ویدیو مارکتینگ اصول ساده اما بسیار مهمی دارد و برای آن‌ که بتوانید ویدیوهای خود را به تعداد زیادی از کاربران نمایش دهید، باید آن‌ها را در هنگام تولید و اشتراک گذاری رعایت کنید. در مجموعه مقالات ویدیو مارکتینگ حرفه‌ای به کمک یوتیوب قصد داریم به بررسی نکات مهم آن بپردازیم.

درج نام در عنوان و لوگو در تصویر کوچک ویدیو!

هدف شما از اشتراک‌گذاری ویدیوهای خود در کانال‌های دیگر افزایش مخاطبان و کاربران کانال است! بنابراین باید مشخصات خود را در ویدیویی که قرار است در کانال دیگری منتشر کنید، درج کنید. ویدیویی که در کانال دیگری منتشر می‌کنید، باید شامل برند کانال و لوگوی شما باشد. نام برند خود را در عنوان و توضیحات قرار دهید و در هنگامی طراحی تصویر کوچک، لوگوی خود را در بخشی از آن درج کنید تا دیده شوید. همچنین می‌توانید در هنگام انتشار ویدیوی سایر کانال‌ها، لوگوی آن‌ها را در تصویر کوچک درج کنید؛ این کار به کاربران نشان می‌دهد که کانال شما ارتباط قوی‌تری با سایر کانال‌ها دارد و این مسئله تاثیر زیادی روی اعتبار کانال خواهد داشت.

در صفحه اطلاعات ویدیو بخشی به نام Video Credits وجود دارد که با استفاده از آن قادر به اضافه کردن کانال دیگری خواهید بود. اگر در تولید ویدیو با یک کانال دیگری همکاری دارید، از این گزینه استفاده کنید. همچنین گاهی شما با سایر کانال‌ها تبادل و همکاری می‌کنید اما در بخش تولید محتوای شما کانال‌های دیگری دخالتی نداشته‌اند! باز هم می‌توانید کانال دیگری که قرار است ویدیوی شما را در در کانال خود منتشر کند را اضافه کنید. فرض کنید با کانال‌های دیگر در زمینه تولید محتوا همکاری داشته‌اید و تمامی کانال‌هایی که در تولید آن کمک کرده‌اند، ویدیو را منتشر کنند! اگر در تمامی این کانال‌ها، کانال شما در بخش Video Credits قرار بگیرد، تبلیغ بسیار خوبی برای کانال شما می‌شود و می‌توانید به افزایش بازدید یوتیوب خود کمک کنید. اگر مدیریت یک کانال یوتیوب را برعهده دارید، افزایش بازدید یوتیوب مهم‌ترین دغدغه شما پس از تولید محتوا است! اگر محتوایی تولید کنید که بازدید نداشته باشد، دلسرد می‌شوید.

بهینه‌سازی کانال یوتیوب به افزایش بازدید کانال کمک می‌کند!

یکی از مهم‌ترین مسائلی که برای کاربران اهمیت زیادی دارد، بازدید ویدیوهای یوتیوب است! بسیاری از افراد در یوتیوب کانال دارند اما ویدیوهای آن‌ها بازدید خوبی ندارد؛ چنین افرادی با وجود تولید محتوای باکیفیت، از ادامه کار نا امید می‌شوند. اما راه‌کار چیست؟ بهینه‌سازی کانال یوتیوب برای افزایش بازدید به شما کمک می‌کند تا بتوانید بازدید ویدیوهای خود را تا چند برابر افزایش دهید. با بهینه‌سازی کانال یوتیوب خود می‌توانید ویدیوهای خود را در بخش ویدئوهای پیشنهادی یوتیوب و در صدر نتایج جستجوی کاربران ببینید!

تنها کافی است مراحل زیر را طی کنید تا در آینده‌ای نزدیک، شاهد چند برابر شدن بازدید کانال خود باشید:

  • صفحه پروفایل جذابی داشته باشید!

اولین چیزی که توجه کاربران را به خود جلب می‌کند، صفحه پروفایلتان است! صفحه پروفایل از نام، تصویر پروفایل، کاور و… تشکیل شده است. صفحه اصلی پروفایل شما باید آن‌قدر جذاب باشد که توجه کاربران در نگاه اول به آن جلب شود؛ اگر می‌خواهید یک کانال موفق در یوتیوب داشته باشید، در قدم اول برای طراحی حرفه‌ای صفحه پروفایل خود وقت زیادی بگذارید! این کار به شما در افزایش بازدید یوتیوب و ویدیوهای شما کمک بسیار زیادی می‌کند و باعث افزایش درآمد حاصل از تعداد بازدید و فروش محصولات کسب‌وکارتان می‌شود.

  • یک تصویر جذاب برای پروفایل خود انتخاب کنید

تصویر پروفایل همان چیزی است که در هر صفحه‌ای که فعالیت کرده باشید، وجود دارد! مثلاً اگر در صفحه یک ویدیو کامنت گذاشته باشید یا ویدئویی آپلود کرده باشید، کاربران تصویر پروفایل شما را به همراه نامتان می‌بینند! بنابراین یک ابزار تبلیغات بسیار عالی برای کسب‌وکار خود در اختیار دارید. تنها کافی است یک تصویر پروفایل جذاب طراحی کنید و آن را روی کانال یوتیوب خود قرار دهید؛ از این با فعالیت در بخش‌های مختلف یوتیوب مانند آپلود ویدیو، گذاشتن کامنت، دنبال کردن کانال‌ها یا افراد و… پروفایل کسب‌وکارتان که را می‌بینند!

یک تصویر جذاب، ساده و قابل تشخیص برای پروفایل یوتیوب خود در نظر بگیرید؛ باتوجه به اینکه سایز تصویر پروفایل کوچک است، شاید استفاده از تصویر شخصی بهتر باشد! زیرا مغز انسان چهره افراد را بهتر از لوگوی کسب‌وکارها به خاطر می‌سپارد. مثلاً می‌توانید تصویر مدیر کسب‌وکار یا فردی که کانال یوتیوب را بروزرسانی می‌کند، به عنوان تصویر پروفایل انتخاب کنید.

  • تغییر تصویر پروفایل در کانال یوتیوب

برای تغییر پروفایل یوتیوب کافی است وارد صفحه کانال خود شوید، سپس بر روی تصویر پروفایل کلیک کنید و وارد بخش My Channel شوید:

در مرحله بعد وارد بخش Customize Channel شده و بر روی آیکن ویرایش کلیک کنید:

اکنون می‌توانید تصویر پروفایل و کاور خود را انتخاب کنید و آن را در دسترس کاربران خود قرار دهید. توجه داشته باشید که پس از آپلود یک کاور، آن را موبایل و تبلت خود چک کنید تا نمایش آن درست باشد.

  • اضافه کردن تریلر به کانال یوتیوب

یکی از قابلیت‌های بسیار جالب یوتیوب، قابلیت آپلود یک ویدیو به عنوان تریلر کانال است! کاربرانی که وارد صفحه یک کانال می‌شوند، با استفاده از تریلر می‌توانند متوجه موضوع کانال شما شوند؛ در واقع این تریلر توضیح کوتاهی (یک یا دو دقیقه) در مورد کانال و فعالیت آن است. برای آپلود تریلر کافی است مانند بخش قبلی، وارد صفحه کانال خود شوید، سپس بر روی پروفایل خود کلیک کنید و وارد Customize Channel شوید! اکنون باید وارد بخش For New Visitors tab شوید و از طریق Channel Trailer، تریلر موردنظر خود را آپلود کنید.

اگر قبلاً یک تریلر آپلود کرده باشید، کافی است موس خود را روی آن تریلر برده و روی آیکن ویرایش کلیک کنید! اکنون می‌توانید تریلر جدید انتخاب یا آپلود کنید

 

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *