با توجه به این که شما تنها می‌توانید 160 کاراکتر در بیو توییتر خود قید کنید، مهم است که بتوانید بهترین استفاده را از این فضای محدود داشته باشید. مهم نیست اکانت شما یک برند باشد یا یک فروشگاه یا یک هنرمند یا شخص عادی که به دنبال جذب کاربر است، هر کسی که به این اکانت سر بزند، ابتدا بیو آن را مشاهده خواهد کرد و اگر آن را بپسندد، شما را فالو خواهد کرد.

با این که نوشتن بیو به نظر ساده می‌رسد، اما خیلی‌ها اشتباهاتی را مرتکب می‌شوند که به قیمت از دست رفتن فالورهای جدیدشان تمام خواهد شد و ما قصد داریم 8 مورد از این اشتباهات را برای شما برشماریم.

  1. بگویید که فالو بک می‌دهید!

این یکی از بدترین اشتباهاتی خواهد بود که ممکن است در نوشتن بیو خود انجام دهید. اگر شما یک برند معتبر هستید یا کسی هستید که به خود اعتماد به نفس دارید، نیازی نیست که عاجزانه به دنبال فالوور جدید باشید، پس باید بگذارید کار شما از طرفتان سخن بگوید نه این که کسی بخواهد در حق شما لطف کند و شما با فالو کردنش، لطف او را جواب بدهید.

  1. استفاده از کلمه ما

کاربران در سراسر دنیا به این دلیل به سمت شبکه‌های اجتماعی سوق پیدا کردند، که یک حس نزدیکی و شخصی با دیگر پروفایل‌ها دارند و در کنار هم یک جامعه‌ی واقعی را شکل دهند. وقتی در بیو از کلمه‌ی ما استفاده می‌کنید، دیگر نقش یک فرد و یک آدم نزدیک به دیگران را ندارید، بلکه یک مجموعه خواهید بود و این موضوع می‌تواند تا حدی از نظر روانی، کاربران جدید را پس بزند. پس بهتر است از همان “من” استفاده کنید!

  1. بیو خود را مملو از هشتگ‌ها کنید

یکی دیگر از اشتباهات رایج، استفاده از چندین هشتگ در بیو است. شما فکر می‌کنید که این هشتگ‌ها در نهایت ممکن است به بهتر دیده شدن شما در جستجوها کمک کند، در صورتی که تنها بیو شما رو شلوغ و زشت خواهد کرد.

  1. فروش یا تبلیغات در بیو

مسلما کسانی که بیو شما را می‌خوانند، باید یک ایده‌ی کلی از کارهای شما و این که صفحه‌تان در مورد چه چیزی است، پیدا کنند. اما این که در همان بیو بخواهید جنس یا سرویس خود را تبلیغ کنید، یا خیلی روی محصولاتتان مانور دهید، صورت خوشی ندارد. برای مثال، به عنوان یک نویسنده، به جای این که در همان بیو بگویید که ملت بیایند و کتاب شما را بخرند، بهتر است درباره خود بنویسید و این که می‌نویسید، چند کتاب منتشر کرده‌اید و سبک نوشتاری‌تان چیست.

  1. غلط نوشتن

بیایید روراست باشیم! اگر خودتان به یک اکانت توییتر بر بخورید که مملو از اشتباهات نوشتاری است یا این که به صورت عمدی از کلمات کوتاه‌ شده‌ی متعدد استفاده می‌کند، خود به خود احساس بدی به شما دست خواهد داد. مخصوصا این که اکانت مربوط به یک برند یا یک موسسه باشد. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم که حتما نوشته خود را از لحاظ املایی و انشایی، چند باری مرور کنید و سپس آن را پست نمایید.

  1. به گردن نگرفتن محتوا

به هر دلیلی ممکن است شما بخواهید به کاربران بگویید که محتوایی که منتشر می‌کنید، برای شما نیست و مسئولیتی نیز در قبالش ندارید. این یکی از بدترین اشتباهاتی است که می‌توانید انجام دهید. مطمئن باشید کاربران این موضوع را خواهند فهمید و اگر از همان اول این را در بیو شما بخوانند، بعید است که باز هم شما را دنبال کنند.

  1. استفاده از صفت‌های بی‌خودی

سعی کنید صادقانه یک متن درست در بیو خود بنویسید و از به کاربردن صفت‌های عجیب و کلمات عجیب‌تر پرهیز کنید. کلمات دهن پر کن نیز خیلی صورت خوشی نخواهد داشت و بیشتر کاربران را در توییتر پس می‌زند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *