یکی از دلایلی که سبب می‌شود تا وبمستران و مدیران سایت‌های مختلف علاقه زیادی به کار گروهی در مدیریت وب‌سایت داشته باشند، وظایف و اعمالی که است که بر عهده چنین افرادی است! مدیریت یک سایت شامل بروزرسانی‌های فنی سایت، بروزرسانی محتوایی سایت، پاسخ‌دهی به مشکلات و نظرات کاربران، مانیتورینگ سرور و… است که تمامی این موارد نیازمند متخصص در حوزه مختص به خود است. در مقالات قبلی به بررسی چندین افزونه برای مدیریت راحت‌تر سایت‌های گروهی وردپرسی پرداختیم که در این مقاله که بخش پایانی آن است، به بررسی تعدادی دیگر از افزونه‌های حرفه‌ای خواهیم پرداخت.

ایجاد فیلد‌های اضافی برای تکمیل پروفایل کاربران با افزونه Cimy User Extra Fields

پروفایل کاربران یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که در بسیاری از سایت‌های مختلف مشاهده می‌شود و از آن به عنوان بخشی کاملا کاربردی برای مدیریت سایت و سایر کاربران یاد می‌شود. اگرچه وردپرس به صورت پیشفرض دارای بخش ثبت‌نام و ورود کاربران به سایت است اما این بخش نمی‌تواند پاسخگوی نیاز یک سایت حرفه‌ای باشد. افزونه حرفه‌ای و کاربردی Cimy User Extra Fields  در زمینه ایجاد فیلدهای اضافی برای بخش ثبت‌نام و در نهایت بخش پروفایل کاربران کمک زیادی به شما می‌کند. این افزونه حرفه‌ای توانسته است از میان +۱۰,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۳/۱ از ۵ را به خود اختصاص دهد.

ارسال پست مهمان توسط کاربران سایت با افزونه User Submitted Posts

یکی دیگر از افزونه‌های بسیار کاربردی وردپرس که سبب ایجاد نوعی تعامل و مشارکت میان شما و کاربران سایت می‌شود، افزونه‌ای است که به کاربران علاقه‌مند اجازه می‌دهد تا به صورت مهمان برای شما مطالب دلخواه خود را ارسال کنند. استفاده از پست مهمان در سایت چندین فایده دارد که اولین آن ایجاد محتوایی با نگارش جدید برای کاربران سایت است! اگر شما مدیر یک سایت باشید قطعا می‌دانید که نگارش نویسندگان شما برای کاربران سایت گاهی خسته‌کننده است که در اینصورت می‌توانید با استفاده از محتوایی با نگارش کاربران دیگر این خستگی و یک‌محوری را در مطالب خود از بین ببرید. افزونه User Submitted Posts به شما کمک می‌کند تا به کاربران خود اجازه ارسال مطلب از طریق صفحه ارسال مطلب را بدون عضویت و ورود آنها به سایت بدهید و با اینکار مطالب را از طرف کاربران جمع‌آوری و در سایت منتشر کنید.. این افزونه کاربردی توانسته است از میان +۲۰,۰۰۰ امتیاز ۴/۸ از ۵ را به خود اختصاص دهد.

ایجاد یادداشت خصوصی در پروفایل هر کاربر با افزونه User Notes

یکی از مشکلاتی که سایت‌های گروهی با آن روبرو هستند، عدم رعایت نظم توسط نویسندگان سایت است؛ به طور مثال اگر قرار است کاربری از سایت مطلبی را در یک هفته ارائه کند، آن کاربر مطلب را در ۱۰ روز ارائه می‌کند که در اینصورت برنامه‌ریزی‌های شما نیز بهم می‌خورد! شاید نیاز داشته باشید خودتان امتیاز منفی برای کابر در نظر بگیرید که آن نویسنده خودش مطلع نشود. افزونه User Notes یک افزونه کاربردی و حرفه‌ای برای وردپرس است که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید یک یادداشت در پروفایل کاربر ثبت کنید بدون آنکه کاربر متوجه شود و در صورت نیاز و رسیدن به حد نصاب تعداد اخطارها، به کاربر خود تذکر بدهید. این افزونه وردپرس برای خیلی از سایت‌هایی که توسط چندین نویسنده بروزرسانی می‌شوند بسیار مفید و موثر است. این افزونه کاربردی توانسته است از میان +۵۰۰ نصب خود امتیاز ۴/۹ از ۵ را به خود اختصاص دهد.

ایجاد بخش یادداشت‌ بر اساس نقش‌های کاربری با افزونه Role Based Help Notes

یکی دیگر از مواردی که در سایت‌های مختلف میان نقش‌های کاربری یکسان کاربرد دارد، بخش یادداشت‌هایی است که بر اساس نقش کاربران می‌توان ایجاد کرد تا آنها بتوانند بایکدیگر تعامل داشته باشند؛ این تعامل می‌تواند برای رفع مشکلات، ارسال مطالب آموزشی و… باشد تا به پیشرفت سایت و نقش‌های کاربری مختلف کمک کند. افزونه Role Based Help Notes یک افزونه کاربردی برای وردپرس در این زمینه است که به شما کمک می‌کند تا بخشی را تحت عنوان یادداشت برای نقش‌های کاربری مختلف و خاص ایجاد کنید تا بتوانند با یکدیگر مطالبی را به اشتراک بگذارند. این افزونه کاربردی توانسته است از میان +۱۰۰ نصب امتیاز ۴/۶ از ۵ را به خود اختصاص دهد.

ایجاد نقش‌های کاربری جدید با افزونه Revisionary

در مطالب قبلی به بررسی چندین افزونه پرداختیم که با استفاده از آنها قادر به شخصی‌سازی نقش‌های کاربری و همچنین ایجاد نقش‌های کاربری جدید خواهید بود. یکی دیگر از افزونه‌های بسیار حرفه‌ای و کاربردی در وردپرس افزونه Revisionary است که به شما امکان ایجاد نقش‌های کاربری جدید را می‌دهد. با استفاده از این افزونه می‌توانید نقش‌های کاربری سایت وردپرسی خود را شخصی‌سازی کنید و در صورت نیاز برخی از محدودیت‌های موجود بر روی نقش‌های کاربری را از بین ببرید؛ برخی از کاربران نیز نیاز به ایجاد نقش‌های کاربری جدید یا افزودن قابلیت‌هایی جدید به نقش‌های کاربری موجود در وردپرس هستند که این افزونه یاریگر آنها خواهد بود. این افزونه حرفه‌ای توانسته است از میان +۵,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۴/۱ از ۵ را به خود اختصاص دهد.

نتیجه‌گیری: یکی از مشکلاتی که در بسیاری از سایت‌هایی که به صورت گروهی و تیمی مدیریت می‌شود، مشکل هماهنگ نبودن نویسندگان و عدم رعایت نظم در میان آنهاست! شاید بتوان با استفاده از افزونه‌های مختلف این هماهنگی را میان کاربران خود بوجود بیاورید و مدیریت سایت خود را منظم‌تر از گذشته کنید.برای خواندن مطالب بیشتر در این زمینه ،افزونه وردپرس را دنبال کنید.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *