حتماً شنیده‌اید که کیفیت محتوا و هشتگ‌ها تاثیر زیادی بر روی دیده شدن پست شما دارد! اما باید توجه کنید که هرچه پست بگذارید و هشتگ قرار دهید، اما آنچنان که باید دیده شوید دیده نخواهید شد! به دلیل آن که کاربرانی که شما را دنبال نمی‌کنند، از پست و مسابقه جدید شما اطلاع ندارند. پس بهترین راه تبلیغات در دیگر صفحات مرتبط است؛ یعنی صفحاتی که بدانید بیشتر کاربران و به خصوص مخاطبان هدف شما در آن‌جا حضور دارند. یک راه دیگر که البته امروزه جوابگویی بالایی دارد، استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ است. اینفلوئنسر کسی است که بین مردم محبوبیت بالایی دارد و کاربران تعامل بسیار خوبی با صفحه آن کاربر دارند! متأسفانه برخی محبوبیت را با تعداد بالای فالوور اشتباه می‌گیرند. اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام پتانسیل بالایی در افزایش برندینگ شما دارد، به شرط اینکه درست به کار گرفته شوند.در این مقاله که ادامه مقاله قبل است، به بررسی ادامه نکات می‌پردازیم تا بتوانید یک مسابقه اینستاگرامی موفق را تجربه کنید!

با استفاده از روش‌هایی که در این بخش مطرح شد، به راحتی می‌توانید جامعه شرکت‌کنندگان در مسابقه خود را افزایش دهید و یک مسابقه اینستاگرامی موفق را تجربه کنید.

پیگیری مسابقه پس از پایان آن

بسیاری از کاربران فکر می‌کنند که با پایان مسابقه دیگر همه‌چیز تمام می‌شود و نیازی به پیگیری یا کار دیگری نیست! جالب است بدانید کار شما تازه پس از پایان مسابقه آغاز می‌شود! مسابقه اینستاگرامی موفق تنها برای جذب کاربران و ایجاد تعامل با شما است اما هدف شما چیز دیگری است؛ پس از جذب مخاطبان شما تازه باید اقدام به آنالیز کمپین تبلیغاتی خود کنید. یادتان است که گفتیم باید اهداف خود را بنویسید؟ پس از پایان مسابقه تازه زمان آن رسیده است که نتایج مسابقه را با توجه به اهداف خود آنالیز کنید تا بدانید که چقدر از اهداف شما محقق شده است؟

اگر مدیریت یک کسب‌وکار اینترنتی را برعهده دارید و در آن محصول یا خدماتی ارائه می‌دهید، هدف اصلی شما افزایش فروش است. اکنون زمان آن رسیده که با مخاطبان جذب شده تعامل بهتری برای فروش محصولات یا خدمات با آن‌ها برقرار کنید. آن‌ها را به سایت خود هدایت کرده و با یک بازاریابی درست، آن‌ها را تشویق به خرید محصول از سایتتان کنید.

پس از اتمام مسابقه باید کارهای زیر را انجام دهید:

مرحله اول) برنده مسابقه را انتخاب و اعلام کنید!

پس از پایان مسابقه شما باید همان‌طور که در ابتدای مسابقه به کاربران قول جایزه داده‌اید، باید برنده مسابقه را انتخاب کنید. انتخاب برنده می‌تواند به صورت تصادفی یا به کمک داوران باشد؛ البته برنده مسابقه باید همان‌طور که در ابتدا به کاربران قول داده‌ شده‌ است، انتخاب شود. پس از انتخاب برنده، ابتدا از طریق دایرکت یا ایمیل با کاربران ارتباط برقرار کنید و به او بگویید که برنده شده است. به او بگویید که چگونه باید جایزه خود را بگیرد؛ پیشنهاد می‌کنم اگر دفترکار یا شرکت دارید، او را در صورت نزدیک بودن به شما دعوت کنید و در هنگام اعطای جایزه، چند عکس هم با او بگیرید.

مرحله دوم) اعطای جایزه به برنده!

پس از انتخاب برنده و اطلاع‌رسانی به او، اکنون زمان آن رسیده است که هدیه کاربر را برای او بفرستید. می‌توانید برای او پست کنید یا اون را دعوت کنید.

مرحله سوم) اعلام نام برنده در صفحه اینستاگرام!

مرحله سوم، مهم‌ترین مرحله هر مسابقه است؛ تا قبل از این که برنده را اعلام کنید، سایر کاربران (به غیر از فرد برنده که به اون اطلاع داده‌اید!) امید دارند که برنده شده باشند. بنابراین این مرحله بسیار مهم و حساس است! عکسی از کاربر برنده منتشر کنید و با منشن کردن او، برنده را اعلام کنید. باید سعی کنید با لحنی مناسب این بخش را انجام دهید تا کاربرانی که جذب کرده‌اید، شما را آنفالو نکنند!

مرحله چهارم) تشکر از تمام کاربران و به خصوص شرکت‌کننده!

هر فردی که در مسابقه شرکت کرده است، امید دارد که برنده شود اما باتوجه به سیاست‌های هر شرکت تنها چند جایزه محدود به کاربران ارائه می‌شود! در نهایت باید از کاربران خود تشکر کنید که برای شرکت در مسابقه چندین روز زمان گذاشته‌اند. همچنین می‌توانید یک کد تخفیف به همه آن‌ها برای تشکر بدهید و از این طریق هم فروش کسب‌وکارتان را تا حدی افزایش دهید.

بنابراین پس از پایان مسابقه هم مراحلی وجود دارد که باید انجام دهید! با انجام درست این ۴ مرحله به راحتی می‌توانید مسابقه خود را به همراه رضایت فالوورهای خود به پایان برسانید؛ این در حالی است که شما هزاران فالوور جدید جذب کرده‌اید.

برای داشتن یک مسابقه اینستاگرامی موفق شما باید مراحل مختلفی را طی کنید! از آن مهم‌تر باید نکاتی را بدانید که بتوانید مسابقه خود را هیجان‌انگیزتر و حرفه‌ای‌تر برگزار کنید! در این مقاله به بررسی نکات مختلف در زمینه برگزاری مسابقه اینستاگرامی موفق پرداختیم که امیدواریم بتوانید کسب‌وکارتان را با نکاتی که در این مقاله بررسی کردیم، رونق دهید و فروش بیشتری را تجربه کنید. جالب است بدانید که فقط ۲ درصد اکانت های اینستاگرامی مسابقه برپا می کنند. با اینکه همه دنبال جذب فالوور و افزایش تعداد کامنت ها و لایک هایشان هستند، اما تنها ۲% از اکانت هااز مسابقات استفاده می کنند و حتی جالب تر اینکه تنها ۰٫۵۶% از پست های اینستاگرامی را مسابقات تشکیل می دهند. این بدین معناست که فرصت های خیلی زیادی وجود دارد که می توان از آنها بهره برد. یکی از دلایلی که عموماً بازاریابان از برپایی مسابقات اینستاگرامی امتناع می کنند، این است که سازمان دهی و برگزاری آن، زمان زیادی نیاز دارد، باید جایزه مناسبی انتخاب و تعیین شود و سپس مسابقه به خوبی برگزار شود.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *