اگر شما هم برای کسب و کار خود می‌خواهید سراغ تبلیغات گوگل بروید، احتمالا چندین سوال برایتان وجود خواهد داشت که یکی از آن‌ها اندازه‌ی تبلیغاتی است که قرار است استفاده کنید. حتی اگر نمایش‌دهنده این تبلیغات هم باشید، باز هم اندازه‌ی تبلیغات باید برایتان اهمیت داشته باشد.

شبکه تبلیغات گوگل، احتمالا بزرگ‌ترین شبکه در اینترنت باشد و می‌تواند تبلیغات را به حدود 90 درصد کاربران برساند. به همین دلیل این شبکه بهترین راه برای نمایش محصولات و کسب و کار خود به کاربران سراسر جهان است. اما مراحلی برای ارائه تبلیغات است که یکی از آن‌ها طراحی تبلیغ بوده و این طراحی حتما باید در اندازه‌ای مناسب انجام پذیرد.

ما در نوشته‌ی امروز قصد داریم نگاهی بیندازیم به اندازه‌های مختلف تبلیغات در گوگل تا شما بتوانید آن چه که بیشتر به کارتان می‌آید را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که شرایط و قوانین گوگل برای پذیرش تبلیغات بسیار سخت‌گیرانه است، پس قبل از ارسال طراحی، حتما آن را با قوانین این شبکه مطابقت دهید.

محبوب‌ترین سایز‌ها در تبلیغات گوگل

قبل از همه چیز، بیایید ببینیم کدام سایزها در بین کاربران بیشترین طرفدار را دارند:

مستطیل متوسط: 300 × 250 پیکسل

این سایز از این جهت خیلی پرطرفدار است که هم برای نوشته و هم برای عکس در نظر گرفته می‌شود و اگر بخواهید کارهای متحرک نیز انجام دهید، به راحتی در این کادر متناسب می‌توانید طراحی خوبی داشته باشید. اندازه‌ای که هم در نوار کناری سایت در نسخه دسکتاپ خوب دیده می‌شود و هم در موبایل به خوبی نمایش داده خواهد شد. طبق گزارشات گوگل این اندازه از تبلیغات برای ارائه محتوا مناسب بوده و به خوبی در کنار مقالات دیده می‌شود. تعداد کلیک‌هایی که روی آن نیز انجام می‌پذیرد، بیش از تبلیغاتی است که در اندازه‌های دیگر صورت می‌گیرد.

مستطیل بزرگ: 336 × 280 پیکسل

با توجه به این که خیلی اندازه‌ی این گزینه با قبلی فرق نمی‌کند، مستطیل بزرگ نیز از پرطرفدارترین‌ها در میان تبلیغات گوگل است. البته این اندازه در نوار کناری بسیاری از سایت‌ها جا نخواهد شد، اما در عوض در مقالات زیاد از آن استفاده می‌شود. با توجه به اندازه متناسب این تبلیغات، در این اندازه شما می‌توانید محتوای مختلف از جمله انیمیشن، عکس و حتی HTML5 را به خوبی ارائه کنید.

عریض: 728 × 90 پیکسل

این گونه تبلیغات عموما در بالای وبسایت یا تالارهای گفتگو قرار می‌گیرند. به همین خاطر نمایش زیادی خواهند داشت و اگر تبلیغات شما از نظر بصری و محتوا بتواند به خوبی تاثیر گذار باشد، کلیک مناسبی نیز می‌گیرد.

نصف صفحه یا آسمان خراش بزرگ: 300 × 600

گوگل می‌گوید تبلیغات 300×600 پر سرعت‌ترین رشد را در میان تبلیغات داشته و به یک ترند تبدیل شده است. چنین تبلیغاتی با توجه به اندازه‌ی بزرگ، به خوبی دیده می‌شود به نوعی که بخش زیادی از تصویر را به خود اختصاص می‌دهد. بسیاری از سایت‌های این بخش را به صورت ثابت در نظر می‌گیرند تا در هنگام اسکرول نیز هنوز نمایش داده شود. برای کسانی که می‌خواهند به خوبی دیده شوند، اینفوگرافیک ارائه کنند یا عکس‌های بزرگ برای تبلیغات در نظر بگیرند، این اندازه بسیار مناسب خواهد بود.

بنر بزرگ موبایلی: 320 × 100

این اندازه، دو برابر حالت استاندارد عریضی است که عموما تبلیغات روی موبایل ارائه می‌کنند. اگر دوست دارید برای موبایل تبلیغات کنید، آمار می‌گوید که این اندازه تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت.

نکاتی که باید در انتخاب اندازه مناسب تبلیغات در نظر بگیرید

در سال ۲۰۲۰، اندازه‌های مختلف تبلیغات در گوگل به ۱۸ می‌رسد. سایت‌های مختلف اندازه‌های متفاوتی از تبلیغات را پوشش می‌دهند پس ممکن است با انتخاب سایزهایی، بعضی از سایت‌ها را برای نمایش تبلیغات خود از دست بدهید.

برای نمایش محتوای خود در موبایل و سایت تفاوت قائل شوید و ببینید که کاربران شما بیشتر در کدام پلت‌فرم هستند و اندازه‌ی مناسب برای آن پلت‌فرم را رانتخاب نمایید. فراموش نکنید که گاهی گوگل سعی می‌کند تا تبلیغات اینترنتی شما را در اندازه‌هایی کمی متفاوت‌تر نمایش دهد، پس طراحی خود را در اندازه‌های مختلف امتحان کنید.

تمامی اندازه های تبلیغات گوگل

 

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *