اپل استور پر از برنامه‌هایی با حق اشتراک است. این نه تنها برای توسعه دهندگان خبر خوبی است بلکه برای کاربرانی که دیگر اشتراک برنامه‌هایشان را نمی‌خواهند هم عالیست. در واقع وقتی از برنامه‌ای استفاده نمی‌کنید چرا اشتراکش را داشته باشید؟ شما می‌توانید اشتراک چنین برنامه‌های بلااستفاده را در آیفون و آیپد لغو کنید.

البته لغو اشتراک همیشه آنقدرها هم ساده نیست زیرا اپل فرآیند و شیوه آن را مشخص نکرده که البته اگر یک بار آن را انجام دهید کار برایتان ساده خواهد شد.البته در نظر داشته باشید که این فرایند در بروزرسانی سیستم عامل iOS تغییراتی پیدا می‌کند. اپل در آخرین بروزرسانی خود لغو اشتراک در آیفون و آیپد را به فروشگاه اپل اضافه کرده که این کار بیش از پیش ساده شده است. با این همه اگر همه چیز را دقیق بدانید مطمئن می‌شوید که درصد خطا به کم‌ترین حالت خود می‌رسد.

چگونه اشتراک برنامه در اپل را لغو کنیم؟

برای شروع، اپ استور را باز کنید و بر روی نمادی که اپل ID شما را در بالای صفحه نشان می‌دهد، ضربه بزنید.

در مرحله بعد بر روی Manage Subscriptions تپ کنید.

در اینجا شما لیستی از تمام اشتراک‌های درون برنامه را که در حال حاضر پرداخت می‌کنید، خواهید دید. به علاوه لیستی که در پایین می‌بینید برنامه‌هایی هستند که باید تمدید شوند. برای لغو اشتراک و مدیریت آن، روی نام برنامه مورد نظر تپ کنید.

صفحه بعدی، تمام اشتراک‌های موجود را که در حال حاضر در آن‌ها مشترک هستید با یک تیک در کنار آن‌ها نمایش می‌دهد. برای لغو اشتراک بر روی Cancel Subscription ضربه بزنید. در مرحله بعد از شما می‌خواد که درخواستتان را تایید کنید.

توجه داشته باشید که پس از لغو اشتراک شما همچنان تا پایان دوره به امکانات و ویژگی‌های آن دسترسی دارید. لغو اشتراک در واقع راهی برای صرفه جویی منابع شماست وگرنه داشتن اشتراک خود به تنهایی هیچ بد هم نیست.

مدل‌های پایدار برای توسعه دهندگان نرم افزار بسیار حیاتی هستند، مخصوصا اگر اشتراک بهترین برنامه‌های اپ استور را ادامه بدهید.

Join the Conversation

6 Comments

  1. سلام ببخشید من یه اشتراک بازی خریدم و امروز تایمش تموم شده و الان میخولم همون اشتراک رو برای اکانت بازی دومم بخرم ولی نمیشه همون اولی رو میاره چیکار باید کرد

  2. سلام خسته نباشید من امروز کارت بانکیما چک کردم دیدم apple.com/bill هر هفته 9.99£ داره از حسابم پول بر میداره رفتم داخل اپل ایدی دیدم رویه دوتا برنامه روی مبلغش تیک خوره من تیکشا برداشتم ایا باز منا شارژ میکنه بعد میشه بهم بگی چگونه کارت بانکی خودما در اپل ایدی پاک کنم که دیگه شارژم نکنه ایا مبلغ کسر شده از حسابم را میتونم پس بگیرم

      1. من یک برنامه دانلود کردم که نوشته بود ماهیانه 12 یورو کم می‌کنه ولی در مدت ٢ روز یازده بار ١٢ یورو کم کرده میخاستم بدونم میشه این مبلغ رو پس گرفت؟؟

      2. من برنامه همراه بانک خواستم نصب کنم خرید اشتراک خواست منم دستم خورد روی ثبت نمیدونستم چه مبلغی هست. و کدشو خوندم و انجامو زدم دویستو بیستو پنج هزار تومن از مبلغم کسر شد میشه لغو کنید و‌مبلغ پرداخت شده رو بر گردونید

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *