ماینکرفت عنوانی بسیار معروف است که میلیون‌ها بازیکن در سطح جهان همه روزه به بازی در دنیای خاصش مشغولند. ماینکرفت مثل دیگر بازی‌های چند نفره نیست و برای بازی شما باید سرورهای شخصی در آن بسازید تا بتوانید با دوستان خود به بازی مشغول شوید. هزینه‌های یک سرور که به صورت 24 ساعته فعال باشد نیز، مسلما گران است و به نظر می‌رسد، تنها باید به سرورهای عمومی دل خوش کنید.

اما در واقع نیازی به ساخت سرور شخصی با هزینه‌ی بالا نیست و می‌توان با روشی که سایت Minehut و Aternos پیش پای شما می‌گذارند، خیلی راحت و رایگان سرور مخصوص خود را برای ماینکرفت راه‌اندازی کنید. آموزش این کار را در ادامه ببینید:

راه‌اندازی سرور رایگان ماینکرفت در Minehut

برای این که بتوانید یک سرور رایگان ماینکرفت در Minehut بسازید، ابتدا به آدرس minehut.com رفته و با زدن روی دکمه Sign Up in Seconds ساخت اکانت در این سایت را آغاز کنید. در صفحه بعد نام خود و دیگر اطلاعاتی که مورد نیاز است را وارد نمایید. در آخر روی Sign Up زده تا ثبت نام شما تکمیل شود.

در این مرحله یک ایمیل برای شما ارسال می‌شود که با کلیک بر روی لینکی که در ایمیل درج شده، کاربری شما در سایت تایید شده و شما می‌توانید در داشبورد خود به Add Server بروید. در این جا نام سرور مورد نظر خود را وارد کرده و روی Create کلیک کنید. در نهایت روی صفحه‌ای که نمایش داده می‌شود روی Activate Server بزنید تا بتوانید به صورت رایگان از سرور خود استفاده کنید.

سایت Minehut از شما می‌خواهد که 30 ثانیه صبر کنید تا سرور برای شما آماده شود. بعد از این که صفحه DDOS-protected از روی صفحه رفت، روی Continue کلیک کنید تا کار به اتمام برسد.

این سرور به شما اجازه می‌دهد که آن را فعال و غیر فعال کنید، به کنسول دسترسی داشته باشید، فایل‌های بازی را در فایل منیجر ببینید، تنظیمات مربوط به افزونه‌های ماینکرفت را تغییر دهید، تنظیمات مربوط به دنیای جاری سرور را تغییر دهید و این که از سرور نسخه پشتیبان بگیرید.

همچنین شما می‌توانید “پیغام رو” را در سرور تغییر دهید یا با اسکرول کردن به پایین، نگاهی به دیگر تنظیمات آن بندازید و جزییات را به دلخواه تغییر دهید.

همانطور که می‌بینید، در نسخه رایگان سرورهای Minehut تنها 10 نفر به صورت همزمان می‌توانند وارد آن شوند. همچنین شما با اکانت رایگان تنا می‌توانید 2 دنیا بسازید. Minehut همچنین از بازی بین پلت‌فرم‌های مختلف پشتیبانی می‌کند که یعنی هم نسخه‌های جاوا (Java) و هم بدراک (Bedrock) می‌توانند به سرور ملحق شوند.

ملحق شدن به سرورهای Minehut

بازیکن‌هایی که از نسخ جاوا استفاده می‌کنند، می‌توانند به صورت مستقیم با وارد کردن آدرس سرور به آن ملحق شوند. اما آن‌‌هایی که از نسخه بدراک استفاده می‌کنند باید چند مرحله اضافی انجام دهند. این بازیکن‌ها ابتدا باید به سرور bedrock.minehut.com با پورت 19132 ملحق شوند. سپس در چت عبارت زیر را تایپ کنند تا به سرور دسترسی داشته باشند:

/join servername.minehut.gg

به جای servername باید نام سروری که وارد کردید را بزنید. اگر سرور فعال باشد به صورت خودکار وارد آن خواهید شد.

راه‌اندازی سرور رایگان ماینکرفت در Aternos

Aternos یک پلت‌فرم دیگر برای ساخت سرورهای رایگان ماینکرفت است. درست شبیه به Minehut شما در این سایت نیز باید با ساخت یک اکانت، سرور مخصوص خود را به رایگان بسازید، تنظیمات مورد نظر خود را رویش پیاده نمایید و در نهایت به بازی مشغول شوید.

برای شروع به سایت aternos.org بروید و بروی دکمه Play که در عکس زیر مشخص شده، کلیک کنید.

در این صفحه با کلیک روی Create a server، مراحل ساخت اکانت برایتان آغاز می‌شود. شما می‌توانید، اکانتی با هر ایمیل که مد نظر دارید بسازید یا این که از طریق ایمیل گوگل خود وارد سایت شوید. در نهایت اکانت و پسوردی برای این سایت باید در نظر بگیرید و کار خود را در Aternos آغاز نمایید.

بعد از این که اکانت خود را ساختید، باید اسم و توضیحاتی در مورد سرور وارد کنید. همچنین شما می‌توانید نوع سرور خود از جمله جاوا یا بدراک را در همین جا انتخاب نمایید. بر خلاف Minehut، سایت Aternos بین سیستمی کار نمی‌کند و تنها کاربران جاوا می‌توانند در سرورهای جاوا و کاربران بدراک می‌توانند بر روی سرورهای بدراک بازی کنند.

در داشبورد مربوط به سرور، شما می‌توانید سرور خود را استارت کنید. همچنین در این جا امکاناتی برای مدیریت و تغییر تنظیمات سرور برایتان در نظر گرفته شده است. همچنین شما می‌توانید در برگه Software، نوع سرور خود را بین بدراک و جاوا سوییچ کنید.

همچنین با استفاده از برگه‌های Console و File امکان انتصال به کنسول سرور و همچنین مدیریت فایل‌ها نیز برایتان مهیا است.

Aternos سیستمی است که چند کاربر می‌تواند کنترل آن را به عهده بگیرد. به این ترتیب همیشه نیاز به یک نفر نیست تا آن را استارت کند یا تغییرات مورد نیاز  سرور را به انجام برساند و چند نفر می‌توانند مدیریت آن را انجام دهند.

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *