اگر از همراهان همیشگی پرشین تولز هستید، حتماً مقاله قبلی در مورد آموزش سیستم مدیریت هاستینگ whmcs را خوانده‌اید! در این مقاله هم قصد داریم به بررسی ادامه این بحث بپردازیم تا بتوانید با استفاده از این سیستم، مشتریان کسب‌وکار خود را مدیریت کنید و راحت‌تر فروش خود را افزایش دهید.

آموزش تغییر قالب ایمیل در WHMCS

قالب‌های ایمیل در whmcs به شما این امکان را می‌دهند تا پیام‌هایی را که می‌خواهید برای مشتریان ارسال شود، برای عملیاتی که در whmcs انجام می‌شود! به عنوان مثال عضویت در پرتال کاربران و ارسال پیام خوش‌آمد گویی، صدور صورتحساب، را سفارشی‌سازی کنید. ایمیل‌هایی که برای هر عملیاتی ارسال می‌کنید را می‌توانید به صورت سفارشی تغییر دهید، به صورتی که هر ایمیل حاوی اطلاعات کاربران و یا محصولات مرتبط با هر کاربر باشد. قالب‌های آمادهwhmcs به شما این امکان را می‌دهد تا به صورت خودکار اطلاع‌رسانی‌های لازم به مشتریان یا کارمندان خود را بلافاصله انجام دهید و حتما باید توجه کنید هنگامی که سیستم whmcs را از طریق آموزش نصب whmcs به صورت پیشفرض بر روی هاست و دامنه نصب می کنید، تمام ایمیل ها و متون این ایمیل‌های سیستم به زبان انگلیسی هستند، بنابراین حتما بعد از نصب whmcs برای شروع کار حرفه ای با سیستم باید این ایمیل ها را به زبان فارسی ترجمه کنید. البته فارسی‌سازهای مربوط به آن هم در سایت‌های مختلف وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید.

برای مشاهده قالب‌های ایمیل در whmcs به مسیر Setup > Email Templates بروید. برای ویرایش هرکدام از قالب‌ها در مقابل نام قالب ایمیل مورد نظرتان، بر روی آیکون Edit مطابق تصویر کلیک کنید تا قالب ایمیل مربوطه در حالت ویرایش باز شود. همچنین می‌توانید در قالب‌های ایمیل متن‌های ساده را همراه با صفحات HTML در ویرایشگر ترکیب کنید.

نحوه ایجاد قالب های سفارشی در whmcs

برای ایمیل‌های خوش آمدگویی و ثبت سرویس‌های جدید می‌توانید قالب‌های سفارشی‌سازی شده مخصوص خود را ایجاد کنید. برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به مسیر Setup > Email Templates بروید.
  • از قسمت بالای صفحه Create New Email Template برای ساخت قالب ایمیل جدید استفاده کنید.
  • از قسمت Type می‌توانید گزینه‌هایی که به صورت دستی هستند مانند General, Product, Domain & Invoice را انتخاب کنید.
  • برای نام قالب ایمیل باید یک نام منحصر بفرد انتخاب کنید تا زمانی که خواستید ایمیل مورد نظر را ارسال کنید نام آن در لیست کشویی ایمیل ها متمایز و قابل تشخیص باشد. بر روی Create کلیک کنید تا قالب جدید ایجاد شود.
  • برای ویرایش عنوان و قالب ایمیل می توانید از محیط editor قالب‌ها استفاده کنید.
  • پس از ذخیره قالب ایمیل جدید‌، عنوان آن در لیست ایمیل‌ها نمایان خواهد شد. همچنین توجه داشته باشید برای الگوهای ایمیل‌هایی که ایجاد می‌کنید نام «Mass Mail Template» را انتخاب نکنید؛ زیرا برای whmcs رزرو شده است و در زمان ارسال ایمیل‌های انبوه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

افزودن پیوست به ایمیل

می توانید برای ایمیل‌های خود فایل پیوستی مشخص کنید که با هربار ارسال ایمیل به مشتریان آن فایل پیوست شده نیز همراه ایمیل ارسال شود. برای این کار به مسیر Setup > Email Templates رفته و الگوی مورد نظر را در حالت ویرایش باز کنید. سپس از قسمت Attachments بر روی دکمه Browse کلیک کنید و فایل مورد نظر را در کامپیوتر خود انتخاب کنید. در صورت نیاز به افزودن تعداد بیشتری پیوست بر روی Add more کلیک کنید. پس از کلیک بر روی Save Changes فایل مورد نظر در پوشه دانلود‌ها آپلود خواهد شد.

افزودن سر برگ و پاورقی برای قالب های ایمیل whmcs

شما می‌توانید سربرگ و پاورقی برای قالب‌های ایمیل تعریف کنید تا به صورت کلی برای تمامی ایمیل‌ها به این شکل ارسال شود. Header در بالای هر ایمیل ارسالی و Footer در پایین هر ایمیل نمایش داده می‌شود. برای تنظیم این بخش باید به مسیر Setup > General Settings > Mail tab بروید و بخش‌های زیر را به صورت سفارشی تنظیم کنید:

  • Global Email CSS Styling
  • Global Email Header Content
  • Email Template Content
  • Global Email Signature
  • Global Email Footer Content

غیرفعال‌سازی قالب‌های whmcs

شرایطی وجود دارد که شما می‌خواهید ایمیل برای مشتریان ارسال نشود؛ برای مثال در زمان ایجاد صورت‌حساب یا در زمان مسدود شدن سرویس‌ها! بدین منظور می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • قالب ایمیلی که قصد غیرفعال کردن آن را دارید در حالت ویرایش باز کنید.
  • چک باکس مقابل گزینه Disable را در بالای صفحه فعال کنید.
  • بر روی Save change کلیک نمایید.

ترجمه قالب ایمیل در whmcs

درحالت پیش‌فرض، در مسیر Setup > Email Templates > Edit الگوهای ایمیل مطابق با زبان انتخابی شما در Setup > General Settings > Localisation است. شما می‌توانید الگوها را مطابق با زبان‌هایی که می‌خواهید ترجمه کنید و whmcs ایمیل‌ها را مطابق با زبان انتخابی کاربران در طی ثبت سفارش ارسال می‌کند. برای ایجاد الگوها به زبان دیگر مراحل زیر را دنبال کنید:

در پایین صفحه Setup > EMail Templates از لیست کشویی Add زبان مورد نظر را انتخاب کرده و بر روی submit کلیک کنید. در این حالت الگوهای ایمیل در صفحات ثانویه با زبان انتخابی برای ویرایش باز می شوند. همان طور که قبلا توضیح دادیم، کاربرانی که زبان جدید را انتخاب کرده باشند ایمیل‌هایی با این فرمت را دریافت خواهند کرد.

بخش Merge Field در whmcs

در قالب‌های ایمیل ها می‌توانید از فیلدهای ادغامی یا Merge Fields استفاده کنید. در این حالت زمانی که ایمیل ها ارسال می شوند با اطلاعات کاربران قسمت‌های مربوطه تکمیل خواهند شد. برای مثال با استفاده از فیلد Client Name در هر بخش از قالب ایمیل، می توانید نام کاربری که ایمیل برای آن ارسال می‌شود را درج کنید. فیلد‌های ادغامی بر اساس نوع ایمیل متفاوت هستند . برای مثال ایمیلی که مربوط به مشتریان باشد، دارای فیلدهای مرتبط با مشتری است و ایمیلی که مرتبط با محصولات باشد دارای فیلدهای مرتبط با محصولات و همچنین مشتریان خواهد بود. لیست دقیقی از فیلدهای قابل استفاده در هر ایمیل در قسمت پایین متن ایمیل در بخش Available Merge Fields است! توجه داشته باشید که هر جایی که اشاره گر ماوس قرار داشته باشد با کلیک بر روی هر کدام از فیلد ها در آنجا درج خواهد شد.

همچنین می‌توانید فیلد‌های سفارشی قسمتهای کاربران، محصولات و… را نیز در ایمیل‌ها وارد کنید. برای این منظور می‌توانید از فیلد ادغامی {$client_custom_fields_ fieldnamehere } برای فیلدهای سفارشی مشتریان استفاده کنید. منظور از fieldnamehere همان نام فیلد سفارشی است! برای مثال فیلد مالیات به صورت {$client_custom_field_vatnumber }  قرار داده می شود.

برای فیلدهای سفارشی محصولات نیز می‌توانید از {$service_custom_fiels_fieldnamehere} استفاده کنید. منظور از fieldnamehere همان نام فیلد سفارشی است. برای ایجاد یک حلقه جهت نمایش تمامی فیلد‌های سفارشی می‌توانید از حلقه Foreach استفاده کنید به صورت زیر:

{foreach from=$service_custom_fields item=customfield}   {$customfield.name}: {$customfield.value}{/foreach}

نمایش به صورت شرطی

شرایطی وجود دارد که شما می‌خواهید اگر آن شرایط وجود داشت داده‌های خاصی در ایمیل نمایش داده شود. برای مثال شما تمایل دارید اطلاعات ویژه ای در ایمیل های مربوط به تیکت دپارتمان فروش ارسال شود، بنابراین می‌توانید دستورات زیر را در متن ایمیل Support Ticket Opened email template وارد کنید:

{if $ticket_department eq “Sales”}The sales department is open 9-5pm Monday-Friday so youwill only receive a response between these times. We thank you for your patience.{/if}

همچنین می‌توانید برای موارد دیگر از عبارات معادل در انواع ایمیل‌ها استفاده کنید و شرایط و قوانین بیشتری را برای ارسال ایمیل‌ها و اطلاعات درون آن ها تعیین کنید! در صورتی که از این آموزش استفاده کردید و توسط آن قادر شدید تنظیمات ایمیل های خود را در whmcs به صورت کامل پیکربندی کنید به شما تبریک می گوییم، همچنین اگر هر سوال یا مشکلی در مورد تنظیمات قالب ایمیل در whmcs دارید، از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

در این حالت تا زمانیکه این قالب ایمیل مجدد فعال نگردد ایمیلی ارسال نمی شود.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *