عکس گرفتن از یک صفحه بلند وب بعضی اوقات به یک چالش واقعی بدل می‌شود. اکسرین شات تنها بخشی از صفحه وب که روی مانیتور شما دیده می‌شود را ثبت می‌کند و برای این که بتوانید از یک صفحه وب طولانی به صورت کامل عکس بگیرید، باید اسکرین شات اسکرولی تهیه کنید. در این گونه اسکرین‌شات‌ها، عکسی که از صفحه می‌گیرد به صورت آنی ثبت نمی‌شود و ثبت تصویر با پایین آمدن صفحه ادامه پیدا می‌کند. به این ترتیب یک عکس بلند و کامل خواهید داشت.

مک یک ابزار داخلی برا انجام این کار دارد، اما ما در ادامه ۵ راه حل بسیار خوب و ساده برای گرفتن چنین اسکرین‌ شات‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم. اما قبل از شروع اشاره‌ای کنیم به ابزار داخلی macOS Mojave  برای گرفتن اسکرین شات اسکرولی.

ابزار macOS Mojave برای اسکرین شات

برای استفاده از این ابزار که به صورت پیش فرض روی macOS Mojave نصب شده است، باید کلید‌های Shift + Command + 5 را با هم فشار دهید تا این ابزار برایتان به نمایش در بیاید.

شما می‌توانید موس را روی گزینه‌های مختلف ببرید تا ببینید هر کدام چه کاری انجام می‌دهند، اما گزینه‌ی اول برای گرفتن اسکرین شات اسکرولی است. اما بیایید ابزارهای دیگر در مک را برای این کار به شما معرفی کنیم.

  1. Snagit

Snagit برای کاربران ویندوز نامی کاملا آشنا است. ابزاری که دهه‌هاست حضور دارد و استفاده کنندگان بسیار زیادی دارد. از این برنامه می‌توانید برای ضبط ویدیو تا گرفتن اسکرین شات معمولی و اسکرولی استفاده کنید.

Snagit
Snagit

همچنین در Snagit می‌توانید یک ویرایش سطحی بر روی عکس داشته باشید و بخشی از آن را برجسته کرده یا نوشته‌ای به عکس اضافه کنید. گذاشتن حاشیه، بریدن یا چرخاندن عکس و … از دیگر امکانات این برنامه هستند.

Snagit
Snagit

امکانات زیاد Snagit البته همراه با دو ایراد است. اول و مهم‌تر از همه قیمت بالای 49.95 دلاری آن بوده که شما می‌توانید برای 15 روز از این برنامه به رایگان استفاده کنید و دوم این که، همیشه بعد از گرفتن عکس به ویرایشگر تصویر می‌روید و بعد از گرفتن اسکرین شات نمی‌توانید به سرعت به کار خود ادامه دهید. بسیاری از کاربران ترجیح می‌دادند که رفتن به ویرایشگر اختیاری می‌بود.

  1. BrowseShot

همچون بسیاری از برنامه‌های تخصصی، BrowseShot برای یک مهم ساخته شده و آن هم گرفتن عکس‌های اسکرولی است. این برنامه عکس‌های گرفتن شده را با فرمت PNG ذخیره می‌کند. این امر باعث می‌شود تا عکس‌ها در عین بزرگ بودن، کیفیت بالای خود را حفظ کنند. البته باید در نظر بگیرید که به این صورت، سایز عکس‌ها در اندازه‌های بزرگ، زیاد می‌شود.

BrowseShot
BrowseShot

شما با یک کلیک روی این ابزار می‌توانید تصویر را ثبت کرده و به سرعت نتیجه نهایی را ببینید.

  1. Gyazo

Gyazo ابزاری برای پلت‌فرم‌های مختلف است که به شما این امکان را می‌دهد تا تصاویر کامل از صفحات وب یا برنامه‌های مختلف را با فشردن کلیدهای ترکیبی اختصاصی بگیرید. البته کاربران مک تنها می‌توانند از افزونه‌ی Gyazo بر روی مرورگر کروم و یا فایرفاکس استفاده کنند که برای گرفتن عکس از صفحات وب عالی هستند.

Gyazo
Gyazo

از تنها ایرادات جزیی که می‌توان به برنامه گرفت این است که برای گرفتن اسکرین شات اسکرولی، از یک برگه جدید در مرورگر استفاده می‌کند تا پیش نمایش و ویرایشگر را به شما نمایش دهد.

Gyazo
Gyazo

البته این موضوع برای بعضی از کاربران یک مزیت هم به حساب آمده و می‌توانند تغییراتی را در نتیجه نهایی اعمال کنند.

  1. ابزار داخلی اسکرین شات در فایرفاکس

اگر از کاربران فایرفاکس هستید، خیلی نیاز نیست به سراغ ابزارهای پولی بروید. شما می‌توانید با زدن روی سه خط کنار مرورگر و انتخاب گزینه‌ی Take a Screenshot از ابزار داخلی فایرفاکس برای این کار استفاده کنید.

Gyazo
Gyazo

این گزینه برای گرفتن عکس از تمام صفحه وب کاملا کارایی داشته، سریع است و هیچ هزینه‌ای برایتان به همراه نخواهد داشت.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *