اگر کسب و کاری دارید و برای معرفی محصولات و خدمات خود از بازاریابی محتوا استفاده می کنید، نباید استفاده از کال تو اکشن را فراموش کنید! در مقاله قبلی به بررسی کال تو اکشن پرداختیم و در این مقاله هم به بررسی ادامه این موضوع می پردازیم.

آماده کردن ذهن مخاطب برای کلیک روی کال تو اکشن

پیش از آن که بخواهید دکمه CTA را به کاربران نمایش دهید، یک مقدمه برای آماده سازی ذهن کاربر انجام دهید. برای این کار، می توانید دکمه CTA مرتبط با محتوای هر بخش را در همان بخش قرار دهید تا ذهن کاربر قبل از آن که کال تو اکشن را ببیند، آماده شود.

بهینه سازی CTA برای نمایش در گوشی و تبلت

یکی از مسائل مهمی که اهمیت زیادی دارد، طراحی واکنش گرا دکمه CTA است تا در گوشی و تبلت به راحتی نمایش داده شود. دلیل آن هم این است که اکثر کاربران با استفاده از موبایل و تبلت از سایت شما بازدید می کنند یا ایمیل های شما را مورد بررسی قرار می دهند. پس واکنش گرا بودن دکمه های CTA اهمیت زیادی دارد و باید توجه ویژه ای به آن کنید.

طراحی فرم ها به صورت ساده

اگر می خواهید یک فرم در بخشی از سایت نظیر لندینگ پیج قرار دهید، باید به صورت کاملاً ساده طراحی کنید. مثلاً اگر می خواهید اطلاعات کاربران را بگیرید، تنها ایمیل و شماره موبایل آن ها برای شما مفید است! زیرا شما به صورت تکی قصد ارسال خبرنامه به ایمیل یا موبایل آن ها را ندارید؛ پس بهتر است تنها موارد ضروری را از آن ها بگیرید تا حوصله آن ها هم برای پر کردن فرم سر نرود. پس از آن که ایمیل آن ها را دریافت کردید، می توانید یک ایمیل به آن ها ارسال کنید و از آن ها بخواهید که اطلاعات خود را به ازای یک هدیه یا کد تخفیف پر کنند.

محل قرار گرفتن دکمه اقدام به عمل

محل قرار گرفتن دکمه فراخوان اهمیت زیادی دارد! شما باید این دکمه را پس از محتوای مرتبط قرار دهید و فضای خالی را هم رعایت کنید. در غیر این صورت، کاربران بر روی آن کلیک نمی کنند و عملاً این دکمه نتیجه مفیدی برای شما نخواهد داشت.

هدیه دادن به کاربران برای توجه بیشتر به CTA

یکی دیگر از مواردی که برای توجه بیشتر کاربران کاربرد دارد، هدیه دادن به کاربران به ازای پر کردن فرم ها یا اقدام خاصی است. مثلاً می توانید به آن ها بگویید با نصب اپلیکیشن سایت شما می توانند از تخفیف 20 درصدی در اولین خرید خود بهره مند شوند.

در نوشتن محتوای کال تو اکشن به 4 نکته دقت کنید

اگر می خواهید کاربران به دکمه کال تو اکشن شما دقت کنند و بتوانید نرخ کلیک خود را افزایش دهید، باید محتوای مناسبی تولید کنید. تا زمانی که محتوای شما نتواند کاربران را جلب کند، احتمال آن که روی دکمه کلیک کنند بسیار کم است. به خصوص اگر کال تو اکشن شما پر کردن فرم یا نصب اپلیکیشن باشد، با توجه به زمانبر بودن این کار احتمال آن که انجام دهند بسیار کم خواهد بود. شما تنها با بازاریابی محتوای درست می توانید آن ها را ترغیب به انجام این کار کنید. 4 نکته ضروری برای تولید محتوای کال تو اکشن عبارتند از:

نکته اول) ساده و روان اما خلاقانه و جذاب بنویسید!

اولین و مهم ترین نکته این است که ساده و روان بنویسید! به طوری که کاربر برای خواندن محتوای کال تو اکشن شما زمان زیادی را صرف نکند و نیاز به فکر کردن نداشته باشد. هر چقدر محتوای شما ساده تر باشد، کاربر حس رضایت بیشتری دارد و راحت تر روی دکمه کلیک می کند. البته باید توجه داشته باشید که در عین سادگی، باید خلاقانه و جذاب بنویسید. مثلاً اگر از آن ها درخواست پر کردن فرمی را کرده اید، یک کد تخفیف یا هدیه جذاب به آن ها ارائه کنید تا شانس انجام آن کار تا حد زیادی افزایش پیدا کند؛ این کار به کمک تولید محتوای ساده و جذاب امکان پذیر است.

نکته دوم) ایجاد محدودیت در متن برای ترغیب کاربران به خرید!

دومین نکته ای که هنگام تولید محتوا برای دکمه CTA خود باید توجه کنید، ایجاد محدودیت در متن آن است. به عنوان مثال اگر می خواهید تعداد زیادی از کاربران در یک دوره آموزشی شرکت کنند و یک کد تخفیف برای آن ها در نظر گرفته اید، محدودیت ایجاد کنید. به عنوان مثال می توانید متن خود را عضویت در دوره آموزشی با 60 درصد تخفیف تنها برای 10 نفر اول قرار دهید تا کاربر محدودیت را حس کند. در این صورت اگر واقعاً به محصول شما نیاز داشته باشد، سریعاً آن را سفارش می دهد تا از تخفیف شما بهره مند شود! البته حتماً لازم نیست که محدودیت برای 10 نفر باشد؛ شما می توانید برای ترغیب کاربران این متن را ارائه کنید.

نکته سوم) به کاربران اطلاعات ارزشمند منتقل کنید!

یکی دیگر از مواردی که اهمیت دارد، این است که کاربران به دنبال محتوا و اطلاعات ارزشمند هستند. در واقع آن ها نمی خواهند تنها پیشنهاد خرید به آن ها ارائه شود و البته کار CTA هم فقط پیشنهاد خرید محصول یا خدمات نیست. سعی کنید در محتوای خود به آن ها اطلاعات ارزشمند منتقل کنید و سپس با استفاده از دکمه های CTA محصولات یا خدمات خود را معرفی کنید. همیشه سعی کنید بازاریابی محتوا را به نحوی انجام دهید که هم شما و هم مشتری سود ببرند! سود شما حاصل از فروش محصول و سود مشتری حاصل از دریافت اطلاعات ارزشمند است.

نکته چهارم) از متن های دستوری خودداری کنید!

هیچ کاربری دوست ندارد از کسب و کارها دستوری بگیرد! پس محتوای دستوری را از تولید محتوای خود حذف کنید. به جای آن می توانید پیشنهاد بدهید و به آن ها از مزایای پیشنهاد خود بگویید. مثلاً اگر یک دوره آموزشی از سایت خود را به کاربران پیشنهاد داده اید، می توانید به آن ها بگویید که پس از شرکت در دوره شما چه دستاوردی خواهند داشت.

نتیجه گیری

اگر یک کسب و کار آنلاین دارید، CTA بخش جدا نشدنی از آن محسوب می شود؛ بنابراین باید آن را به خوبی بشناسید تا بتوانید بهترین نتیجه را از آن بگیرید. در این مقاله به بررسی CTA، کاربرد های آن و همچنین نکاتی که باعث افزایش نرخ تبدیل می شود، پرداختیم. اگر سوالی دارید، می توانید از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *