قبلا از هشتگ‌ها در توییتر، اینستاگرام، فیسبوک و خیلی جاهای دیگر استفاده کرده‌ایم، اما خیلی کم پیش می‌آید که کاربران از هشتگ در یوتیوب استفاده کنند. سئو یوتیوب البته عملکردی عالی دارد و خودش کلمات کلیدی را به بهترین شکل برای ویدیوها لحاظ می‌کند و موتور جستجوی آن نیز حرف ندارد.

یوتیوب

اما حالا که چند وقتی از ورود هشتگ‌ها به این سایت بزرگ می‌گذرد، می‌توان انتظارات زیادی از آن داشت و شما هم اگر به تولید محتوای ویدیویی مشغول هستید، حتما باید از آن‌ها استفاده کنید.

چرا باید از هشتگ‌های یوتیوب استفاده کنیم؟

همچون بسیاری از پلت‌فرم‌های دیگر، یوتیوب از هشتگ‌ها برای تگ کردن دسته‌بندی‌ها جهت جستجوی بهتر استفاده می‌کند. پس چرا شما باید از هشتگ‌ها در موقع آپلود ویدیوهایتان روی این پلت‌فرم استفاده نکنید تا ویدیوهایتان بهتر دیده شوند و در نتایج جستجو بیایند. دقیقا به همان دلیل که از کلمات کلیدی در سئو سایتتان استفاه می‌کنید، باید از کلمات مرتبط و با استراتژی درست، هشتگ‌های یوتیوب را برای بهتر شدن، مورد استفاده قرار دهید.

یوتیوب

همچنین هشتگ‌ها این امکان را به شما می‌دهند تا دسته بندی بهتری روی ویدیوها داشته باشید. مهم نیست هشتگ گذاری شما بر اساس محتوای ویدیو باشد یا این که نام یک سری ویدیویی باشد، مهم این است که در نهایت یک دسته بندی کلی به وجود می‌آورد و همان هم در جستجوها به نفع شما خواهد بود.

اضافه کردن هشنگ به ویدیوها

دو راه مختلف برای اضافه کردن هشتگ به ویدیوها در یوتیوب وجود دارد. شما می‌توانید هشتگ را در عنوان ویدیو استفاده کنید که اگر چه خیلی‌ها از آن استفاده نمی‌کنند، اما خیلی هم بد نیستند. برای مثال یک سری ویدیوی می‌تواند همیشه با هشتگ اسم سری آغاز شود و به همین راحتی در جستجوها همیشه نمایان می‌شود. مثل #AskGaryVee که نام سری خود را در تمام عنوان‌های ویدیوهایش می‌آورد.

یوتیوب

اضافه کردن هشتگ در دیسکریپشن ویدیو راه حل دیگری است که به این ترتیب شما می‌توانید از کلمات کلیدی بیشتری استفاده کنید.

نکات مهم در استفاده از هشتگ‌ در یوتیوب

  1. حتما از 3 تا 5 هشتگ در هر ویدیو استفاده کنید

یوتیوب به شما اجازه می‌دهد تا 15 هشتگ در دیسکریپشن وارد کنید. حتما نیازی نیست تا همه‌ی 15 مورد را پر کنید، اما پیشنهاد می‌کنیم، حتما در هر ویدیو بین 3 تا 5 هشتگ مرتبط را وارد کنید.

  1. هشتگ‌هایی با برند خود بسازید

برند خود را با هشتگ‌های خاص به مردم بشناسانید تا در جستجوها به راحتی بتوانند شما را پیدا کنند. دوباره به هشتگ #AskGaryVee نگاه کنید که در واقع سعی شده در کنار هشتگ گذاری، یک برندسازی نیز صورت بگیرد. البته همه‌ی هشتگ‌ها را به این شکل وارد نکنید و حتما از هشتگ‌ها مرتبط با محتوایتان نیز بهره ببرید.

  1. قبل از استفاده از هشتگ‌ها، آن‌ها را جستجو کنید

یوتیوب

همه‌ی هشتگ‌ها جستجوی مناسب را به همراه نخواهند داشت، پس سعی کنید تا از هشتگ‌های اشتباه استفاده نکرده و مثلا درگیر اسپم‌ها نشوید. بهترین راه این است که هشتگی که به ذهنتان می‌رسد را ابتدا جستجو کنید.

  1. پیدا کردن هشتگ‌های محبوب

سیستم‌های مختلفی وجود دارد که به شما برای پیدا کردن هشتگ‌های محبوب کمک می‌کند. البته جستجو در خود یوتیوب نیز می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند تا بفهمید در زمینه‌های مختلف، چه هشتگ‌هایی بیشتر محبوب هستند.

 

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *