نیمی از سال ۲۰۱۹ گذشته و بسیاری از کسانی که در اینستاگرام به صورت جدی فعال هستند، می‌خواهند بدانند ترندهای امسال چه چیزهایی هستند و چه نکاتی است که در سال جدید در اینستاگرام متفاوت شده و آن‌ها باید از آن با خبر باشند. حقیقت این است که چیزهای زیادی از سال قبل تغییر کرده و اگر واقعا به پیشرفت در این شبکه‌ی اجتماعی فکر می‌کند، باید این ترندها را نیز جدی بگیرید.

۱- تعاملات اینستاگرام از لایک به سمت استیکرها سوق پیدا کرده است

تعامل کاربران با اکانت اینستاگرام، برای کسب و کارهای مختلف امری حیاتی است. بعد از به وجود آمدن استوری‌ها، این تعاملات دچار تغییراتی شده که شما نیز باید پا به پای این تغییرات پیش بروید. اگر همین حالا حس می‌کنید که پست‌هایتان کم‌تر لایک می‌‌خورد، کم‌تر کامنت می‌گیرید و استوری‌هایتان نیز کم‌تر دیده می‌شود، یعنی به خوبی با کاربران خود ارتباط برقرار نمی‌کنید.

با توجه به تغییرات اینستاگرام، حالا شما بیشتر باید از طریق استوری‌ها با کاربران صحبت کرده و برایشان روایاتی از چیزهایی که در ذهن دارید بگویید. در واقع اگر پیش از این یک جدول زمانی برای ارائه پست در فید داشتید، حالا حتما نیاز به یک جدول زمانی برای گذاشتن استوری نیز دارید. فراموش نکنید که تک به تک به بازخوردهای خود در استوری‌ها توجه کنید و همچنین از امکانات این بخش برای گرفتن بازخورد استفاده کنید.

۲-  واقع‌گرایی ترند جدید اینستاگرام است

زمان عکس‌های بیش از حد ادیت شده یا کارهای اغراق شده گذشته است و کاربران اینستاگرام نشان داده‌اند که به کارهایی واقع‌گرایانه گرایش بیشتری دارند. نمونه‌ی کسانی که با عکس‌های واقع گرایانه تعداد بسیار زیادی کاربر جدید جذب کرده‌اند بسیار زیاد است.

حتی در زمینه مد نیز این موضوع کاملا خود نمایی کرده و در کسب و کارها نیز مردم بیشتر دنبال شنیدن حقیقت هستند تا تبلیغات‌های اغراق آمیز.

۳- بزرگ‌تر بودن همیشه مهم نیست

کسب‌ و کارها این روزها برای تبلیغات بیش‌تر به دنبال هدف موثرتر هستند تا جامعه‌ای بزرگ‌تر. به همین دلیل است که بسیاری از اکانت‌های کم‌فالور اما با دنبال‌کننده‌هایی که بیشتر تعامل دارند و البته در زمینه‌ای خاص فعالیت دارند، تبلیغات بشتری دریافت می‌کنند.

برندهای کوچک حالا خود به تاثیرگذارترین‌ها در اینستاگرام بدل شده‌اند و اگر شما هم دارای کسب و کاری هستید که می‌خواهید تبلیغات ارائه بدهید، بهتر است این اکانت‌ها که تبلیغات در آن‌ها ارزان‌تر و اما در بسیاری از موارد موثرتر است را انتخاب نمایید.

۴- برنامه‌ریزی

زمان زدن پست در ایسنتاگرام در هر زمانی که خواستید گذشته است. این روزها حتما باید با آنالیز کاربران و بیشترین بازخوردها در زمان‌بندی‌های مختلف، بهترین زمان ممکن برای ارائه پست‌ها و استوری‌های خود را پیدا کنید. حتما برای چنین کاری از برنامه‌های مختلف بهره ببرید تا بتوانید یک فید پویا با بهترین راندمان را داشته باشید.

۵- دایرکت و تعاملات در سایه

تعاملات در سایه کمی شرورانه به نظر می‌رسد، اما منظور در این جا تعاملاتی ست که نمی‌توان به درستی آن را ارزیابی کرد. این تعاملات به صورت خصوصی در دایرکت انجام می‌گیرد، مخصوصا اینکه با وجود استوری‌ها حجم پیغام‌ها بسیار بیشتر از قبل شده.

حتی ممکن است ارتباط شما با کاربرانتان نیاز به داشتن اکانت واتساپ داشته باشد. شما باید با رعایت مرزبندی، تا حد ممکن این تعاملات را نیز حفظ کرده و پایبندی کاربران خود را بیشتر کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *