در روزهایی که خیلی از ما از خانه بیرون نمی‌آییم و وقتمان را با بازی‌های آنلاین پر می‌کنیم، Among Us توانسته به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های جمعی بدل شود. عنوان خاصی که با گرافیک ساده و گیم‌پلی متفاوتی که بی‌شباهت به بازی معروف مافیا نیست، این روزها به شدت بر سر زبان‌ها افتاده است. اما واقعیت در مورد Among Us چیست؟ آیا این بازی واقعا یک عنوان ارزشمند است یا یک ترند زودگذر که به همان سرعت که از راه رسیده، از ذهن‌ها می‌رود.

Among Us، یک عنوان نه چندان جدید که تازه دیده شده است

شاید خیلی‌ها فکر می‌کنند که Among Us به تازگی منتشر شده و سازندگان آن سعی داشته‌اند از فرصت پیش آمده بهترین استفاده را کنند. اما این عنوان دو سالی است که منتشر شده و به تازگی توانسته طرفداران زیادی پیدا کند.

نکات مختلف درباره گیم پلی بازی Among Us

در این بازی شما و دوستانتان به عنوان فضانوردانی در یک فضاپیما بازی را شروع می‌کنید. در ابتدای هر دست، به شما گفته می‌شود که آیا عضوی از خدمه‌ی فضاپیما هستید یا این که برای خرابکاری آمده‌اید. این مسئله تنها به شما گفته می‌شود و هیچ فرد دیگری در بازی نقش شما در فضاپیما را نمی‌دانید.

وظیفه‌ی خدمه این است که مشکلات فضاپیما را حل کنند و اگر تمامی ماموریت‌ها را انجام دهند، خرابکار بازنده خواهد بود. خرابکار می‌تواند در یک سری از چیزهای فضاپیما همچون سیستم اکسیژن دست ببرد و در این موارد خدمه باید به سرعت مشکل را حل کنند و در غیر این صورت می‌بازند.تا این جا همه چیز ساده است، اما جالب این جاست که خرابکار می‌تواند خدمه را بکشد. اما این کار را باید در خفا انجام دهد تا کسی متوجه نقش او در بازی نشود.

بعد از دیدن جنازه، تشکیل جلسه داده می‌شود و بازیکن‌ها باید به هر کس که شک دارند خرابکار است، رای دهند تا وی از کشتی بیرون انداخته شود. در این حال شما باید به صورت صوتی از خود دفاع کنید و دیگران را مجاب کنید تا به شخص دیگری رای دهند. مکانیزم بازی در مواقع همین موضوع است که شما به عنوان خرابکار باید تا انتها خود را مخفی نگه دارید و یک به یک خدمه را بکشید.

نکات ریزو و درشت زیادی در بازی وجود دارد. ابتدا باید از گرافیک  ساده اما جذاب و خلاقانه‌ی آن گفت که به شدت دلچسب است. گرافیک دو بعدی که فضایی سه بعدی را برایتان می‌سازد. صداگذاری قابل قبول است و شما می‌توانید از 5 تا 10 نفره وارد بازی شوید.

تنظیمات کلی بازی قابل تغییر هستند. مثلا شما می‌توانید تعداد خرابکارها را به دو نفر ارتقا دهید، زمان رای گیری را دست کاری کنید، فاصله‌ی مجاز بین هر قتل و خرابکاری را تغییر دهید و همه‌ی جزییات بازی را به دلخواه عوض کنید. همچنین یک سیستم شخصی سازی خاص برای شخصیت‌ها تعبیه شده، که آن هم جذاب است و در بعضی موارد سعی شده تا شوخی‌هایی با عناوین دیگر داشته باشد.

آیا Among Us به آن خوبی که می‌گویند هست؟

Among Us بازی دلچسبی است که پیچیدگی‌های بازی‌های آنلاین امروزی را ندارد. عنوانی به شدت مفرح که بازی کردنش با دوستانتان بسیار لذت بخش خواهد بود. شما می‌توانید وارد بازی شوید (نسخه موبایل رایگان است) و یک سرور بسازید و دیگران را در بازی اضافه کنید. بدون هیچ دردسری این کار انجام می‌شود و بازی کردن با اینترنت‌های کم سرعت نیز قابل انجام است.

اگر به دنبال بازی هستید که ساعت‌ها با دوستانتان شوخی کنید، بخندیدن و تفریح کنید، Among Us مطمئنا مناسب شما و جمعتان خواهد بود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *