قهرمان بودن بدون یک شخصیت منفی چه ارزشی دارد؟ اصلا آیا بدون یک کاراکتر منفی که همه چیز زیر سر آن باشد و توطئه بچیند، آیا قهرمان خوبی ساخته خواهد شد؟ در طول دوران بازی‌های کامپیوتری، هزاران هزار شخصیت منفی خاص درست شده‌اند، اما بعضی از آن‌ها، شخصیت‌پردازی معرکه‌ای داشته و آن‌ها را به کاراکترهایی فراموش نشدنی بدل کرده‌اند.

همراه ما باشید تا 10 شخصیت منفی اما محبوب دنیای بازی‌های کامپیوتری را به شما معرفی نماییم.

The Joker

شاید در شخصیت‌های منفی کمیک بوکی دیوانه‌تر و پیچیده‌تر از جوکر (Joker) وجود نداشته باشد. او با لبخندی نمادین کل شهر گاتهام را به آشوب می‌کشد، شهری که همیشه پر است از جنایتکارانی که تاریخ به خود ندیده و مانند همیشه، بتمن، آن قهرمان سیاه پوش به داد این شهر می‌­رسد. در طول سری بازی های آرکام (Batman: Arkham Series) جوکر دشمن شماره یک بتمن محسوب می‌شود.

Handsome Jack

سری‌ بازی‌های Borderlands را می‌توان یکی از دلنشین‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین عناوین نسل قبل دانست که با سبک گرافیکی هنرمندانه، بخش چندنفره‌ی عالی و شخصیت‌ها و داستان سرگرم‌کننده توانستند جای خود را بین طرفداران عناوین اول شخص و خصوصا چند‌نفره باز کنند. هندسام جک را می‌توان جذاب‌ترین و خوشتیپ ترین! شخصیت سری دانست. جک نمونه‌ی یک دیکتاتور موهومی است که در چشم خودش قهرمان است، با بقیه‌ی افراد و خصوصا Vault Hunter ها با سوءظن برخورد می‌کند و آن‌ها را دزد و بی‌ارزش می‌داند. این رفتار او تا جایی پیش می‌رود که حتی در هنگام مرگ نزدیک‌ترین عزیزانش هم نمود پیدا می‌کند و حتی یک بار هم نمی‌بینیم که جک خود را برای اتفاقاتی که در اطرافش می‌افتند سرزنش کند.

Zachary Hale Comstock

دیگر کمتر کسی است که کن لواین (Ken Levine) دوست داشتنی و سری فوق‌العاده و پیچیده‌اش بایوشاک را نشناسد. شاید سری بازی‌های Bioshock (بایوشاک) را بتوان مهم‌ترین سری بازی نسل پیش دانست که به دغدغه‌هایی بسیار فراتر از سرگرمی و وقت‌ گذرانی می‌پرداخت. هر کدام از عناوین سری را می‌توان در نوع خود شاهکاری مجزا عنوان کرد، اما به عقیده‌ی عده‌ی کثیری از مخاطبان و طرفداران لواین و سری، این اینفینیت بود که اوج هنر و خلاقیت لواین و کارکنانش را به رخ تمامی علاقه‌مندان و دست‌ اندر کاران صنعت بازی کشاند. خلق چنین داستان پیچیده‌ای با حفره‌های داستانی انگشت‌شمار و کشش انکارناپذیر را می‌توان بزرگ‌ترین دست‌آورد لواین و تیمش در این بازی دانست.

Vaas Montenegro

«تا حالا معنی دیوونگی رو بهت گفتم؟!» اگر اخبار بازی را دنبال کرده باشید، محال است مونولوگ معروف واس را فراموش کنید. این مونولوگ که برای بار نخست در نمایش فوق‌العاده‌ی بازی Far Cry 3 در E3 سال ۲۰۱۱ شنیده شد، طی مدت کوتاهی بدل به یکی از معروف‌ترین دیالوگ‌های صنعت بازی شد. با این که واس شخصیت منفی اصلی بازی نیست، اما می‌توان او را تاثیر‌گذارترین شخصیت بازی و خطرناک‌ترین آن‌ها دانست.

Sephiroth

سفیروث (Sephiroth) نماد اقتدار است، او به عنوان قدرتمندترین سرباز روی زمین نفرت شدیدی را بر دوش خود تحمل می‌کند. او وقتی که فهمید تولدش نتیجه آزمایش‌های خبیثانه ای است، تمام خصلت های مهربانانه‌ی خود را کنار گذاشت و به یک شخصیت منفی تمام عیار تبدیل شد که تا زمان وجود دارد از یاد نخواهد رفت. او کسی است که قدرتی بالای او وجود ندارد. حتی وقتی که در جنگ با Cloud در یک مبارزه ی زیبا شکست خورد، از تمام قدرتش استفاده نکرد یا قدرتش محدود شده بود.

Albert Wesker

آلبرت وسکر (Albert Wesker) نتیجه پروژه وسکر است که توسط Oswell E. Spencer اجرا شده بود. قصد Oswell E. Spencer تشکیل فرا انسان‌هایی همانند وسکر و فرمان روایی بر آن‌ها بود اما فرا انسان ساخته خودش کار دستش داد. وسکر حتی از Oswell E. Spencer نیز در اجرای برنامه‌اش پیشی می­‌گیرد و تبدیل به یک انسان جاه طلب و خود خواه می‌­شود. او برای منافع خودش هر کاری کرد. به دوستان و هم تیمی‌هایش خیانت کرد و حتی حاضر به نابودی کل بشریت شد و همه برای رسیدن به قدرت بود.

Dr. Robotnik

در بین همه این کاراکترها تنها یک نفر ارزش عنوان بهترین شرور سری را دارد و آن بدون شک خودِ شخصِ کفکا (Kefka) است. کفکا را جوکری بدانید که توانسته به خواسته‌هایش دست یابد، آن هم در مقیاسی بسیار بسیار بزرگ‌تر از خودِ جوکر! اگر جوکر به دنبال آشوب در یک شهر بود، کفکا کل کره زمین را به نابودی کشاند. شاید کفکا تنها شخصیت منفی‌ای باشد که توانسته کاملا به خواسته‌هایش دست پیدا کند. نکته جالب درباره او نداشتن گذشته‌ای دردناک است.

Shao Kahn

در طول تاریخ دنیای سرگرمی کمتر اثری را می‌توان یافت که خشونت افسارگسیخته‌ی انسانی را بهتر و جذاب‌تر از سری بازی‌های Mortal Kombat به نمایش بگذارد. تک تک المان‌های این سری در راستای خشونت فراوان و برای ارضای این قوه‌ی عجیب و انکار ناپذیر مخاطبان ساخته و پرداخته شده‌اند. در این میان بزرگ‌ترین و تهدید‌آمیز‌ترین شخصیت‌های سری را می‌توان شرور‌های آن و ترسناک‌ترین آن‌ها را می‌توان شاو کان دانست.

Bison

Master Bison یکی از خطرناک ترین افراد روی زمین و یکی از بهترین شخصیت های منفی بازی ویدیویی Street Fighter است. کسی که به خاطر قدرت هر کاری می­‌کند. حرص و طمع قدرت او را تبدیل به یک فرد سادیسمی و دیکتاتور کرده است. این دو ترکیب خطرناکی‌اند، که در بهترین مبارز روی زمین یافت می‌شوند. M. Bison معنای واقعی یک دیکتاتور خشن و بی رحم است. او که می‌خواهد بر کل جهان حکومت کند، از هیچ کاری دریغ نمی‌کند.

Bowser

اگر قرار به انتخاب نمادین‌ترین شخصیت‌ دنیای بازی باشد، بدون شک ماریو و دشمن دیرینه و خستگی ناپذیرش، بوزر، اولین انتخاب هر مخاطبی خواهند بود. بوزر، کوپای پادشاه (King Kuppa) و یا آن‌طور که در نسخه‌های ژاپنی صدایش می‌کنند، Daimaō (به معنای پادشاه اهریمنی کبیر)، از اولین حضورش بر صفحه‌ی تلویزیون دوستداران بازی که به بیش از دو دهه پیش برمیگردد، توانسته خود را به عنوان خشن‌ترین، شیطانی‌ترین و تهدیدآمیزترین کوپای جهان اثبات کند. هدف او دزدیدن مداوم پرنسس هلو (Princess Peach)، شکست ماریو و حکم‌رانی بر پادشاهی قارچ‌ها (Mushroom Kingdom) است. بزرگترین ویژگی بوزر را می‌توان پشتکار و ثابت‌ قدمی انکار ناپذیرش دانست، به طوری که هر چقدر هم که دشمن خونین و سبیلویش او را شکست دهد، باز هم برمی‌گردد و در طول این سال‌ها ثابت‌ کرده که از مصرترین و پافشارترین شرورهای دنیای سرگرمیست.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *