجاد ارتباط بین اینستاگرام و سایت

اگر کسب و کارتان سایتی دارد، اینستاگرام را به عنوان یک ویترین برای آن در نظر بگیرید! درست است که اینستاگرام می تواند فروش خوبی برای شما ایجاد کند اما در نهایت شما نیاز به یک سایت دارید تا بتوانید خدمات حرفه ای ارائه کنید. داشتن سایت به شما کمک می کند تا دیگر نگران فیلتر شدن اینستاگرام هم نباشید و در صورت اجرای آن، کاربران به سایت شما دسترسی داشته باشند. بنابراین بین سایت و اینستاگرام ارتباط ویژه برقرار کنید؛ مثلاً محصولات و خدمات سایت خود را در استوری معرفی کنید و نحوه استفاده از آن را به کاربران آموزش دهید.

نتیجه گیری

اگر یک صفحه اینستاگرامی دارید، شما به راحتی می توانید فالوورهای خود را به مشتری تبدیل کنید! در این مقاله به بررسی این مفهوم مهم پرداختیم و راه های موثر برای آن را بررسی کردیم. اگر سوالی دارید، می توانید از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را راهنمایی کنیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *