ویدیوهای عمودی به واسطه‌ی تاثیر گوشی‌های هوشمند روی زندگی مردم، هر لحظه در حال رشد هستند و کسب و کارها نمی‌توانند به همین راحتی آن‌ها را نادیده بگیرند. از همین رو شما هم باید کم کم به فکر استفاده از این فرمت برای ویدیوهای خود باشید.

البته برای خیلی‌ها که فکر می‌کنند تنها تصاویر افقی استاندارد هستند باید گفت که این اولین بار نیست فرمت اندازه‌ی تصاویر ویدیویی دچار تغییر می‌شود. خیلی سال پیش اندازه تصاویر سینمایی شرط بود، اما تلویزیون این ساختار را تغییر داد و سپس فیلم‌های سینمایی نیز اندازه‌ای متفاوت را برای فیلم‌برداری و پخش انتخاب کردند. پس اگر تغییر ساختاری در این مورد به وجود بیاید، این اولین بار نخواهد بود.

اما برای این مهم، دلایلی وجود دارد که بهتر است آن‌ها را واکاوی کنیم تا به این نتیجه برسیم، آیا باید برای شبکه‌های اجتماعی خود به سراغ ویدیوهای عمودی برویم، یا خیر.

  1. فرمت بهتر برای تماشا روی موبایل

بر کسی پوشیده نیست که حالت عمودی نمایش ویدیو، برای کاربران موبایل بسیار بهتر خواهد بود. آمار نشان می‌دهد که کاربران گوشی‌های هوشمند، در 94 درصد مواقع گوشی خود را به صورت مودی نگه می‌دارند. Jon Steinberg مدیر دیلی میل برگرداندن گوشی تنها برای دیدن ویدیو در حالت تمام صفحه را “احمقانه” توصیف کرده و سخت بتوان این حرف را نقض کرد. او سپس در گفته‌های خود ادامه داده که اگر ویدیو شما عمودی باشد و تا حدی نیز از کیفیت و محتوای لازم برخوردار باشد، کاربران به تماشای آن ادامه می‌دهند.

هیچ گاه از کاربران لپتاپ خواسته نشده تا دستگاه خود را برعکس کنند تا ویدیوهای عمودی را در حالت تمام صفحه ببینند و چرا باید این مهم از کاربران موبایلی خواسته شود؟ با توجه به رشد تعداد کاربران موبایل و پیشی گرفتن آن‌ها از کاربران دستگاه‌های دیگر، ساخت ویدیوهای عمودی بیش از پیش پراهمیت جلوه می‌کند.

  1. پلتفرم‌های بزرگ شبکه‌های اجتماعی به سمت ویدیوهای عمودی پیش می‌روند

وقتی تیک تاک و یا اسنپ چت با محوریت قرار دادن ویدیوهای عمودی کار خود را شروع کردند، هیچ کس فکر نمی‌کرد به جایی برسیم که حالا تمامی شبکه‌های اجتماعی خود را ملزم می‌بینند تا به سمت چنین ویدیوهایی بروند. حالا استوری‌های اینستاگرام یا فیسبوک تنها برای ویدیوهای عمودی مناسب هستند و حتی توییتر هم کم کم به سمت این گونه ویدیوها پیش می‌رود.

اگر بخواهید در IGTV اینستاگرام یا در تیک تاک یا بسیاری دیگر از نام‌های بزرگ، برند خود را به نمایش بگذارید، ناگزیر باید محتوای خود را به صورت عمودی بسازید.

  1. برندهای بزرگ در حال ساخت محتوای عمودی هستند

شما باید همیشه رقابت را با دیگران حفظ کنید و در حال حاضر می‌بینید که برندهای بزرگ در حال تولید محتوای عمودی هستند و طولی نمی‌کشد که همه به سمت چنین ویدیوهایی می‌روند و شما نباید ازآن‌ها عقب بمانید. اگر کمی در شبکه‌های اجتماعی بگردید، می‌بینید که برندهای مهمی همچون بنز در حال ساخت تیزرهای عمودی هستند و تنها به انتشار ویدیوهای افقی با برش تصویر اکتفا نمی‌کنند.

  1. نشانه‌هایی که نشان می‌دهد ویدیوهای عمودی عملکرد بهتری دارند

با توجه به ماهیت دستگاه‌های همراه، ویدیوهای عمودی در حال حاضر عملکردی عالی دارند و اعداد و ارقام از استقبال کاربران از این فرمت خبر می‌دهد. شاید اسنپ چت به بزرگی که انتظار می‌رفت نباشد، اما تنها همین پلت‌فرم دارای بیش از 10 میلیارد بازدید ویدیوهای عمودی در روز است. در فیسبوک نیز آزمایش‌های اولیه از ویدیوهای تبلیغاتی عمودی، نشان از عملکرد بهتر آن‌ها دارد و کلیک‌های بیشتری می‌گیرند.

این آمارها در دیگر سایت‌های نیز به همین صورت بوده و نشان از اقبال عمومی از نسبت تصویر عمودی است.

  1. برای شبکه‌های اجتماعی

باید قبول کرد که اگر قرار باشد در شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشید، باید محتوایی مناسب با این شبکه‌ها را بسازید و ویدیوهای عمودی بهترین حالت نمایش در چنین برنامه‌هایی را روی موبایل دارند. با توجه به این که اکثر کاربران از روی موبایل شبکه‌های اجتماعی خود را چک می‌کنند، تنها جواب عاقلانه در این زمینه، تولید محتوای عمودی خواهد بود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *