در قست اول تحقیق کلمات کلیدی برای فروشگاه آنلاینی که در ووکامرس WooCommerce یا شاپیفای Shopify می‌سازید، سه مرحله ماموریت کسب و کار، صحبت با مشتریان بالقوه و تهیه لیستی از کلمات کلیدی را توضیح دادیم. در ادامه می‌خواهیم به اهداف و دیگر روش های تحقیق کلمات کلیدی برای یک فروشگاه آنلاین بپردازیم.

هدف جستجو را کشف کنید

چهار نوع هدف جستجو وجود دارد. اما تنها سه نوع برای فروشگاه‌های آنلاین ارزشمند هستند:

  • هدف اطلاعاتی: مردم به دنبال اطلاعات هستند.
  • نیت تجاری: مردم به دنبال خرید چیزی هستند اما هنوز مایل نیستند.
  • قصد معامله: مردم مایل به خرید هستند و به دنبال بهترین مکان برای انجام این کار هستند.
  • تحقیق کلمات کلیدی در Shopify و WooCommerce- قسمت اول

به طور کلی، مردم از زمانی که به چیزی نیاز پیدا می‌کنند، به خرید آن در ثانیه بعد نمی‌روند. به خصوص برای خریدهای بزرگتر. فرآیند خرید از چند مرحله می‌گذرد. از آگاهی تا تحقیق و همه راه‌ها تا یافتن مکان مناسب و نحوه خرید آن ادامه دارد که به آن هدف جستجو می‌گویند. در تمام این مراحل، مشتریان از اصطلاحات مختلفی برای یافتن محصولات مورد نیاز خود استفاده می‌کنند. برای موفقیت فروشگاه آنلاین خود، باید بدانید فرآیند خرید مشتری چگونه کار می‌کند. این بینش به شما کمک می‌کند که با محصولات عالی و محتوای مرتبط به آنها برسید.

هدف استراتژی محتوای شما را هدایت می‌کند. برای عبارات کلیدی با هدف اطلاعاتی باید به هر سوالی که ممکن است یک مصرف کننده بالقوه داشته باشد، پاسخ دهید. نحوه انجام این کار بستگی به این دارد که می‌خواهید به چه چیزی برسید و در کدام صنعت فعالیت کنید. به عنوان مثال، اگر ابزارهای برقی می‌فروشید، پست‌هایی را در وبلاگ خود بنویسید که در آن جزییات زمان استفاده از یک مته خاص را توضیح می‌دهد.

هدف رقبا را بررسی کنید

احتمالاً شرکت‌های زیادی در حوزه کاری شما وجود دارند که سعی می‌کنند مشتری شما را جذب کنند. به همین دلیل تجزیه و تحلیل رقیب باید بخشی از هدف جستجوی شما باشد. به این نگاه کنید که کلمات کلیدی که رقیبتان برای آن رتبه‌بندی می‌کند چیست و از آن چه هدفی دارند. حتماً بررسی کنید که رقبا چه کاری انجام می دهند و چگونه آن را انجام می دهند. ابزاری مانند Google Ads Keyword Planner وجود دارد که می‌تواند به شما ایده و اطلاعات ارزشمندی بدهد. اگر برای یافتن کلمات کلیدی مناسب در فروشگاه شاپیفای Shopify یا ووکامرس WooCommerce خود به کمک نیاز دارید، از این ابزارها استفاده کنید. ابزارهای حرفه‌ای SEO مانند ابزار Semrush و Ahrefs داده‌های عمیق‌تری در مورد عبارات کلیدی پیشنهادی شما دارند.

یافتن عبارات کلیدی مرتبط با Yoast SEO و WooCommerce SEO

راه دیگری برای دریافت عبارات کلیدی مرتبط وجود دارد که می‌توانید از آن برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای فروشگاه آنلاین WooCommerce خود استفاده کنید. در Yoast SEO، می‌توانید دکمه «یافتن عبارت‌های کلیدی مرتبط» را دقیقا در زیر عبارت کلیدی فوکوس پیدا کنید. پس از اتصال اکانت و پر کردن عبارت کلیدی خود، آن دکمه را فشار دهید تا لیستی از عبارت‌های کلیدی مرتبط با عبارتی که پر کرده‌اید ایجاد شود. علاوه بر این فهرست عبارات کلیدی مرتبط، حجم جستجو و داده‌های روند را نیز مشاهده خواهید کرد. استفاده از این عبارات کلیدی ممکن است شانس رتبه‌بندی صفحات فرود و محصول شما را برای شرایط مرتبط افزایش دهد. با داده‌های حجم جستجو، بینش‌هایی در مورد تعداد دفعات جستجوی افراد برای آن عبارت خاص به دست می‌آورید.

برای کلمات کلیدی صفحات فرود ایجاد کنید

اکنون که کلیدواژه‌های اصلی خود را پیدا کرده‌اید، باید آن‌ها را به روشی درست نشان دهید. ایجاد یک صفحه فرود برای هر کلمه کلیدی یک روش متداول است. صفحه فرود صفحه‌ای است که بازدیدکنندگان شما از منابع دیگری مانند موتورهای جستجو یا رسانه‌های اجتماعی به آن صفحه وارد می‌شوند. اگر مجموعه‌ای از صفحات را ایجاد کنید که با هم در گوگل کار می‌کنند، بهتر است و ارتباطی میان بخش‌های مختلف فروشگاه شما برقرار می‌شود.

لازم است که شما چندین صفحه فرود ایجاد کنید و آنها را در ساختاری جاسازی کنید که به گوگل بگوید این صفحات چگونه با یکدیگر ارتباط دارند. می‌توانید از یک استراتژی محتوایی استفاده کنید تا با ارزش‌ترین محتوا توسط گوگل مورد توجه قرار گیرد. همین امر در مورد صفحات دسته‌بندی و برچسب‌ها هم صدق می‌کند. اگر به خوبی انجام شود، این صفحات می‌توانند صفحات فرود مفیدی باشند که افراد را به مکان مناسب راهنمایی می‌کنند.

صفحات محصول در مقابل صفحات فرود

راه‌های مختلفی برای جلب توجه محصولات شما توسط مصرف‌کنندگان و موتورهای جستجو وجود دارد. یکی از اصلی‌ترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید، بهبود ساختار سایت فروشگاه آنلاین است. مورد دیگر استفاده صحیح از صفحات محصول و صفحات فرود است. صفحات محصول در خدمت هدف اطلاعاتی هستند. در حالی که صفحات فرود را تنظیم می‌کنید تا بازدید کننده را در اسرع وقت به خود جذب کند. محتوا برای صفحات فرود معمولا با یک مخاطب و یک هدف واحد نوشته می‌شود. همچنین می‌تواند برای یک کلمه کلیدی خاص مورد هدف قرار گیرد.

کلمات کلیدی خود را به فروشگاه آنلاین خود اضافه کنید

لازم است که بدانید کجا باید از کلمات کلیدی خود استفاده کنید. اگر می‌خواهید محصولات خود را رتبه‌بندی کنید، باید کلمات کلیدی مرتبط را به صفحات محصول خود اضافه کنید. همچنین از کلیدواژه اصلی در عناوین، توضیحات متا و موارد مشابه استفاده کنید. این سئوی اولیه است.

Yoast SEO برای WooCommerce

افزونه WooCommerce SEO به شما کمک می‌کند تا عبارت کلیدی خود را در جای مناسبی اضافه کنید. آن را با تجزیه و تحلیل سئوی محصول اختصاصی به شما ارائه می‌کند که هنگام نوشتن توضیحات محصول و ایجاد صفحات فرود بسیار ارزشمند است.

Yoast SEO برای Shopify

افزونه Yoast SEO برای برنامه Shopify به شما کمک می‌کند تا سئوی Shopify را به درستی انجام دهید. سئوی محصول محور، Yoast SEO را برای Shopify به عنوان افزونه SEO WooCommerce تجزیه و تحلیل می‌کند. به این ترتیب اگر می‌خواهید توضیحات محصول را برای Shopify بنویسید که به شما در فروش بیشتر کمک کند، ابزار ارزشمندی است. حتما امتحانش کنید!

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *