اگر از همراهان همیشگی پرشین تولز هستید، حتماً مقاله قبلی در مورد روش‌های جذب فالوور واقعی را خوانده‌اید! در این مقاله هم قصد داریم به بررسی ادامه این بحث بپردازیم تا بتوانید با استفاده از این سیستم، مشتریان کسب‌وکار خود را بیشتر کنید و درآمد بالاتری داشته باشید.

اصول پست گذاری و تولید محتوا در اینستاگرام

بعد از رعایت اصول اولیه، نوبت به محتوا گذاری و تولید محتوا در اینستاگرام می رسد. برای اینکار باید یک برنامه جامع ایجاد کنید. در برنامه جامع محتوا گذاری در اینستاگرام باید مشخص کنید که:

  • در روز چند پست و استوری قرار دهم؟
  • در چه ساعاتی پست و در چه ساعاتی استوری بگذارم؟
  • خود یا کسب و کارم را چطور معرفی کنم؟
  • دسته بندی های موضوعی ای که می خواهم در پیجم راجع به آن صحبت کنم چیست؟
  • برای هر دسته بندی موضوعی در هفته چند مطلب باید آماده کنم تا در پیج قرار دهم؟

پاسخ به این سوال ها به شما کمک می کند یک برنامه زمان بندی شده برای ارسال پست در اینستاگرام داشته باشید. پس از ایجاد برنامه باید به سراغ تولید محتوا برویم. محتوایی که بتواند بازدیدکنندگان پیج ما را به فالوور تبدیل کند. برای این موضوع باید چکار کنیم؟ باید محتوای خوب و عالی درست کنیم! چطور این کار را انجام دهیم؟ در ادامه با ما همراه باشید.

چطور پست‌های با کیفیت در اینستاگرام درست کنم؟

شما مسلما رقیبانی در اینستاگرام دارید. حداقل ۱۰ پیج مرتبط با کار و فعالیتان را انتخاب کنید و یک هفته با دقت بررسی کنید که آنها چه محتواهایی ایجاد می کنند. نقاط قوت و ضعف محتواهای تولید شده را دیده و بر اساس آنها تعیین کنید که من می توانم با تولید محتوای بهتر از این پیج ها پیشی بگیرم.

برای تولید محتوای با کیفیت تصویری شما نیاز به آموزش کار با نرم افزار فتوشاپ و ایلاستریتور دارید. نه فرار نکنید! برای اینکه موفق شوید این تنها کاری است که باید انجام دهید. چند فیلم آموزش فتوشاپ در آپارات به صورت رایگان ببینید. بعد برای ایجاد پست به دنبال طراحی نروید! چون شما طراحی بلد نیستید. طرح اینستاگرامی بخرید! طرح های زیادی با پسوند PSD و AI که پسوند فتوشاپ وایلاستریتور است در اینترنت موجود می باشد که شما توسط آنها می توانید پست هایی بسیار عالی و با کیفیت درست کنید.

در این میان برندها و کسب و کارهایی هستند که قصد دارند مطالب پست ها و ویدیوهایی گرافیکی و خلاقانه برای مخاطبین خود ایجاد کنند. ما برای این مدل از کسب و کارها خدمات تولید محتوای اینستاگرام داریم که در زیر سه نمونه پست ایجاد شده توسط تیم شایگان برای محتوای اینستاگرامی نمایش داده می شود.

کپی رایتینگ در اینستاگرام

فقط تولید پست با کیفیت نمی تواند منجر به افزایش فروش و افزایش فالوور شود. شما باید متن تبلیغاتی خوبی برای هر پست خود ایجاد کنید. منظور از کپی رایتینگ ایجاد متنی جذاب برای تاثیر گذاری روی مخاطب است. برای اینکه در این زمینه خوب شوید باید کمی راجع به رازهای فروش مطالعه کنید. مثلا اگر محصولی می فروشید نباید راجع به جنس آن به مشتری بگویید. باید راجع به رفع نیاز و حس رضایتی که می تواند بعد از خرید داشته باشد صحبت کنید. به همین سادگی. اما خیلی ها همین موضوع ساده را نمی دانستند. پس در تولید محتوای متنی دقت کنید تا بیشترین بازخورد را داشته باشید. در متن های خود در انتها همیشه بهانه ای بدهید تا کاربران شما را دنبال کنند. مثلا پست های مرتبط با هم با فواصل زمانی یک روز در میان بگذارید و در ادامه بگویید که پست بعدی را دو روز دیگر آپلود خواهم کرد. اینکار به پیگیری و دنبال کردن مخاطبان کمک می کند.

محتوای ویدیویی در اینستاگرام

در اینجا فرق نمی کند پیجتان شخصی است یا بیزینسی. باید از ویدیو استفاده کنید تا پویایی پیجتان را به مخاطبان نشان دهید. همین که زنده بودن و فعالیت کسب و کار خود را در اینستاگرام نشان می دهد کمک به بازماندن فالوورهای فعلی و جذب فالوورهای جدید می شود. برای این منظور می توانید از استوری ویدیویی ۱۵ ثانیه ای در اینستاگرام و تولید تیزرهای اینستاگرامی برای معرفی خدمات و محصولات خود استفاده کنید. برای این منظور می توانید خودتان دست به کار شوید و با کمی مطالعه در خصوص ساخت کلیپ های اینستاگرامی این کار را انجام دهید.

افزایش بازدید، فالوور و لایک و ویو در اینستاگرام

یک فرمول نسبی در اینستاگرام هست. اگر شما ۱۰۰۰ فالوور دارید باید میانگین پست های تصویری شما ۱۰۰ لایک بخورد و ویدیوهای شما ۲۰۰ ویو به خود بگیرد و استوری شما ۲۵۰ نفر بازدیدکننده داشته باشد. این فرمول را همه می دانند. پس اگر فالوور فیک خریداری کنید جز اینکه پولتان را دور ریخته باشید و اعتماد دنبال کنندگان را از دست بدهید کار دیگه ای نکردید.

پس برای افزایش بازدید و فالوور در اینستاگرام چه کار کنم؟

بهترین روش دیده شدن در اینستاگرام تبلیغات است. اما اینکه چطور تبلیغ کنیم بسیار مهم است. البته ترفندهای کوچک دیگری وجود دارد که ما اینجا به شما می گوییم که چطور اینکار را انجام دهید. اما در کنار همه ی این‌ها، یعنی تولید محتوا و استفاده از ترفندها باید تبلیغات را داشته باشید تا موفق شوید.

چند ترفند ساده در اینستاگرام

شما می توانید در یک ساعت ۱۰۰ نفر را فالو کنید و در یک روز ۱۰۰ نفر را آنفالو کنید. اگر این تعداد بیشتر شود اینستاگرام شما را جریمه می کند و یا اکانت شما را می بندد. اما یک استثنا وجود دارد و شما باید از این استثنا به نفع صفحه خود استفاده کنید.

فالو و آنفالو افراد معروف

افراد معروف در اینستاگرام دارای تیک آبی در کنار نام پروفایل خود هستند. برای افزایش لایک و بازدید و ویو پیجتان ۲۰۰ تا از این افراد را فالو کنید (ترجیحا خارجی های معروف مثل کریستین رونالدو یا مسی یا خوانندگان معروف و بازیگران) و ۴ ساعت بعد آنها را آنفالو کنید.

این افراد هم دنبال کنندگان زیادی دارند هم ربات های زیادی روی پیجشان هست. هم دنبال کنندگان لیست فالووینگ ها رصد می کنند و احتمال دارد شما را دنبال کنند هم ربات های دیگر.

در روز اگر سه بار اینکار را انجام دهید روزانه می توانید ۵۰ فالوور واقعی خارجی با لایک و ویو و بازدید رایگان جمع کنید و این برای اعتبار پیج شما بسیار مناسب است. کار خسته کننده ای است اما فعلا این روش جواب می دهد و در ماه اول اینکار را ما به همه مخاطبان توصیه می کنیم. ما در پیجی که استوری هایش ۵۰ تا ویو می خورد این موضوع را تست کردیم و دیدیم که بازدید استوریها بالای ۵۰۰ نفر شد. فقط قبل از شروع اینکار حتما شماره تلفن و ایمیل معتبر را در بخش پروفایل اینستاگرام وارد کنید.

اگر خدایی نکرده در این راه اینستاگرام شما را بلاک کرد، اصلا نگران نباشید چون پیج های معروف محدودیت برای فالو یا آنفالو ندارند و بلاک شما موقتی و حداکثر ۳۰ دقیقه است. بهر حال با دیدن پیغام بلاک فقط کافی است یک بار از طریق مرورگر کامپیوترتان به سایت اینستاگرام رفته و لاگین کنید. یک کد تایید برایتان می آید. آن را بزنید و وارد شوید تا از بن خارج شوید. به همین سادگی.

هشتگ گذاری درست در اینستاگرام

هشتگ گذاری درست می تواند برای پیج شما مخاطب جذب کند. حتما از هشتگ های پر سرچ استفاده کنید تا احتمال دیده شدن پیجتان افزایش پیدا کند. اما در هشتگ گذاری یک نکته وجود دارد. نباید تمامی هشتگ ها را در تمامی پست ها به صورت یکسان قرار دهید. با اینکار اینستاگرام شما را از لیست جستجوی هشتگی حذف می کند. سعی کنید برای کسب  و کارتان پر جستجو ترین هشتگ ها را در بیاورید (حداقل ۲۱ هشتگ) و در هر پست فقط از چند هشتگ استفاده کنید(مثلا از هفت هشتگ) تا استفاده هر هشتگ در پست هایتان به صورت سه تا درمیان در بیاید. سعی کنید در هر پست حداقل ۹ هشتگ و حداکثر ۱۲ هشتگ قرار بدید.

استفاده از خاصیت جستجو بر اساس مکان

سعی کنید تا جای ممکن از خاصیت لوکیشن در درج پست های خود استفاده کنید. در این صورت شما می توانید در جستجوی مخاطبین محلی قرار بگیرید و احتمال دیده شدنتان توسط افرادی که به شما نزدیکتر هستند امکان پذیر می شود.

استفاده از کامنت برای جذب مخاطب در اینستاگرام

شما در بخش جستجو هشتگ های پر جستجوی کار خود را سرچ کنید. در پست هایی که می آید کامنت بگذارید و همه را به دیدن پیج یا خرید محصول خود دعوت کنید. البته در این کار زیاده روی نکنید. حداکثر ۵۰ کامنت در ساعت. این روش نیز یکی از بهترین روشهای افزایش فالوور رایگان است.

همچنین می توانید پیج هایی که فکر می کنید مخاطبین هدف شما در آن قرار دارند فالو کرده و همواره پست های آن پیج ها را لایک کرده و از کامنت های تبلیغاتی برای جذب آن مخاطبین استفاده کنید و یا کامنت های مخاطبین آن پیج را لایک کنید.

یک روش مشتری دزدی هم در روش کامنت وجود دارد که زیاد توصیه نمی کنم اما همواره دیدم که انجام می شود. مثلا اگر کار شما مبل فروشی است در پیج های مختلف با هشتگ #مبلمان بروید، خواهید دید کاربران در کامنت ها قیمت پرسیدند، شما می توانید به آن‌ها پاسخ داده و بگویید که بیایند محصولات شما رو ببیند و از شما بخرند و یا بهشون دایرکت بفرستید. البته اینکار رو توصیه نمی‌کنم.

در مقاله بعدی به بررسی ادامه این موضوع می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *