در مقاله قبلی به بررسی موضوع راه اندازی فروشگاه فایل پرداختیم. در این مقاله هم قصد داریم به بررسی ادامه این موضوع بپردازیم.

مرحله هشتم) فایل ها و محتوای خود را آپلود کنید

اگر تا این مرحله پیش رفته باشید، در حال حاضر سایت شما آماده و درگاه بانکی روی سایت شما فعال شده است. اکنون زمان آن رسیده تا فایل ها و محتوای سایت خود را آپلود کنید. در این مرحله اگر فایل های شما زیاد باشد، بهتر است آن را روی هاست دانلود خود آپلود کنید تا علاوه بر سرعت بالای دانلود برای کاربران،بتوانید در هزینه های خود هم صرفه جویی کنید. اما اگر فایل های شما کم حجم است، می توانید آن را روی سرویس میزبانی خود آپلود کنید. فراموش نکنید که این فایل ها قرار است در اختیار کاربران قرار بگیرد؛ بنابراین هنگام آپلود نام آن را هم تنظیم کنید تا بعداً راحت تر بتوانید آن را در بخش تنظیم محصول قرار دهید. البته باید برای افزایش امنیت فایل ها هم فکری کنید؛ زیرا ممکن است فایل های شما توسط کاربرانی که خریداری نکرده اند دانلود شود. البته سیستم های مدیریت محتوا در بخش فروش فایل، رمزگذاری انجام داده اند که تا حدی امنیت فایل ها را تامین می کند.

مرحله نهم) محصولات خود را به همراه توضیحات کامل وارد سایت کنید

پس از آن که فایل های خود را آپلود کردید، زمان آن رسیده که محصولات خود را وارد سایت کنید. محصولات شما همان فایل ها هستند اما با این تفاوت که شما باید اطلاعات آن را هم در اختیار کاربران قرار دهید. به عنوان مثال شما می توانید برای کاربران توضیح دهید که این فایل چه نیازی از آن ها را بر طرف می کند یا حتی بخشی از ای بوک را به صورت رایگان در اختیار آن ها قرار دهید تا اگر واقعاً نیاز داشتند، از شما خرید کنند. این کار به افزایش محبوبیت و برندینگ شما کمک زیادی می کند و می تواند فروش شما در به مرور زمان افزایش دهد. در این بخش باید قیمت گذاری محصولات خود را هم انجام دهید تا کاربران بتوانند آن را خریداری کنند.

مرحله دهم) بازاریابی کنید تا فروش داشته باشید

مرحله دهم، مهم ترین مرحله برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی فایل است. بازاریابی همان چیزی است که به شما کمک می کند تا محصولات یا خدمات خود را به فروش برسانید. البته بازاریابی شما باید کاملاً هدفمند و در راستای استراتژی کسب و کارتان باشد. برای داشتن بازاریابی صحیح، موارد زیرا را فراموش نکنید:

  • ارائه فایل های با کیفیت به کاربران: مهم ترین مسئله در مدیریت فروشگاه فایل، ارائه فایل های باکیفیت است. تا زمانی که کاربران از فایل های شما رضایت نداشته باشند، آن را خریداری نمی کنند یا پس از خرید، رضایت کافی از مجموعه شما نخواهند داشت.
  • نوشتن عنوان دقیق برای محصولات: عنوان محصول خود را دقیق درج کنید.
  • توضیحات درست و واقعی در صفحه محصول: در بخش عنوان توضیحات دقیقی درج کنید تا کاربر بداند که قرار است چه محصولی تهیه کند.
  • استفاده از تصاویر شاخص با کیفیت در صفحه محصول: استفاده از تصاویر تاثیر زیادی روی تصمیم کاربر برای خرید دارد؛ از تصاویر با کیفیت و جذاب استفاده کنید.
  • استفاده از برچسب های مناسب و درست برای محصولات: برچسب ها نوعی ایجاد ارتباط و دسته بندی محصولات هستند؛ به دقت از آن استفاده کنید.
  • استفاده از تبلیغات درست بین صفحات سایت خودتان: بین مطالب خود، محصولات مرتبط را هم قرار دهید تا با این کار فروش خود را افزایش دهید.
  • استفاده از شبکه های اجتماعی برای بازاریابی: شبکه های اجتماعی یکی از بهترین کانال ها برای معرفی خود به مشتریان است. استفاده از آن را فراموش نکنید!
  • قیمت منطقی و عادلانه: قیمتی به کاربران ارائه کنید که حس کنند ارزش خرید دارد! ارائه قیمت های بالا نمی تواند به موفقیت کسب و کارتان کمک کند.
  • موارد تاثیرگذار در هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی – بخش اول

تفاوت فروشگاه محصول دانلودی با محصول فیزیکی چیست؟

یکی از سوالاتی که برای کاربران پیش می آید، این است که فروشگاه محصول فیزیکی با دانلودی چه تفاوتی دارد! همه ما تا کنون دست به خرید اینترنتی زده ایم و می دانیم که پس از سفارش محصول، باید منتظر پست باشیم تا آن محصول را برای ما بیاورد. پس اولین و مهم ترین تفاوت فروشگاه محصول فیزیکی با دانلودی، این است محصول فیزیکی نیازمند ارسال با پست است اما فروشگاه دانلودی، دیگر این دردسرها را ندارد و کافی است لینک دانلود آن محصول را در اختیار کاربران قرار دهید. از طرف دیگر، هنگامی که شما یک محصول دیجیتال را به فروش می رسانید، تمام هزینه ای که دریافت می کنید سود شما است و هیچ هزینه ای نباید بابت فروش آن محصول پرداخت کنید. این در حالی است که در فروشگاه فیزیکی شما تنها بخشی از آن هزینه را به عنوان سود بر می دارید و باقی آن باید به عنوان هزینه محصول به تامین کننده پرداخت شود. همچنین بخش دیگری از هزینه دریافتی از مشتری باید به عنوان هزینه پست برای ارسال محصول پرداخت شود. بنابراین اگر به فکر فروشگاه اینترنتی هستید که سود 100 درصدی داشته باشد، فروشگاه فایل گزینه مناسبی است اما معمولاً درآمد فروشگاه های محصولات فیزیکی با توجه به تقاضای بالای آن، بیشتر است.

هزینه راه اندازی فروشگاه فایل چقدر است؟

یکی دیگر از سوالاتی که کاربران می پرسند، این است که برای راه اندازی فروشگاه فایل چقدر باید هزینه کنیم؟ پاسخ مشخصی برای آن وجود ندارد اما در ادامه به بررسی برخی هزینه ها که برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی فایل به آن نیاز دارید، می پردازیم:

  • هزینه خرید دامنه: اولین مرحله برای راه اندازی فروشگاه فایل، ثبت دامنه است. ثبت دامنه هزینه خاص خود را دارد که البته بستگی به پسوند دامنه دارد. البته دامنه های دیگری هم وجود دارند که هزینه ثبت آن ها بیش از 1 میلیون تومان در سال است اما حوزه آن ها کاملاً تخصصی است. مثلاً پسوند Academy برای سایت های آکادمی و آموزشی به کار می رود و کاملاً حوزه فعالیت آن سایت را می رساند.
  • هزینه خرید سرویس میزبانی: یکی دیگر از بخش هایی که نیازمند پرداخت هزینه است، خرید سرویس میزبانی سایت است. شما برای میزبانی سایت و فایل های خود باید هاست خریداری کنید تا بتوانید فروشگاه فایل خود را راه اندازی کنید. هزینه هاست بستگی به شرکت هاستینگ، نوع هاست، سخت افزار سرور، نرم افزار مورد استفاده، حجم مورد نیاز و… دارد.
  • هزینه خرید قالب: اگر از سیستم های مدیریت محتوای آماده نظیر وردپرس استفاده می کنید، احتمالاً برای انتخاب قالب به سراغ مارکت پلیس های معتبر می روید. زیرا در بخش قالب های رایگان نمی توانید قالب مناسبی برای فروش فایل پیدا کنید و به همین دلیل، فروشگاه های قالب انتخاب خوبی هستند. یکی دیگر از بخش هایی که برای راه اندازی فروشگاه فایل باید هزینه کنید، خرید قالب است. قالب ها معمولاً با هزینه بین 50 تا 200 هزار تومان قابل خرید هستند که بستگی به امکانات آن دارد.
  • هزینه سئو و بهینه سازی: یکی دیگر از مواردی که برای راه اندازی فروشگاه فایل باید روی آن تمرکز کنید، هزینه سئو و بهینه سازی سایت است. تا زمانی که سایت شما در گوگل بالا نباشد، نمی توانید ترافیک خوبی جذب کنید و در نهایت، نمی توانید مشتریان زیادی داشته باشید. پس برای راه اندازی فروشگاه فایل باید برای سئو و تولید محتوای آن هزینه کنید.
  • هزینه بازاریابی و تبلیغات: برای فروش فایل های خود باید بازاریابی و تبلیغات کنید. بازاریابی درست در کنار تبلیغات هدفمند به شما کمک می کند تا بتوانید در مدت زمان کوتاه، مشتریان زیادی داشته باشید و درآمد بسیار خوبی از فروش فایل به دست آورید.
  • آموزش ایجاد فروشگاه فایل در وردپرس با افزونه EDD – بخش اول

نتیجه گیری

فروشگاه فایل یکی از فروشگاه های اینترنتی پر سود و پر مخاطب است که با راه اندازی آن و ارائه فایل های ارزشمند، به راحتی می توانید درآمد بسیار خوبی از اینترنت داشته باشید. فروشگاه های فایل انواع مختلفی دارند که از فروش دوره های آموزشی تا فروش پادکست را شامل می شود. در چند مقاله به بررسی اهمیت فروشگاه فایل و نحوه راه اندازی آن پرداختیم. اگر در زمینه راه اندازی فروشگاه فایل و طراحی سایت مربوط به آن سوالی دارید، می توانید از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا شما را راهنمایی کنیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *