این روزها یکی از محبوب‌ترین ویدیوهایی که بر روی شبکه‌های اجتماعی می‌بینید، انیمیشن‌های ساده‌ای هستند که از مطالب طنز تا محتوای علمی را شامل می‌شوند. البته خیلی از این انیمیشن‌ها با برنامه‌های پیچیده‌ای همچون افتر افکت ساخته می‌شوند، اما ما امروز چند برنامه‌ی بسیار خوب برای ساخت انیمیشن‌های ساده به شما معرفی می‌کنیم که نیاز به داشتن چندانی برای استفاده از آن‌ها نخواهید داشت.

در نظر داشته باشید که خیلی از برنامه‌های سنگین که به یادگیری طولانی نیاز دارند، در این لیست آورده نشده و تنها به برنامه‌هایی بسنده کرده‌ایم، که کار با آن‌ها ساده خواهد بود.

  1. Powtoon

Powtoon به شما کمک می‌کند که انیمیشنی کوتاه ساخته و به سادگی بتوانید محتوایی که مد نظر دارید را برای بیننده بیان نمایید. در این برنامه از شیو‌ه‌ی کشیدن و رها کردن برای جایگذاری بخش‌های مختلف استفاده خواهید کرد و همچنین بسیاری از انیمیشن‌ها برای شخصیت‌ها و اشیا مختلف، از قبل در برنامه تعبیه شده‌اند. در واقع شما زیر یک ساعت می‌توانید انیمیشن کوتاهی بسازید.

این ابزار تحت وب، مجموعه‌ای از موسیقی‌ها و افکت‌های صوتی رایگان را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید به صورت کاملا قانونی از آن‌ها در کارهای خود استفاده کنید.

قیمت: امکانات پایه به صورت رایگان، نسخه پولی بین 19 تا 59 دلار در ماه

  1. Animaker

Animaker هم می‌تواند برای کاربران تازه‌کار مناسب باشد و هم برای کسانی که می‌خواهند در استایل‌های خاص و با ابزاری سبک، انیمیشن درست کنند. در این برنامه شما امکان ساخت انیمیشن‌هایی با استایل‌های مختلف از جمله طرح‌های دستی، اینفوگرافیک، انیمیشن‌های دو بعدی وکتور و دو و نیم بعدی و … بسازید.

بخش‌های مختلف این برنامه نیز به صورت کشیدن و رها کردن در برنامه گنجانده شده و فایل‌های آماده‌ی زیادی هستند که در کنار افکت‌های صوتی رایگان، امکان استفاده از آن‌ها را خواهید داشت. وارد کردن گراف، نقشه و اینفوگرافیک در این برنامه بسیار ساده است و اگر قصد ساخت انیمیشن‌های آماری دارید، Animaker یک گزینه‌ی عالی برای شما خواهد بود.

قیمت: امکانات پایه به صورت رایگان، نسخه پولی بین 12 تا 49 دلار در ماه

  1. Biteable

این برنامه یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای ساخت انیمیشن است. این ابزار تحت وب مجموعه‌ای بزرگ از طرح‌های آماده دارد که می‌توانید همان‌ها را ویرایش کنید و از محتوای آماده‌ای که برایتان تدارک دیده شده برای این کار استفاده نمایید.

این برنامه برای ساخت انیمیشن لوگو یا یک انیمیشن ساده برای معرفی محصول یا سرویس عالی به حساب می‌آید، مخصوصا این که از نظر محتوای آماده واقعا غنی است و کاربری آن نیز به سادگی آب خوردن بوده، هر کس می‌تواند به راحتی از آن استفاده کند.

قیمت: امکانات پایه به صورت رایگان، نسخه پولی بین 99 دلار در سال

  1. Wideo

Wideo شاید از نظر کلی شبیه به دیگر انتخاب‌های ما باشد، اما در این ابزار جذاب، شما می‌توانید شخصیت‌های وکتوری که چند نمونه از آن‌ها به صورت آماده در Wideo وجود دارد را انیمیشن دهی کنید و این کار به سادگی چند کلیک خواهد بود.

بیش از 50 موزیک برای گذاشتن روی ویدیو وجود دارد و همچنین طرح‌های آماده‌ای در Wideo گنجانده شده که شما می‌توانید کار را با ویرایش آن‌ها آغاز کنید. این ابزار برای آن‌هایی که می‌خواهند انیمیشن‌های توضیحی درست کنند و می‌خواهند آزادی عمل نسبتا مناسبی روی نتیجه نهایی داشته باشند، یک گزینه‌ی عالی به حساب می‌آید. البته تمام این امکانات باعث شده تا Wideo گران‌ترین گزینه‌ی لیست ما باشد.

قیمت: بین 59 تا 199 دلار در ماه

  1. GoAnimate

یکی دیگر از گزینه‌های گران قیمت لیست ما که شما در آن، تقریبا تنها راوی هستید و تمام کارهای مربوط به انیمیشن، در خود برنامه و با استفاده از ابزارهای مختلف و همچنین فایل‌های آماده انجام می‌شود. یکی از گزینه‌های خیلی جذاب GoAnimate لیپ سینک خودکارش است که با استفاده از فایل صوتی گوینده انجام می‌شود.

همچنین شما می‌توانید با استفاده از ابزار ساخت کاراکتر، از گزینه‌های مختلف یک کاراکتر شخصی سازی شده‌ی خیلی خوب در بیاورید. امکان استفاده از صدا، عکس و ویدیوهای خودتان نیز در این برنامه وجود دارد و شما تنها محدود به محتوایی که در سایت هست، نخواهید بود. امکان گرفتن خروجی به صورت گیف و هزاران تصویر پس زمینه متحرک و ثابت، از دیگر نکات مثبت GoAnimate محسوب می‌شود.

قیمت: بین 39 تا 159 دلار در ماه

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *