اگر از کاربران بخش وبلاگ پرشین‌تولز هستید و مقالات ما را دنبال می‌کنید، حتماً بخش قبلی مقاله استراتژی و بازاریابی محتوا را خوانده‌اید. در این مقاله قصد داریم به بررسی ادامه این بحث بپردازیم تا مخاطبان خود را ترغیب به خرید محصولات و خدمات خود کنید!

ایجاد اعتماد در مخاطبان با استفاده از بازاریابی محتوا

حتماً می‌دانید که مهم‌ترین فاکتور برای ترغیب مشتریان به خرید محصول، جلب اعتماد آن‌ها است! در واقع اگر مشتری به شما اعتماد داشته باشد، کافی است به محصول شما نیاز داشته باشد تا آن را خریداری کند. بهترین روش برای ایجاد اعتماد در مخاطبان بازاریابی محتوا است! زیرا در این روش شما به مخاطبان خود اطلاعات مفید ارائه می‌کنید و هیچ‌چیز به اندازه آن اهمیت ندارد.

یکی از مفاهیم بسیار مهم در هر کسب و کاری، بحث اعتماد مخاطب به برند یا کسب‌وکار است. اعتمادی که افراد به کسب‌وکارها دارند، قطعاً بزرگ‌ترین دارایی آن کسب‌وکار است. افزایش اعتماد مخاطبان ، همیشه یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی است که صاحبان مشاغل اینترنتی با آن روبه‌رو هستند. اهمیت این مورد به این دلیل است که تا کاربران به وب‌سایتی اعتماد کافی نداشته باشند، به هیچ وجه از آن وب‌سایت خرید نمی‌کنند. یک فروشگاه اینترنتی زمانی به موفقیت می‌رسد که مشتریان و مخاطبانش نسبت به آن وفادار باشند و این وفاداری، از راهی به جز استفاده از روش‌هایی برای افزایش اعتماد مخاطبان به دست نخواهد آمد! اگر به منابع اطلاعاتی که به مشتری ارائه می‌کنید توجه کرده باشید، متوجه می‌شوید که اطلاعات می‌توانند مشتری را به شما جذب کنند و بازدیدکنندگان سایت شما را به خرید یا استفاده از خدمات شما ترغیب می‌کند.

content concept handwritten on blackboard

هرچقدر اطلاعاتی که به مخاطبان خود ارائه می‌کنید، مفیدتر و جامع‌تر باشد، احتمال خرید کاربران هم تا حد زیادی بیشتر است. همچنین همین محتوا، اطلاعات مشتری و کاربر را نسبت به شما افزایش می‌دهد و موجب می شود مشتری شما به برند شما علاقه بیشتری پیدا کنند و انتخاب آن‌ها در میان ده‌ها رقیب دیگر، شما خواهید بود. با تولید محتوای دقیق و مفید، ،کاربران را قانع می‌کنید که شما منحصر به فرد هستید و ارزش زیادی نسبت به رقیبان دارید. در نتیجه و به مرور، کاربر به این برند اعتماد پیدا کرده و حتی شما را به کاربران دیگر هم معرفی می‌کند. روش‌های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید اعتماد مخاطبان در یک وب‌سایت یا فروشگاه اینترنتی خود افزایش دهید اما برخی روش‌ها برای برخی کسب‌وکارها بهتر پاسخ می‌دهند. شکی نیست که با افزایش اعتماد مخاطبان یک سایت، فروش آن نیز تا حد قابل بسیار زیادی افزایش پیدا می‌کند. در این مقاله، به طور کامل راه‌کارهایی را به شما ارائه می‌دهیم که با به‌کارگیری آن‌ها، می‌توانید اعتماد مخاطبان سایت خود را تا حد بسیار زیادی افزایش دهید. برخی از این راه‌کارها عبارتند از:

دائماً با مخاطبان خود در تعامل باشید: برای آن که بتوانید در بحث جلب اعتماد کاربران نسبت به کسب‌وکارتان موفق واقع شوید، باید همیشه با کاربران ارتباط برقرار کنید. به عنوان مثال اگر سایتی برای کسب‌وکارتان دارید، باید آن را به طور منظم و همیشگی به‌روزرسانی کنید. همچنین وظیفه دارید که به نظرات کاربران خود که سوالی را مطرح کرده‌اند، به طور کامل پاسخ دهید و در نهایت بخشی برای درج سؤالات آن‌ها ایجاد کنید.  اگر یک کاربر به مخاطب وفادار شما تبدیل شود، همیشه وب‌سایت شما را بررسی می‌کنند تا از آخرین محتوای منتشرشده در سایت شما اطلاع پیدا کرده و از آن استفاده کند. انتشار مقالات و ویدیوها به صورت منظم، می‌تواند کمک بزرگی به شما در این زمینه باشد. منظور ما از منظم این است که باید زمان مشخصی را برای انتشار ویدیو و محتوای سایت داشته باشید! مثلاً هفته‌ای ۳ بار محتوا در سایت منتشر کنید و زمان انتشار آن تقریباً یکسان باشد.

اطلاع‌رسانی مشکلات فنی بوجود آمده از طریق ایمیل و شبکه‌های اجتماعی: داشتن یک سایت مشکلات فنی را هم به همراه دارد و ممکن است مشکلاتی در وب‌سایت یا فروشگاه اینترنتی شما به وجود بیاید. این مشکلات می‌تواند نتایج دست‌کاری شما باشد یا شما دخالتی در آن نداشته باشید اما به هر حال باعث می‌شوند که مشکلاتی برای وب‌سایت بوجود بیاید. البته بیشتر این مشکلات به صورت ناخواسته شکل می‌گیرند؛ مثلاً بروز مشکل در سرویس‌های میزبانی وب، وب‌سایت شما را با مشکل مواجه می‌کند که در این صورت بدون دخالت شما این مشکل بوجود آمده است و شما نمی‌توانید از قبل به کاربران خود اعلام کنید. بنابراین لازم است تا پس از رفع مشکل، سالم بودن سایت خود را به آن‌ها اطلاع دهید. مثلاً می‌توانید از طریق ایمیل با آن‌ها در ارتباط باشید و آن‌ها را از وضعیت پیش آمده خبردار کنید و بگویید که این مشکل از کجا نشأت می‌گیرد تا شما را مقصر ندانند.

شبکه‌های اجتماعی هم یکی از بهترین کانال‌های اطلاع‌رسانی به شمار می‌روند و شما می‌توانید در هر شبکه اجتماعی که فعالیت دارید، مشکل بوجود آمده و رفع آن را به کاربران خود اعلام کنید. حتماً راه‌هایی را از قبل برای ارتباط با مخاطبان‌تان در نظر بگیرید تا بتوانید در صورت بروز مشکل با آن‌ها در ارتباط باشید، مثلاً می‌توانید سیستم خبرنامه را در سایت‌تان اجرا کنید یا لینک شبکه‌های اجتماعی که در آن‌ها فعالیت دارید را در وب‌سایت‌تان قرار دهید و از کاربران بخواهید در آنها عضو شوند تا هم از آنها استفاده کنند و هم از مشکلاتی که امکان دارد برای شما پیش بیاید، باخبر شوند.

گاهی هم امکان دارد مشکلاتی در رابطه با طراحی سایت ایجاد شود که لازم هست حتماً کاربران را در جریان بگذارید. به طور معمول مدیران وب‌سایت‌ها، پس از چند سال اقدام به بازطراحی وب‌سایت خود می‌کنند، به این دلیل که کاربران بتوانند فضای تازه‌ای را تجربه کنند؛ مثلاً قالب سایت را تغییر می‌دهند تا علاوه بر ظاهر زیباتر سایت، از تکنولوژی‌های جدید طراحی سایت هم استفاده کنند. ممکن است تا رفع مشکلات به صورت کامل، برخی از نقاط سایت همچنان دارای مشکل باشند. بنابراین بهتر است قبل از اینکار، مخاطبان را در جریان کار قرار دهند تا در صورتی که مشکلی پیش بیاید، بدانند که در رابطه با طراحی است و مشکل چندان جدی‌ای نیست و به زودی رفع خواهد شد.

در مقاله بعدی به ادامه این بحث می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *