در سال های اخیر با وجود آن که کاربران بخشی از خرید های خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند، اما نگرانی کاربران هم بیشتر شده است. بسیاری از کاربران هنگامی که می خواهند از یک فروشگاه اینترنتی خرید کنند، نگرانی های زیادی دارند. از مهم ترین نگرانی کاربران می توان به کلاه برداری، کیفیت محصول، قیمت و موارد دیگر اشاره کرد. از آن طرف، بسیاری از فروشگاه های اینترنتی به دنبال این هستند که با جلب اعتماد و رضایت مشتری بتوانند فروش خود را بیشتر کنند، اما چگونه؟ در این مقاله می خواهیم به بررسی 5 راه کار عالی برای افزایش فروش اینترنتی بپردازیم. پس اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید که می خواهید به افزایش فروش خود کمک کنید، در این مقاله همراه ما باشید.

افزایش فروش چه تاثیری در توسعه کسب و کار دارد؟

فروش مهم ترین مسئله برای افرادی است که یک کسب و کار دارند؛ تفاوتی هم ندارد که یک فروشگاه آنلاین باشد یا یک فروشگاه فیزیکی! در هر صورت فروش مهم ترین مسئله است و افزایش فروش تاثیر بسیار زیادی روی توسعه کسب و کارتان دارد. این در حالی است که اگر کسب و کار شما به اندازه کافی مشتری و درآمد نداشته باشد، پس از مدت کوتاه شکست می خورد! مهم ترین تاثیری که افزایش فروش اینترنتی در کسب و کارها دارد را در این بخش بررسی می کنیم:

یک) افزایش درآمد

اولین تاثیری که افزایش فروش روی کسب و کارها دارد، افزایش درآمد است! طبیعی است که هر چقدر فروش محصولات شما بیشتر باشد، درآمد و در نهایت سود کسب و کارتان هم افزایش پیدا می کند. هر چقدر درآمد یک کسب و کار بیشتر باشد، راحت تر می تواند در بخش های مختلف سرمایه گذاری کند. به عنوان مثال اگر در تا الان تنها روی تبلیغات بنری سرمایه گذاری کرده باشید، با افزایش فروش می تواند حوزه های بازاریابی و تبلیغات خود را گسترش دهید؛ مثلاً می توانید در حوزه بازاریابی شبکه های اجتماعی هم سرمایه گذاری کنید و فروش خود را چندین برابر کنید.

دو) توسعه تیم، خدمات و محصولات

یکی دیگر از تاثیرگذاری های افزایش فروش روی کسب و کار شما، گسترش آن است. هر چقدر مشتریان و تقاضای کسب و کارتان بیشتر باشد، نیاز به افراد بیشتری دارید که در تیم شما کار کنند. همچنین هر چقدر فروش شما بیشتر باشد، می توانید محصولات و خدمات بیشتری را ارائه کنید و درآمد کسب و کارتان را تا چندین برابر افزایش دهید. گاهی اوقات کسب و کارها با وجود آن که می دانند اضافه کردن محصول یا خدمات خاص می تواند فروش زیادی برای آن ها ایجاد کند، اما با توجه به محدودیت ها نمی توانند آن را اضافه کنند. بنابراین اگر افزایش فروش اینترنتی داشته باشید، قطعاً درآمد بیشتری هم دارید و می توانید تیم، محصولات یا خدمات خود را گسترش دهید.

چگونه در کسب و کار آنلاین فروش بیشتری داشته باشیم؟

اگر یک کسب و کار آنلاین دارید، حتماً افزایش فروش اینترنتی بیشتر یکی از بزرگ‌ ترین اهداف شما است. در واقع هر کسب و کاری می خواهد به مرور زمان تعداد مشتریان و فروش خود را افزایش دهید. راه کارهای مختلفی برای افزایش فروش اینترنتی وجود دارد که برخی از آن ها تاثیر زیادی روی فروش کسب و کارتان دارد.

پیش از آن که به بررسی این راه کارهای بپردازیم، ابتدا باید یک نکته را یادآوری کنیم! هر کسب و کاری مخاطبان هدف خود را دارد و این دسته از افراد، به محصولات یا خدمات شما نیاز دارند. از طرف دیگر، مخاطبان هدف با وجود آن که پول دارند، اما باز هم نگران خرید خود هستند. بنابراین شما باید در آن ها انگیزه خرید ایجاد کنید! باید بتوانید به آن ها دلیلی برای این که محصولات یا خدمات شما را خریداری کنند، ارائه کنید. آیا شما دلیلی به کاربران ارائه می کنید که باعث افزایش فروش اینترنتی کسب و کارتان شود؟ در ادامه چند دلیل ارائه می کنیم که می تواند به فروش بیشتر کسب و کارتان کمک کند:

  1. پیدا کردن نیازهای نهفته کاربران

آیا تا کنون از خودتان پرسیده اید که مهم ترین دلیل برای خرید کاربران از شما چیست؟ نیاز است! تا زمانی که کاربران به محصولات یا خدمات شما نیاز نداشته باشند، احتمال آن که از شما خرید کنند بسیار کم است. به عبارت دیگر، درصد بالایی از کاربران که از شما خرید می کنند، به آن نیاز دارند و تنها درصد بسیار کمی از کاربران هستند که بدون آن که به محصولات شما نیاز داشته باشند خرید خود را تکمیل می کنند. گاهی اوقات کاربران نیازهایی دارند که نمی دانند چطور باید مطرح کنند! اگر می خواهید در کاربران و مشتریان خود حس مثبتی نسبت به کسب و کارتان ایجاد کنید، باید خودتان به دنبال پیدا کردن نیاز های نهفته باشید.

البته منظور ما دقیقاً نیازهایی است که به صورت مستقیم مشخص نیست و حتی کاربران هم نمی دانند که برای رفع این نیاز ها چه چیزی را از شما درخواست کنند. به همین دلیل پیدا کردن نیاز های نفهته کاربران می تواند فروش اینترنتی شما را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد. برای این کار می توانید محتوای جذاب و منحصر به فرد در مورد نیاز های نهفته کاربران در سایت و شبکه های اجتماعی خود (به خصوص اینستاگرام) منتشر کنید.

  1. کاهش نگرانی های مشتریان برای خرید آنلاین از کسب و کارتان

کمی تلخ است اما حقیقت دارد! مشتریان همیشه نگرانی هایی در مورد خرید آنلاین خود دارند و تا زمانی که اطمینان حاصل نکنند، از شما خرید نمی کنند. بسیاری از کاربران کمتر از خرید آنلاین استفاده می کنند و این ترس را دارند که با وجود پرداخت هزینه محصول شما محصولی دریافت نکنند! داشتن نماد اعتماد الکترونیک کمک زیادی به جلب اعتماد کاربران در این زمینه می کند! در واقع کاربران با دیدن این نماد مطمئن می شوند که کلاه برداری در کار نیست و محصول خریداری شده به دست آن ها می رسد. البته تنها نگرانی کاربران این نیست و کاربران نگرانی های زیادی در خرید اینترنتی دارند؛ به خصوص کسانی که کمتر خرید اینترنتی انجام داده اند.

یکی دیگر از دغدغه های مشتریان کیفیت محصولات دریافتی است! کاربران نگران این هستند که محصول دریافتی با محصولی که در سایت معرفی شده است تفاوت های جزئی داشته باشد؛ مثلاً کیفیت آن بسیار کمتر از محصولی باشد که به آن ها معرفی کرده اید. برای آن که اعتماد کاربران را در این مورد جلب و به افزایش فروش اینترنتی خود کمک کنید، می توانید از مشتریان دیگر بخواهید برای شما از رضایت خود بگویند. سپس آن ها را در شبکه های اجتماعی یا بخش نظرات مربوط به صفحه محصول انتشار دهید.

  1. بخش بندی کردن محصولات برای خرید راحت تر کاربران

گاهی اوقات هزینه یک محصول بسیار زیادی است و کاربران نگران خرید آن هستند؛ یا حتی ممکن است تنها به بخشی از آن نیاز داشته باشند. بنابراین اگر برایتان مقدور است، می توانید محصول خود را بخش بندی کنید و به صورت قسمت به قسمت آن را بفروشید! این مورد بیشتر برای خدمات و محصولات مجازی امکان پذیر است. مثلاً اگر یک دوره آموزشی در مورد طراحی سایت دارید، می توانید آن را بخش بندی کنید و بخش های مختلف را به صورت جداگانه به فروش برسانید.

این کار باعث می شود تا هزینه هر قسمت کمتر شود و کاربران راحت تر آن را خریداری کنند! مثلاً اگر محصول شما 4 میلیون تومان قیمت دارد و از 8 قسمت تشکیل شده است، می توانید آن را به صورت قسمتی به فروش برسانید و مبلغ هر قسمت را 500 هزار تومان قرار دهید. در این صورت کاربران می توانند بخشی از محصول شما را خریداری کنند و اگر از آن رضایت داشته باشند، بقیه بخش ها را خریداری کنند. اگر محصول شما کیفیت بالایی داشته باشد، قطعاً افزایش فروش و افزایش درآمد کسب و کارتان را تجربه خواهید کرد.

  1. ایجاد انگیزه و اطلاع رسانی در مورد عواقب عدم خرید محصول مورد نظر

گاهی اوقات کاربران نیاز دارند اما باز هم نگران خرید محصول به صورت آنلاین هستند. در این صورت باید به آن ها دلیلی ارائه کنید که راحت تر بتوانند محصول مورد نیاز خود را خریداری کنند. مثلاً یکی از فاکتورهایی که به افزایش فروش کسب و کار کمک زیادی می کند، گارانتی بازگشت وجه است. اگر محصول شما فیزیکی است، می توانید گارانتی بازگشت وجه یا تعویض داشته باشید تا اگر کاربر رضایت کافی نداشت، بتواند آن را بازگرداند. البته برای این مورد باید از کیفیت محصول خود اطمینان کافی داشته باشید؛ اگر کیفیت شما پایین باشد، کاربران درخواست بازگشت وجه می کنند و با توجه به این که شما این مسئله را مطرح کرده اید، باید هزینه آن ها را بازگردانید.

همچنین می توانید به کاربران در مورد عواقب نخریدن محصول خود بگویید! البته در صورت بیان این موضوع، اگر محصول شما در فروشگاه های دیگر هم وجود دارد، نباید در مورد عواقب نخریدن محصول از سایت خود صحبت کنید! بلکه فقط باید در مورد عواقب نخریدن محصول صحبت کنید تا کاربر اعتماد بیشتری به شما داشته باشد.

  1. آموزش به مشتریان در حوزه های مختلف

همه ما تا به حال برای یک بار هم که شده، از نمایشگاه های محصول یا خدمات مختلف بازدید کرده ایم. اگر دقت کرده باشید، در هر غرفه یک نفر حضور دارد که در مورد محصولات یا خدمات آن غرفه صحبت می کند. دلیل آن چیست؟ دلیل این است که آن ها می خواهند با ارائه آموزش های مختلف شما را برای استفاده از محصولات آن ها آماده کنند. وب سایت هم عملکرد مشابه آن دارد! در واقع شما باید ابتدا مشتریان را آماده کنید و سپس محصولات یا خدمات خود را به آن ها معرفی کنید؛ زیرا همه آن ها برای خرید محصول یا خدمات شما آمادگی ندارند. بنابراین آن ها را به شبکه های اجتماعی یا وبلاگ خود دعوت کنید و در آن، به کاربران محتوای آموزشی و ارزشمند ارائه کنید.

این روش به مشتریان کمک می کند تا بتوانند محصولات و خدمات شما را بشناسند و با ویژگی آن ها آشنا شوند. در این صورت اگر واقعاً به آن نیاز داشته باشند یا در آن ها احساس نیاز ایجاد کرده باشید، به راحتی می توانید محصولات خود را به آن ها بفروشید و به افزایش درآمد کسب و کار خود کمک کنید.

نتیجه گیری

افزایش فروش اینترنتی یکی از مهم ترین دغدغه های هر کسب و کاری است و اگر یک کسب و کار نتواند فروش خود را افزایش دهد، پس از مدتی شکست می خورد. بنابراین یکی از مهم ترین اهداف هر کسب و کاری، فروش بیشتر و افزایش درآمد کسب و کار است. در این مقاله به بررسی 5 راه کار اساسی که کمک زیادی به افزایش درآمد کسب و کار شما می کند، پرداختیم! اگر سوالی دارید، می توانید از طریق بخش نظرات مطرح کنید. همچنین اگر در این زمینه تجربه ای دارید، می توانید ما و سایر کاربران را از تجربیات خود بهره مند کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *