این روزها انتخاب‌های متعددی در زمینه کنترل موبایل وجود دارد، به همین دلیل گجت‌های خاص‌تر و مفیدتر در اولویت افرادی قرار دارد که بیش از کاربران معمولی به بازی با گوشی خود می‌پردازند. GameSir X2 یکی از این کنترل‌های خاص است که جدا از کاربردی بودن آن، قابلیت مفیدی نیز به شما می‌دهد و آن هم اجازه‌ی استریم بازی‌های Xbox Game Pass بر روی موبایل است.

GameSir X2

این کنترل با USB-C به گوشی شما متصل می‌شود و به شدت شبیه به نینتندو سوییچ است، با این حال قابلیت مهم آن، اجرای بازی‌های Xbox Game Pass خواهد بود که البته برای این کار باید هزینه‌ی ماهانه این سرویس را بدهید تا بتوانید، رایگان از بازی‌های این مخزن استفاده کنید. البته بازی‌ها روی موبایل اجرا نشده و استریم می‌شوند، پس هر مدل گوشی که داشته باشید، باز هم قادر به اجرای بازی‌های با کیفیت خواهید بود.

قیمت و پیش نیازها

در حال حاضر GameSir X2 60 دلار قیمت دارد و نسبتا ارزان‌تر از Razer Kishi است که چیزی مشابه این دستگاه بوده و البته می‌توان آن را با کیفیت‌تر به حساب آورد. همانطور که گفتیم، این کنترل تنها برای گوشی‌ها و تبلت‌هایی ارائه شده که درگاه USB-C دارند. یک اتصال خاکستری و گران‌تر نیز از GameSir X2 وجود دارد که با بلوتوث متصل می‌شود، اما در هر حال برای استریم بازی‌ها به اتصال USB-C احتیاج خواهید داشت.

نکات مثبت درباره GameSir X2

اتصال با USB-C که برای این کنترل در نظر گرفته شده، مشکل تاخیر اتصال اکثر کنترل‌ها با بلوتوث را ندارد و شما می‌توانید با آن، به بازی‌های رقابتی همچون فورتنایت بپردازید. ظاهر کلی و چینش دکمه‌ها، خیلی شبیه به چیزی است که در نینتندو سوییچ دیده‌ایم و به خاطر همین فرمول از قبل آزمایش شده، می‌بینید که بازی کردن با آن راحت بوده و می‌توانید به خوبی از انجام بازی‌های موبایل لذت ببرید.

همراه با این دستگاه یک کیس بسیار خوب نیز ارائه می‌شود که جلوی سر خوردن دستگاه در دستتان را می‌گیرد و کلیدها نیز از کیفیت خوبی برخوردارند و سرعت پاسخ‌گویی آن‌ها نیز بسیار عالی است. همچنین دو مود برای این کنترل در نظر گرفته شده که یکی مود استاندارد اندروید است و دیگری مود Xbox تا در هنگام استریم بازی‌ها، بدون دغدغه بتوانید از آن عناوین لذت ببرید. البته برای استریم بازی‌های Xbox باید اینترنت خوبی نیز داشته باشید.

یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب‌ GameSir X2، کلید اسکرین‌شات است که آن را بیش از پیش شبیه به نینتندو سوییچ می‌کند. در مجموع از نظر تجربه بازی کردن، این کنترل واقعا حرف ندارد.

نکات منفی درباره GameSir X2

چند نکته منفی درباره GameSir X2 وجود دارد که واقعا آزاردهنده است و اولین مورد مربوط به مسائل نرم‌افزاری است. تنظیمات مربوط به کلیدها در میان منوهای تو در تو واقع شده و خیلی اوقات با عقل جور در نمی‌آید و آپدیت کردن فریمور آن نیز مکافات دارد. با توجه به ترجمه نامفهوم منو از چینی به انگلیسی این مسائل سخت‌تر نیز می‌شود.

دومین نکته فنی در مورد استیک سمت راست است که اگر کسی دستان بزرگی داشته باشد، کار کردن با این استیک برایش مشکل خواهد بود که البته این مسئله در مورد نینتندو سوییچ نیز صادق است اما خب طول کم این کنترل، مشکل را بیشتر‌ کرده است.

آیا باید این کنترل را بخرید؟

در حال حاضر بدون شک GameSir X2 از جمله بهترین کنترل‌های اندرویدی است که در بازار پیدا می‌کنید. این دستگاه از USB-C استفاده کرده و قابلیت اجرای بازی‌های Xbox Game Pass را دارد که این نکاتی نیست که به راحتی این روزها گیر بیاید. اما آیا باید آن را بخرید؟ خب اگر بازی زیاد می‌کنید و به دنبال یک کنترل نسبتا ارزان اما با کارایی بالا می‌گردید، حتما باید آن را تهیه کنید. اما خب اگر گوشی آیفون دارید یا گوشی شما از USB-C استفاده می‌کنید یا این که خیلی به بازی‌های رقابتی اهمیت می‌دهید، خیر، خرید آن را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *