کسب‌وکار آنلاین برخلاف کسب‌وکارهای سنتی ممکن است به بودجه زیادی نیاز نداشته باشند اما در این مسیر نیاز به هوشمندی بسیار بالایی خواهید داشت! بنابراین در این مسیر تمامی کارهایی که انجام می‌دهید، نیازمند آنالیز دقیق هستند تا بتوانید استراتژی خوبی برای آینده داشته باشید. ایتدا باید اهداف خود را تعیین کنید، تجارت خود را آنالیز و تحلیل کنید تا در نهایت فروش موفقی داشته باشید. در این مقاله برخی از ابزارهای مفید که در مدیریت کسب‌وکار نوپا به شما کمک زیادی می‌کنند را معرفی می‌کنیم.

بازارایابی در شبکه‌های اجتماعی و ابزارهای مربوط به آن

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی در کنار کسب‌وکار آنلاین یک مسئله بسیار مهم و حیاتی است. در واقع کسب‌وکارهای آنلاین باید قدرت شبکه‌های اجتماعی را در امر بازارایابی و افزایش فروش در نظر بگیرند و بدون در نظر گرفتن آنها، یک ابزار بسیار قدرتمند برای توسعه کسب‌وکار و فروش را از دست داده‌اید! کاربران زیادی در فضای آنلاین فعالیت می‌کنند و جالب است بدانید درصد بسیار بالایی از آنها در شبکه‌های اجتماعی عضو هستند و روزانه چندین ساعت را در آن وقت می‌گذرانند. در کشور ما برخی از شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک و توییتر از دسترس خارج است اما شبکه‌های اجتماع دیگر توانسته‌اند نظر بسیاری از کاربران ایران را به خود جلب کنند! از مهم‌ترین آنها می‌توان به اینستاگرام اشاره کرد که یک ابزار بسیار قدرتمند برای بازاریابی آنلاین به حساب می‌آید.

در واقع اینستاگرام یک شبکه اشتراک‌گذاری عکس و فیلم است اما با توسعه آن امکانات زیادی را برای امر بازاریابی در خود جای داده است و یک بستر بسیار عالی برای مسائلی نظیر افزایش فروش، برندینگ و به صورت کلی تمامی مواردی که دیجیتال‌ مارکتینگ مربوط می‌شود را فراهم کرده است. در این مقاله قصد داریم به بررسی ابزارهای بسیار کاربردی در زمینه مدیریت شبکه‌های اجتماعی بپردازیم که با استفاده از آنها قادر به انتشار پست در زمان‌های مشخص در صفحات مربوط به شبکه‌های اجتماعی خواهید بود! با استفاده از این ابزارها نیازی به مدیریت شبکه‌های اجتماعی با استفاده از نیروی انسانی که یک امر زمان‌بر و هزینه‌بر است، نخواهید داشت.

مدیریت شبکه‌های اجتماعی با ابزار Buffer

اولین ابزاری که قصد معرفی آن به عنوان یک ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی را داریم، ابزار Buffer است. ابزار Buffer به شما کمک می‌کند تا بتوانید محتوای دلخواه خود را آماده کنید و آن را با استفاده از این ابزار و بدون نیاز به نظارت بر روی آن، در زمان دلخواه خود منتشر کنید! این کار به شما کمک می‌کند تا نیازی به انتشار پست به صورت دستی نداشته باشید و پست‌هایی که قصد انتشار آن در مدت زمان مشخص (مثلا ۱ ماه) را دارید، آماده کنید و آن را در این سیستم ثبت کنید!

سپس با اتصال صفحه خود به این ابزار پست‌ها در همان زمان مشخص شده منتشر خواهند شد؛ اخیرا ابزارهای دیگری به نام ربات اینستاگرام نیز توسعه یافته است که چنین نقشی دارند اما تفاوت این ابزار با ربات اینستاگرام این است که این ابزار برای بسیاری از شبکه‌های اجتماعی کاربرد دارد. مزیت این ابزار این است که می‌توانید اپلیکیشن‌های مربوط به آن را بر روی گوشی خود نصب کنید و در هر زمان و مکانی بتوانید برنامه‌ زمانی انتشار محتوای صفحات مربوط به شبکه‌های اجتماعی خود را ویرایش کنید. نکته قابل توجه این است که شاید بگویید انتشار پست در شبکه‌های اجتماعی زمان زیادی را نخواهد برد! اما اگر از تمامی شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید، در روز باید چندین ساعت را صرف انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی کنید و این مسئله علاوه بر وقت، هزینه بسیار زیادی خواهد برد! بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از این ابزار استفاده کنید تا علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و هزینه، بتوانید در شبکه‌های اجتماعی بیشتری فعالیت کنید و کاربران بیشتری را به سمت کسب‌وکار خود جذب کنید.

پلن رایگان Buffer

این ابزار پلن‌های مختلفی را برای کاربران خود در نظر گرفته است که یک پلن آن رایگان است! در پلن رایگان شما امکانات بسیار زیادی دارید اما با برخی از محدودیت‌های نیز روبرو هستید؛ به طور مثال تنها می‌توانید ۳ اکانت مربوط به شبکه‌های اجتماعی خود را به این ابزار متصل کنید.

برخی از ویژگی‌های ابزار Buffer:

  • قابلیت انتشار خودکار پست‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی
  • قابلیت تعیین برنامه زمانی برای انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی
  • صرفه‌جویی در زمان و هزینه مدیریت شبکه‌های اجتماعی
  • وجود پلن رایگان برای اتصال ۳ شبکه اجتماعی به حساب کاربری خود
  • قابلیت اتصال هم‌زمان چند اکانت از یک شبکه اجتماعی (مثلا اتصال ۳ اکانت فیسبوک به یک اکانت Buffer)
  • رابط کاربری بسیار ساده و قابل فهم
  • قابلیت آنالیز حساب‌های کاربری در صورت استفاده از اکانت تجاری
  • قابلیت ایجاد تعامل خوکار با کاربران در حساب تجاری Buffer

استفاده از ابزارهای آنلاین در کسب‌وکارهای اینترنتی به رشد و پیشرفت سریع‌تر کمک می‌کنند و با استفاده از آنها به راحتی می‌توانید تمامی فعالیت‌های خود را آنالیز کنید. در این مقاله به بررسی برخی از ابزارهای کاربردی در زمینه مدیریت کسب‌وکار آنلاین پرداختیم و در مقاله بعدی به بررسی برخی دیگر از ابزارهای موجود در این زمینه خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *