اگر از کاربران بخش وبلاگ پرشین‌تولز هستید و مقالات ما را دنبال می‌کنید، حتماً بخش قبلی مقاله اهمیت داشتن سایت برای کسب‌وکار را خوانده‌اید. در این مقاله قصد داریم به بررسی ادامه این بحث بپردازیم تا بتوانید مشتریان کسب‌وکارتان را افزایش دهید!

دید بازتری نسبت به داشتن سایت داشته باشید!

شما تنها در صورتی در یک صنعت و کسب و کار موفق خواهید شد؛ یک بینش و نگاه وسیع و بلندمدتی را باید طراحی کنید. شما با داشتن وب‌سایت یعنی به حیطه فعالیتی‌تان جان تازه‌ای می‌بخشید. این توانایی شما را صاحب رسانه‌ای قدرتمند می‌نماید که رهبری آن فقط و فقط به عهده خودتان هست. در حالی که شما برای تبلیغ محصول‌تان در تلویزیون باید از هزار توی مارپیچ عبور می‌کردید؛ ضمنا هزینه‌ بالایی را صرف می‌نمودید.  اما الان شما در ۵ دقیقه می‌توانید صاحب تریبون اختصاصی کسب و کار خود شوید. در واقع می‌توان گفت سرمایه دیجیتالی شما بر پایه وب‌سایت شکل می‌گیرید. با گذر عمر آن و تدوین استراتژی تولید محتوا بر گرانبها بودن و ارزش آن می‌افزایید. در حقیقت دارایی دیجیتالی شما محسوب می‌شود. ضمنا هر روز بر تعداد کاربران‌ و فالورهایتان می‌افزایید؛ این یعنی هر روز ارزش دارایی‌های معنوی شما افزایش می‌یابد. نگاه شما به فضای آنلاین و فرصت دستیابی به مشتریان بالقوه چیزی است که با بینش کوتاه‌مدت نمی‌تواند شکل بگیرید. مسلما ارزش سایت شما در شروع صفر است؛ اما به مرور زمان چنان ارزشی پیدا می‌کند که کسب و کارتان را به رقیبی بی بدیل تبدیل می‌نماید.  یکی از پتانسیل‌های گسترده بی‌رقیب که در ایران فقط افراد هوشمند هستند؛ که به آن بها می‌دهند.

تولید محتوا و بهینه‌سازی سایت متناسب با الگوریتم‌های گوگل، ثروتی عظیم برای خیلی از کسب و کارها می‌آفریند. نقطه قوت و برجسته گوگل این است که مشتریان هدفمند را به سمت شما هدایت می‌کند.  الان  سئو قدرتی به کسب و کار شما می‌دهد که باورتان نمی‌شود. رقابتی شدید در کسب جایگاه و رتبه بالاتر در خیلی از حیطه ها هنوز شکل نگرفته است. پس مدیران کسب و کارها اگر می‌خواهید در ۱۰ سال آینده کسب و کارتان دوام یابد؛ حتما همین امروز و امشب برای داشتن وب‌سایت اقدام نمایید.  گوگل هم مانند هر کسب و کار قدرتمند دیگری به دنبال محتوای عالی برای ارایه به مشتریانش هست. پس شما با داشتن تلگرام و اینستاگرام یک نعمت بزرگ را از دست می‌دهید. نباید خودتان را محدود به فعالیت در پلتفرم‌ها نمایید؛ ارزش کسب و کار شما می‌تواند ۱۰۰ بار بیشتر از این شود. اگر تنها فقط یک تیر خلاص برای کسب و کار خود دارید، آن را بر روی سایت سرمایه‌گذاری کنید.

چرا نباید ابتدا بر روی تلگرام و اینستاگرام تمرکز کنیم؟

فنداسیون و پایه یک کسب و کار نباید در فضای دیجیتال روی پلتفرم‌هایی که یک روز هستند؛ و فردا به هر دلیلی ممکن است نباشند؛ پی‌ریزی کرد. چالشی‌ترین قسمت موضوع این است که شما در این پلتفرم‌ها با رقبای مستقیم و غیرمستقیم زیادی رقابت می‌کنید. یعنی شاید حرف‌های شما، محصولات و خدمات‌تان در حد یک ثانیه هم دیده نشوند.  دلیلش هم بیشتر به این موضوع ربط دارد که مخاطب بیشتر برای سرگرمی به آن مراجعه کرده است. مطمئنا اولین چیزی که برای خرید یک محصول و خدمت می‌گردیم؛ گوگل است. یکی از پتانسیل‌های مهم یعنی فیس‌بوک که می‌توانست خیلی قبل از اینها موجب رونق کسب و کارها گردد؛ بلوکه شده است.  تلگرام هم حدود چند ماه پیش کاملا فیلتر شد؛ خیلی از کاربران دیگر به راحتی نمی‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. پس اینستاگرام هم می‌تواند به چنین پایان نافرجامی دچار شود. پس چرا در این سراب و پاساژی اجاره‌ای کسب و کارمان را بنا کنیم که هیچ امیدی به زنده بودن آن در بازار آنلاین کشورمان نیست.  شما در قدم اول می‌توانید از سایت شروع کنید؛ اما برای افزایش نرخ تبدیل بازدیدکنندگان می‌توانید از اینستاگرام هم در کنارش بهره بگیرید. آن موقع است که معنی دارایی دیجیتال را به خوبی درک خواهید کرد. داشتن یک چشم‌انداز مناسب می‌تواند شما را از هدر رفت عمر و سرمایه‌تان حفظ نماید. با تثبیت حضور خودتان در اینترنت هر ابزار دیجتالی به کمک شما می‌آید؛ حتی شما به راحتی می‌توانید مشتری را از نا مشتری تشخیص داد. اما چنین نرخ تبدیلی فقط با داشتن سایت ممکن می‌شود. بنابراین راه‌گریزی ندارید که در ابتدا از سایت شروع نکنید. رسانه‌ای که بدون پلتفرم‌ها هم می‌تواند دارایی دیجیتالی شما را چندین برابر ارزشمند نماید.

وب سایت شما، نسبت به کسب و کارتان می تواند تأثیر بسزایی بر دید مردم داشته باشد. در واقع کاربران اینترنت و مردمی که در فضای مجازی هستند، به همان صورت که وب سایت شما را می بینند، کسب و کار شما را تصور می کنند. طراحی سایت، موضوعی فراتر از زیبا ساختن سایت است. طراحی سایت تنها به معیارها و عناصر زیبایی نظیر رنگ، فونت و لایه ها خلاصه نمی شود (هرچند که این موارد هم مهم است) بلکه برنامه ریزی سایت، پیغام رسانی آن و کارایی و قابلیت استفاده سایت را نیز شامل می شود.  برای طراحی سایت خود، علاوه بر طراحی زیبا و مناسب، عملکرد مناسب و کاربر پسند بودن آن را نیز بررسی کنید و بین دو موضوع طراحی سایت مناسب و تعامل کاربران ایجاد کنید.ن کته مهم این است که اگر طراحی سایت شما مناسب نباشد، ممکن است که کاربران و بازدیدکنندگان را در یک چشم به هم زدن به سایت رقیبان شما هدایت کند. در واقع با طراحی بد یک وب سایت، بازدیدکنندگان وادار به ترک وب سایت شما و بازدید از وب سایت دیگری می شوند که احتمالاً رقیب شما هم هست.  اگر طراحی سایت شما جذاب نباشد و نتواند کاربران و بازدیدکنندگان را به چرخیدن و بازدید کردن بیشتر از سایت شما تشویق کند، دیگر هیچ اهمیتی ندارد که شما چه خدماتی ارائه می کنید، حتی اگر شما خدمات و محصولاتی را عرضه کنید که مشتری می خواهد و به آن نیاز داشته باشد، کاربر سایت شما را ترک خواهد کرد. در مقاله بعدی به ادامه این بحث می‌پردازیم.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *