احتمالا شما هم تا به حال به فکر خاموش کردن صدای شاتر دوربین یا حتی صدایی که زمان گرفتن اسکرین شات از گوشی شما بلند می‌شود، بوده‌اید. این صدا در واقع هیچ تاثیری ندارد و خاموش کردن آن احتمالا بهتر هم باشد. برای این کار نیز روش‌های ساده‌ای وجود دارد که یک به یک آن‌ها را پیش می‌بریم.

  1. خاموش کردن صدای اسکرین شات با کلید سایلنت

راحت‌ترین راه برای خاموش کردن صدای اسکرین شات در گوشی‌های آیفون 12، 11، X، 8، 7، 6 و تقریبا همه‌ی مدل‌های آیفون، سایلنت کردن گوشی از طریق کلید کنار آیفون است. همه‌ی مدل‌ها این کلید را دارند که در بخش‌های مختلفی از نوار کناری گوشی تعبیه شده است.

در این حالت کلا صدای زنگ گوشی و پیغام‌ها نیز خاموش شده و زمان تماس یا پیغام نیز به ویبره زدن اکتفا می‌شود. به همین دلیل است که وقتی با گوشی خود اسکرین شات می‌گیرید، دیگر صدایی از آن به گوش شما نخواهد رسید.

  1. Live Photos را روشن کنید تا صدای شاتر دوربین را خاموش کنید

از آیفون 6 به بالا گزینه‌ای به نام Live Photos در گوشی شما اضافه شده است. این عملکرد در واقع به گونه‌ای است که شما می‌توانید چند ثانیه قبل و بعد از عکسی که قرار است ثبت کنید را ضبط نمایید. اگر شما این گزینه را روشن کنید، دیگر صدای شاتر گوشی به گوش نخواهد رسید، چون اگر شما تکه فیلمی با این قابلیت ضبط کنید، صدای شاتر آن را خراب خواهد کرد.

آیکون Live Photos در سمت راست عکس بالا کاملا مشخص است که به شکل چند دایره و یک دایره نقطه چین مشخص شده است. با این کار حتی وقتی عکس‌های تکی هم می‌گیرید دیگر صدای شاتر را نخواهید شنید، اما در عین حال صدای اسکرین شات را قطع نکرده‌اید.

  1. به صورت دستی صدای گوشی را پایین بیاورید

شما می‌توانید با پایین آوردن صدای گوشی به صورت دستی، صدای شاتر دوربین را نیز قطع کنید. یک نکته‌ی مهم در این باره وجود دارد و آن این است که وقتی شما برنامه‌ی دوربین را باز می‌کنید، بعد از این که کلید صدا را دست بزنید، برنامه عکس می‌گیرد. پس باید قبل از این که این برنامه را اجرا کنید، صدا را پایین بیاورید.

اگر بخواهید، در زمانی که برنامه عکاسی بالاست، صدا را کم کنید، هم می‌توانید از کلیدهای کم کردن صدا استفاده کرده یا این که کنترل سنتر را پایین بیاورید و صدا را کم کنید.

در نهایت بهترین روش برای این کار، سایلنت کردن گوشی است و این به خاطر محدودیت‌هایی‌ست که گوشی‌های آیفون داشته و شما نمی‌توانید بعضی تنظیمات را آنگونه که می‌خواهید تغییر دهید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *