وقتی صحبت از کار با ورد به میان می‌آید، جدا از تایپ کردن و انجام دادن بعضی امور، سرعت بخشید به کار نیز نکته‌ای مهم است. این نرم افزار که روی میلیون‌ها کامپیوتر در دنیا نصب است، راه‌های بسیار سریع و ساده‌تری از روش‌های مرسوم برای انجام امور دارد. این نکات و ترفندها هستند که شما را استاد کار با ورد می‌کنند و می‌توانید اموراتتان در این برنامه را با سرعت بسیار بیشتری انجام دهید. پس با ما همراه شوید تا ما ۱۰ نکته و ترفند عالی برای کار در ورد را به شما بگوییم.

  1. استفاده از میانبرها برای کپی، پیست و کات کردن

کپی، پیست و کات کردن نوشته‌ها یکی از پرکاربردترین کارها در ورد است، پس قرار نیست هر بار برای انجام این کار به منو بروید یا روی نوشته کلیک راست کنید و گزینه‌ی مورد نظر خود را انتخاب کنید. به جای این کار بهتر است از میانبرها استفاده کنید. لیست میانبرها به شرح زیر است.

  • کپی: Ctrl + C
  • پیست: Ctrl + V
  • کات (بریدن): Ctrl + X
  1. زوم کردن سریع

خیلی‌ها زوم ورد را روی ۱۵۰ درصد می‌گذارند بعضی نیز برای این که اسکرول کم‌تری داشته باشند، زوم را روی ۷۵ درصد می‌گذارند. اما بسیار پیش می‌آید که بخواهید در هنگام کار روی یک پروژه‌ی بزرگ ورد، چندین بار در بعضی جاها زوم کنید. برای این کار نیاز نیست به برگه‌ها بروید، کافی است کنترل را نگه دارید و اسکرول موس را به جلو یا عقب ببرید تا زوم سند تغییر کند.

  1. کلمه را به صورت کامل حذف کنید

با فشردن بک اسپیس، حروف به صورت تک تک حذف می‌شوند، اما واقعیت این است که این کار زمان زیادی از شما می‌گیرد، پس چرا کنترل را نگه ندارید و بک اسپیس را نفشارید؟ چون به این ترتیب هر کلمه به صورت کامل پاک می‌شود.

  1. استفاده از Smart Lookup

هر بار که یک کلمه را انتخاب می‌کنید و کلیک راست می‌کنید، Smart Lookup را می‌بینید که در واقع یک میانبر برای گشتن در اینترنت به دنبال این کلمه است. به این ترتیب نیاز نیست تا مرورگر را باز کنید و می‌توانید مفهوم کلمه و همچنین اخبار پیرامون آن را مرور کنید.

  1. پاک کردن فرمت‌هایی که نمی‌خواهید

وقتی فایلی را از یک جای دیگر در دستگاه خود باز می‌کنید یا به سندتان اضافه می‌کنید، ممکن است که فرمتی و ظاهری که برای آن در نظر گرفته شده را دوست نداشته باشید. عوض کردن آن به صورت جزء به جزء بسیار زمان بر است، پس همه را انتخاب کنید و در برگه Home گزینه‌ی eraser را بزنید. این گزینه‌ در نسخه‌های پیشین با نام Clear All Formatting نام گرفته بود.

  1. به ورد بگویید چه می‌خواهید

نسخه‌ی جدید ورد قابلیتی دارد با عنوان Tell me what you want to do که در واقع یک نوار ابزار خاص به خود است و شما می‌توانید با وارد کردن فرمانی که می‌خواهید، به دنبال آن بگردید و در میان برگه‌ها به دنبالش نچرخید.

  1. انتخاب کردن کلمه یا پاراگراف

به جای این که روی یک عبارت موس را بکشید تا آن را انتخاب کنید، کافی است روی یک کلمه دبل کلیک کنید تا انتخاب شود یا این که سه کلیک کنید تا تمام پاراگراف را انتخاب کنید.

  1. وارد کردن سریع لینک در نوشته

Ctrl + K میانبری است که می‌توانید برای وارد کردن لینک همراه با تیترش به ورد استفاده کنید. همچنین اگر لینکی را کپی کرده باشید و سپس بخشی از نوشته یا یک کلمه را انتخاب کنید و سپس Ctrl + C را بزنید، لینک روی آن نوشته قرار می‌گیرد.

  1. انتخاب فونت پیش‌فرضی که خودتان می‌خواهید

به Format > Font بروید و روی Default کلیک کنید تا فونت و اندازه‌ی فونتی که می‌خواهید را به عنوان فرمت پیش‌فرض در نظر بگیرید. به این ترتیب هر بار که ورد را باز می‌کنید، مجبور نیستید فونت را تغییر دهید.

  1. پیدا کردن کلمه‌ای که به دنبالش هستید

یکی از پر کاربردترین میانبرهای ورد Ctrl + F است که بعد از زدنش بخش جستجو در فایل باز شده و به راحتی می‌توانید کلمه‌ای که به دنبالش هستید را در نوشته پیدا کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *