بالاخره زمان به بازار آمدن نسل جدید کنسول‌های بازی است و دعواها بر سر این که آیا بازی‌خورها باید PlayStation 5 بخرند یا Xbox Series X بالا گرفته است. قبل از این که نوشته‌ی امروزمان را شروع کنیم باید بگوییم که این مقاله کاملا بی‌طرفانه بوده و تصمیم گیری نخواهد داشت، بلکه تنها به مرور نکات مختلف زمان عرضه کنسول‌های می‌پردازیم.

کنسول سبز: Xbox، game pass و سری هیلو

10 نوامبر سال 2020، زمانی است که ایکس باکس جدید در دو مدل Series X و Series S به بازار عرضه شد. اولی امکان اجرای بازی‌های به صورت 4K را خواهد داشت و از قدرت بیشتری برخوردار است و 499.99 دلار قیمت دارد و دیگری با قیمت 299.99 دلار و اجرای بازی‌های با کیفیت 1440p و بدون درایو دیسک عرضه می‌شود.

هر دو دستگاه بازی‌ها را با حداقل سرعت 60 فریم در ثانیه اجرا می‌کنند و همه‌ی بازی‌ها نیز بر ای هر دو سری عرضه می‌شود. بازی‌هایی همچون Halo Infinite و Gears 5 که بازی‌های اختصاصی ایکس باکس به شمار می‌آیند، مهم‌ترین نام‌ها خواهند بود که بازی‌خورها را مجاب به خریدن این کنسول می‌کند.

شما با داشتن گیم پس مایکروسافت، در همان ابتدا می‌توانید با پرداخت مبلغی به صورت ماهانه، به بیش از 100 عنوان بازی دسترسی داشته باشید که عموما بازی‌هایی هستند که چند سالی از عرضه آن‌ها می‌گذارد. همچنین بازی‌های بزرگی همچون Forza Horizon 4، Minecraft و Sea of Thieves در کنار بازی‌هایی که برای دیگر کنسول‌ها نیز عرضه می‌شوند، همچون Resident Evil 7، Monster Hunter: World و Wasteland 3 در همان زمان عرضه برای این کنسول در دسترس خواهد بود.

البته مشکلاتی هم در مورد ایکس باکس وجود دارد که آن‌ هم عرضه نشدن Halo Infinite در زمان عرضه و ارائه آن یک سال بعد است، با این حال مایکروسافت قصد دارد با ارائه بازی‌های مهم بیشتر در گیم پس، بازی کردن عناوین متنوع را برای کاربران، ارزان‌تر کند. همچنین این موضوع را نیز نباید فراموش کرد که چند عنوان انحصاری دیگر نیز همچون بازی Everwild نیز برای ایکس باکس در حال تولید است که می‌تواند روی تصمیم شما تاثیر بگذارد.

دیگر نکته مهم در مورد ایکس باکس جدید این است که هر دو مدل از تمامی بازی‌های کنسول‌های قبلی مایکروسافت از سری اصلی تا One پشتیبانی می‌کنند.

کنسول آبی: پلی‌استیشن، مجموعه‌ بازی‌های PS Plus و اسپایدرمن!

سونی هم دو سری کنسول بازی عرضه می‌کند، اما این کنسول‌ها تفاوت آنچنانی با هم ندارند و یکی از آن‌ها دارای درایو دیسک بوده که 499.99 دلار است و دیگری فاقد درایو بوده و 399.99 دلار است. دیگر بخش‌های دو کنسول کاملا شبیه به هم هستند و می‌توان 12 نوامبر منتظر عرضه آن‌ها بود.

بزرگ‌ترین خبر برای خریداران کنسول این است که بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales که خیلی‌ها منتظرش هستند، تقریبا در زمان عرضه کنسول ارائه می‌شود (با اختلاف یک ماه). این بازی در ادامه‌ی بازی Spider-Man 2018 اختصاصی سونی خواهد بود و مسلما خریداران بیشتری را به سمت کنسول آبی می‌کشاند. Uncharted: The Lost Legacy دیگر بازی بسیار محبوب سونی نیز در همان حوالی عرضه می‌شود تا جمع بازی‌های بزرگ پلی‌استیشن جمع باشد.

PlayStation Plus سونی به نوعی در جواب گیم پس مایکروسافت آماده شده است و در حال حاضر تنها شامل 18 بازی می‌شود اما تمامی بازی‌ها عناوین بزرگی هستند که در کنسول پلی استیشن 4 دیده‌اید. با این حال خیلی نمی‌توان کفه‌ی این بخش را به نفع سونی در نظر گرفت، با این حال قیمت تمام شده‌ی آن برای شما کم‌تر خواهد بود، چون برای انجام بازی‌های آنلاین در ایکس باکس باید مبلغی را هم برای اکانت گلد بپردازید.

در نهایت بازی‌های بزرگ که برای تمامی کنسول‌ها عرضه می‌شوند، بازی‌های اختصاصی عالی و مشخصه‌های دیگر، فعلا از پلی‌استیشن یک کنسول کامل ساخته است، تا باید دید در ادامه چه می‌شود.

هنوز انتخاب خود را قطعی نکرده‌اید؟

پیشنهاد ما این است که خیلی خود را درگیر عدد و رقم‌های فنی نکنید. در نهایت کنسول‌های خانگی آنقدر قوی هستند که بتوانید به خوبی از وجودشان لذت ببرید. به بازی‌های اختصاصی نگاه کنید و آن کنسولی را انتخاب کنید که بازی‌های مورد علاقه‌ی شما را دارد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *