تا به حال برایتان این سوال پیش آمده که چرا پست‌های یکی از دوستانتان را دیگر نمی‌بینید یا این که در فیدتان، اسم شخصی خاص دیگر نمایش داده نمی‌شود. خب یکی از دلایل این مسئله، ممکن است این باشد که فرد مورد نظر شما را مسدود یا به عبارتی بلاک کرده است.

اگر می‌‌خواهید ببینید که در لیست دوستان شما در فیسبوک، چه کسی بلاکتان کرده، چند راه حل برای پیدا کردن آن‌ها وجود دارد. همراه ما باشید تا این راه‌حل‌ها را با هم مرور کنیم.

چطور آن‌هایی که ما را در فیسبوک بلاک کرده‌اند را پیدا کنیم؟

اگر کسی شما را بلاک کند، همان لحظه پیغامی برای شما نمایش داده نمی‌شود و به همین دلیل متوجه این موضوع نخواهید شد. بلاک شدن نیز به این معنی است که دیگر نه پست‌های او را خواهید دید و نه این که به او پیغامی بفرستید.‌ اما چطور بفهمیم که چه کسی ما را بلاک کرده:

  1. آیا می‌توانید آن‌ها را تگ کنید؟

اگر کسی را در فیسبوک بلاک کرده باشید، او دیگر قادر به تگ کردن شما روی عکس، پست، ویدیو یا هر چیز دیگری نخواهد بود. حواستان باشد که اگر قصد داشتید کسی را تگ کنید و او شما را بلاک کرده باشد، هیچ پیغام خطایی دریافت نمی‌کنید، در واقع نام او را موقع جستجو در لیست نمی‌بینید.

البته سریعا بعد از این گزینه به این نتیجه نرسید که او شما را بلاک کرده. چون ممکن است تنظیمات حریم شخصی آن فرد به گونه‌ای باشد که امکان تگ کردن را مسدود کرده است. پس سراغ گزینه‌های دیگر لیست ما هم بروید.

  1. سعی کنید او را به ایونت دعوت کنید

مثل تگ کردن، وقتی کسی را بلاک می‌کنید، او دیگر قادر به دعوت شما برای ایونت‌های مختلف فیسبوکی نخواهد بود.

در این مورد نیز مثل قضیه تگ‌ها، ممکن است تنظیمات حریم شخصی موجب این مشکل شده باشد.

  1. جستجوی نام او در فیسبوک

این گزینه یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای این است که بفهمید کسی شما را در فیسبوک بلاک کرده یا خیر.کافی است در بخش جستجوی فیسبوک نام او را تایپ کنید و ببینید آیا در لیست نتایج، کاربر مورد نظر برای شما نمایش داده می‌‌شود یا خیر…

البته بهتر است برای اطمینان، به روش‌های مختلف این کار را انجام دهید. اسم کوچک را جدا بزنید، یک بار اسم فامیل را بزنید و در نهایت مطمئن شوید که حتما در جستجوی شما ظاهر نمی‌شود. تنها سه دلیل وجود دارد که شما فرد مورد نظر را در نتایج جستجو نبینید. اول این که او شما را بلاک کرده، یا کاملا اکانت خود را پاک نموده یا این که به صورت موقت صفحه فیسبوکش را غیر فعال کرده است.

  1. از دوست مشترکتان کمک بگیرید

اگر چه این کار صورت خوشی ندارد اما وقتی روش‌های قبلی را پیش رفتید و شک کردید که کسی شما را بلاک کرده، وقتش رسیده تا از یک دوست مشترک کمک بگیرید و ببینید که آیا او هم در صفحه دوستان خود، کاربر مورد نظر را می‌بیند یا خیر که اگر این طور است، پس دیگر جای شکی وجود ندارد و شما حتما بلاک شده‌اند.

  1. گفتگوهای قبلی خود را چک کنید

مسنجر فیسبوک هم می‌تواند به شما برای پیدا کردن این که بلاک شده‌اید یا نه، کمک کند. برای این کار به مسنجر بروید و روی See All بزنید تا به تمامی گفتگوها دسترسی داشته باشید.

اگر قبلا با آن کاربر گفتگو کرده باشید، صفحه چت را باز کنید. اگر او شما را بلاک کرده باشد، عکس پروفایلش برایتان نمایش داده نخواهد شد. همچنین دیگر نمی‌توانید پیغامی به او ارسال کنید.

آیا لیست کسانی که شما را بلاک کرده‌اند، در فیسبوک وجود دارد؟

خیر، در حال حاضر فیسبوک چنین گزینه‌ای ندارد که شما لیست افرادی که شما را بلاک کرده‌اند را ببینید. در واقع تنها با شک کردن به کاربری خاص و طی این مراحل، متوجه خواهید شد که آیا بلاک شده‌اید یا نه که این مهم به خاطر مسائل حریم شخصی‌ است و اکثر شبکه‌های اجتماعی همچین لیستی به شما ارائه نخواهند کرد. این را هم در نظر بگیرید که تنها ندیدن پست‌ها، یا این که قادر نیستید فرد مورد نظر را تگ کنید، ممکن است به خاطر این باشد که وی شما را از لیست دوستانش حذف کرده است.

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *