همانطور که در مقاله چت بات هوش مصنوعی ChatGPT چیست، خواندید: chatGPT یک فناوری پیشرفته‌ است که به کاربران امکان می‌دهد تا با برنامه‌ها و کامپیوتر خود به شکل هوشمندتری تعامل کنند. ربات chatGPT انقلابی در تکنیک‌های یادگیری عمیق به وجود آورده است و سعی دارد مفاهیم انسانی را درک کند و پاسخ‌های هوشمندانه به او دهد. در ادامه درباره کاربردهای این فناوری خواهید خواند.

محبوبیت ChatGPT

تکنولوژی ChatGPT به کمک مدل زبان GPT-3.5 توسعه یافته که نسخه‌ به‌روزشده‌ GPT-3 محسوب می‌شود و در سال ۲۰۲۰ به‌ طور محدود در دسترس کاربران قرار گرفت. با تست این فناوری، ChatGPT حسابی سروصدا به‌پا کرد. پس از کمی هیاهو و جنجال رسانه‌ای، این چت‌بات توانست به‌گفته‌ سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، در مدت پنج روز یک میلیون کاربر به‌دست آورد! در حالی که مشهورترین شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام حدود دو سال طول کشید تا تعداد کاربرانش به این رقم برسد.

درباره این تکنولوژی اینطور می‌توان گفت که برای اولین بار چنین ابزار قدرتمندی، با رابط کاربری وب بی‌نهایت ساده و رایگان در دسترس عموم قرار گرفته است. هر چند برخی از کاربران توییتر این‌ روزها از ChatGPT برای درخواست‌های خنده‌دار استفاده می‌کنند. برای مثال، یک کاربر توییتر از این چت‌بات خواست نظریه کوانتوم را به سبک اسنوپ‌داگ برای یک کودک توضیح دهد و پاسخ بسیار جالب و هوشمندانه‌ای دریافت کرد.

کاربردهای ChatGPT

در این مقاله با برخی از کاربردهای ChatGPT آشنا می‌شویم:

  • اصلاح کدها: برخی از برنامه‌نویس‌ها برای حل خطای کدهایی که نمی‌توانند رفع کنند، از ChatGPT کمک می‌گیرند. به عنوان مثال، کد را به این بات می‌دهند تا آن را ارزیابی کرده و خطایش را مشخص کند.
  • مقاله نویسی: دانشجویان بسیاری هستند که در مقاله‌نویسی به مشکل برمی‌خورند. دنیل هرمان، معلم دبیرستانی در یک شبکه اجتماعی اعلام نظر کرد که ChatGPT از بسیاری از دانش‌آموزان بهتر مقاله می‌نویسد. بنابراین شما هم اگر بخواهید مقاله‌ای بنویسید، می‌توانید از این تکنولوژی کمک بگیرید. او ابراز کرده که نمی‌داند آیا باید از پتانسیل این تکنولوژی بترسد یا آن را تحسین کند.
  • تحلیل مسائل: این فناوری همچنین مهارت خاصی در پاسخ به سؤالات تحلیلی دارد. برخی از معلمان پیش‌بینی کرده‌اند که ChatGPT می‌تواند پایان دوره‌ تکالیف مدرسه‌ای و آزمون‌هایی باشد که در خانه گرفته می‌شود. چون دانش‌آموزان ممکن است از چنین ابزارهایی کمک بگیرند. جالب است که بدانیدChatGPT می‌تواند جواب سؤالات پیچیده‌ ریاضی را در چند ثانیه به شما بدهد. تمام داده‌های این فناوری از دانش انسانی گرفته شده و برای آنچه انسان‌ها هنوز کشف نکرده‌اند نمی‌تواند جواب درستی بدهد.

  • نوشتن سناریو: از آنجایی کهChatGPT به اطلاعات زیادی از ساخته‌های انسان‌ها دسترسی دارد، به راحتی می‌توانید از او بخواهید تا ادامه داستان سریال یا انیمیشنی که قبلا دیده‌اید را برای شما بنویسد. ممکن است بخواهید سناریوی یک فیلم یا یک بازی را به جای شما بنویسد که به سبک نویسنده یا کارگردان مشخصی باشد. او ویژگی‌ها و جزییات هر اثر را می‌داند و نتیجه شگفت‌انگیزی را به شما نشان خواهد داد.
  • رژیم غذایی: برای افرادی که به خاطر سلامتی، نیاز به کاهش یا افزایش وزن دارند، ChatGPT یکی از شگفت‌انگیزترین تکنولوژی‌های‌ دهه‌‌ اخیر محسوب می‌شود. برای این منظور می‌توانید از میزان کالری مصرفی و تمرینات ورزشی پیشنهادی، لیست هفتگی وعده‌های غذایی و حتی لیست خرید برای تمام مواد مورد نیاز خود استفاده کنید. این چت‌بات مراحل قدم به قدم رژیم غذایی را با شما به اشتراک خواهد گذاشت.

  • شبیه‌سازی: یکی دیگر از کارهایی که شگفت‌زده‌تان می‌کند این است که می‌تواند محیط لینوکس را شبیه‌سازی کند و به کامند‌لاین‌ها پاسخ درست بدهد.
  • قدرت پردازش: پردازش ChatGPT فوق‌العاده است. اما اگر فکر کنید که در حال مکالمه با هوش مصنوعی انسان‌گونه هستند، کاملا در اشتباهید. قدرت عمل آن از LaMDA کمتر است و ممکن است گاهی پاسخ نادرست بدهد. این فناوری قدرت پردازش بالا دارد اما نمی‌توان احساسات انسانی را به این سیستم نسبت داد. او در پاسخ برخی سوالات به این موضوع تاکید می‌کند و جواب‌های خود را به صورت نقل قول بیان می‌کند.
  • مقایسه Google با  ChatGPT: بسیاری از کاربران پاسخ‌های ChatGPT را با نتایج سرچ گوگل مقایسه‌ کرده‌اند و معتقدند که این فناوری پاسخ بهتری به نیازهای آنها داده است. آیا عمر گوگل به سر رسیده یا نباید این دو را با یکدیگر مورد مقایسه قرار داد؟!

در ادامه می‌توانید نحوه ثبت نام و استفاده از ChatGPT را بخوانید و سوالات مدنظر خود را از او بپرسید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *