به تازگی سریال فال‌آوت که اقتباسی از یک سری بازی معروف است، پخش شده و استقبال از آن به حدی بوده که نه تنها به سرعت این سریال برای فصل دوم تمدید شد، بلکه یکی از نسخه‌های این بازی با رشد فروش چند برابری در اروپا مواجه بوده است! اولین نسخه از این بازی‌ها در سال 1997 به بازار آمد اما شما می‌توانید از نسخه‌های جدیدتر وارد دنیای فال‌آوت شده و بازی‌های آن را هم تجربه کنید.

اما سوال اصلی این جاست که از کجا شروع کنید؟ امروز در پرشین تولز، چند عنوان مهم که می‌توانند، ورودی عالی به این بازی برایتان رقم بزنند، معرفی خواهیم کرد.

اگر از سریال فال‌آوت خوشتان آمده، حتما به سراغ بازی‌های آن نیز بروید!

فال‌آوت: وگاس جدید  |  Fallout: New Vegas

انتخاب گزینه‌ی اول برای این لیست بسیار ساده است. فال‌آوت: وگاس جدید نه تنها یکی از بهترین باز‌ی‌های سریال فال‌آوت است، بلکه یکی از بهترین بازی‌های ماجراجویی تمام دوران به حساب می‌آید. این بازی در سال 2010 به بازار آمد و داستان آن سه سال بعد از داستان فال‌آوت 3 جریان دارد. با این که گرافیک آن کمی قدیمی به نظر خواهد آمد اما مطمئن باشید که گیم‌پلی این بازی شما را شیفته خود می‌کند، مخصوصا اگر طرفدار بازی‌های ماجراجویی باشید و از سرک کشیدن به نقاط مختلف این دنیای شگرف، لذت ببرید.

فال‌آوت: وگاس جدید   |  Fallout: New Vegas

مانند تمام بازی‌های فال‌آوت، همه انتخاب‌های شما در طول بازی، در پایان بازی تاثیر خواهد گذاشت و این شما هستید که انتخاب می‌کنید در طول بازی، به کدام یک از فرقه‌ها کمک کنید. از گروه‌های معروف سریال که در این بازی حضور دارند می‌توان به جمهوری کالیفرنیای جدید اشاره کرد، گروهی که با ایده‌ی بازی با دموکراسی، قصد به دست گرفتن قدرت را داشتند. جالب است بدانید که تصویر پایانی سریال، تصویر شهر وگاس جدید است که تمرکز این نسخه روی آن است.

فال‌آوت: وگاس جدید   |  Fallout: New Vegas

فال‌آوت 3  |  Fallout 3

خیلی از طرفداران فال‌آوت از نسخه سوم این بازی شروع کرده‌اند. اولین نسخه از حالت ایزومتریک بازی‌های اول و دوم به فضای کاملا سه بعدی و جهان باز تبدیل شد. در واقع این فال‌آوت 3 است که شروعی بر محبوبیت بالای این سری بود و اگر چه از نظر داستان پردازی مشکلاتی داشت، در زمان خود، با جهانی متنوع و گیم پلی عالی، از بهترین‌ها به شمار می‌آمد.

فال‌آوت 3  |  Fallout 3

داستان بازی از سال 2277، یعنی 200 سال بعد از بمب‌های اتمی آغاز می‌شود و کاراکتر شما در بازی همچون چیزی که در سریال مشاهده کرده‌اید، به دنبال پدر خود است. اما در فال‌آوت 3 شما از والت 101 و از ویرانه‌های واشنگتن به سطح می‌آیید و باید با مخاطرات دنیا مواجه شوید. اما در این‌جا هم بسیاری از فرقه‌هایی که در سریال مشاهده کردید، حضور دارند و همگی بر سر قدرت می‌جنگند. مهم‌ترین دشمن بازی، یکی از اعضای فرقه ” برادران فولاد ” و کاراکترهای جذاب و متنوعی را در طول مسیر خود در بازی می‌بینید که عمقی کم‌نظیر به فال‌آوت 3 داده است.

فال‌آوت 3  |  Fallout 3

فال‌آوت 4  |  Fallout 4

فال‌آوت 4 آخرین نسخه از فال‌آوت است که با عدد مشخص شده‌اند. عنوانی که در سال 2015 به بازار آمد و نمرات بسیار خوبی را به دست آورد. اما یکی از دلایلی که فال‌آوت 4 را در این جای لیست قرار داده‌ایم، مکانیسم‌های پیچیده‌ای است که برای ساخت پایگاه، ساخت اسلحه و بخش‌های دیگر معرفی کرد که البته بعضی از طرفداران را خیلی خوشحال کرده بود اما آن‌ها که برای اولین بار قصد ورود به این دنیا را دارند، پس خواهد زد. با این حال اگر اهل بازی‌های ماجراجویی هستید، به سرعت این مکانیسم‌ها را یاد خواهید گرفت.

فال‌آوت 4  |  Fallout 4

فارغ از گیم پلی، داستان بازی فال‌آوت 4 بعد از فال‌آوت 3 جریان دارد و همچون دیگر عناوین این بازی، شما باید مسیری سخت در دنیا را در پیش بگیرید و بین فرقه‌ها و اتفاق‌های مختلف، انتخاب‌هایی حیاتی انجام دهید. بخشی از بازی در کامنولث که در بوستون جدید است، جریان داشته که در طول سریال مشاهده نکرده‌اید. همچنین یک سری مدل‌های جدید از لباس‌های مک با عنوان T60 می‌بینید که پیشرفته‌تر از زره‌های دیده شده در سریال هستند. تعداد مبارزان کلیدی، کاراکترها و ماموریت‌ها در این بازی بسیار زیاد است و البته نکاتی را نیز در طول راه می‌بینید که قبلا نشانه‌های آن‌ها را در سریال مشاهده کرده‌اید.

فال‌آوت 4  |  Fallout 4

فال‌آوت  |  Fallout

اما اگر می‌خواهید، از اولین روزهای فال‌آوت وارد این دنیا شوید و به مرور تمامی داستان را تجربه نمایید، باید به سراغ نسخه اول فال‌آوت بروید که در سال 1997 منتشر شده بود و در زمان خود، یک بازی استثنایی به شمار می‌آمد. اما در حال حاضر گرافیک و نوع بازی آن -مخصوصا برای کم سن و سال‌ها- کمی دشوار است و باید کمی به آن فرصت بدهید تا با شرایط بازی و مدل آن خو بگیرید. بعد از این که به گیم پلی آشنایی پیدا کردید، مرور داستان فال‌آوت برایتان بسیار لذت بخش خواهد بود.

فال‌آوت  |  Fallout

داستان فال‌آوت یک خیلی زودتر از دیگر بازی‌ها و سریال جریان دارد و در سال 2161 یعنی 100 سال بعد از بمب‌های اتمی جریان دارد. به همین خاطر است که اگر حتی بازی اول و دوم را انجام نداده باشید، باز هم از نسخه سوم به بعد یا حتی از نسخه چهارم، عنوانی را شروع به بازی کنید و از داستان همان قست لذت ببرید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *