تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که تبلیغات اینستاگرام می‌ تواند شما را چند قدم جلوتر ببرد؟ اصلاً از خودتان پرسیده اید که صفحاتی که فالوورهای میلیونی دارند چطور به این جایگاه دست پیدا کرده اند؟ شاید فکر کنید که برخی از آن ها به صورت طبیعی به این جایگاه رسیده اند اما دست پیدا کردن به میلیون ها فالوور بدون تبلیغات امکان پذیر نیست. حتی صفحاتی که امروز بابت هر تبلیغ میلیون ها تومان پول می گیرند هم روزی تبلیغات کرده اند. اما چطور می توان در اینستاگرام تبلیغات کرد و به بالاترین بازدهی ممکن رسید؟ در این مقاله می خواهیم به بررسی راهنمای کامل تبلیغات در اینستاگرام بپردازیم. پس اگر صفحه اینستاگرامی دارید و می خواهید به جایگاه های بالاتر دست پیدا کنید، ما را همراهی کنید تا راز و رمز تبلیغات پربازده در اینستاگرام را به شما بگوییم.

تبلیغات اینستاگرام؛ پیمودن راه چند ساله در یک شب!

پیش از آن که بخواهیم به بررسی راهنمای تبلیغات در اینستاگرام بپردازیم، شاید بهتر باشد فلسفه تبلیغات در اینستاگرام را بررسی کنیم.آیا تا کنون یک صفحه اینستاگرامی داشته اید یا مدیریت کرده اید؟ اگر دست به این کار زده باشید، حتماً می دانید که رشد یک صفحه اینستاگرام چقدر کار سختی است. حتی اگر بخواهید 10 هزار فالوور به صفحه خود اضافه کنید، ممکن است ماه ها زمان ببرد چه برسد به این که بخواهید میلیون ها فالوور واقعی جذب کنید. تبلیغات همان رازی است که بسیاری از صفحات پیش خودشان نگه داشته اند و با کمک آن، راه چند ساله را در مدت زمان کوتاهی طی کرده اند. تبلیغات اینستاگرام به این معنی است که صفحه شما، توسط پیج های دیگر اینستاگرام معرفی و تبلیغ شود.

حتی گاهی اوقات صفحاتی را در اینستاگرام می بینیم که عمر زیادی ندارند اما توانسته اند میلیون ها فالوور جذب کنند، آن هم در کمتر از چند ماه. در نگاه اول فکر می کنیم که فالوورهای آن فیک هستند اما با بررسی دقیق تر پیج، متوجه واقعی بودن فالوورها می شویم. نیازی نیست مغزتان سوت بکشد، چنین چیزی با تبلیغات به راحتی امکان پذیر است. در واقع تبلیغات مانند میان بری است که به شما کمک می کند تا راه پر پیچ و خمی را در زمان بسیار کوتاهی طی کنید.

چگونه در اینستاگرام تبلیغات کنیم؟

اکنون که با مفهوم تبلیغات و فلسفه آن آشنا شدید، زمان آن رسیده است که ببینیم با چه روش هایی می توان از تبلیغات اینستاگرام استفاده کرد. روش‌ های مختلفی برای تبلیغات در اینستاگرام وجود دارد که هر یک از آن ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی روش های تبلیغات در اینستاگرام بپردازیم تا ببینید کدام یک از آن ها راحت تر است. برخی از روش ها در دسترس تر هستند و برخی دیگر، با توجه به تحریم ها سخت هستند که ما در این قسمت همه آن ها را بررسی می کنیم تا انتخاب بر عهده خودتان باشد:

  • استفاده از سرویس تبلیغات داخلی اینستاگرام

اولین راه برای تبلیغات اینستاگرام استفاده از سرویس تبلیغات اینستاگرام است! شاید شما هم هنگام گشت و گذار در اینستاگرام متوجه پستی شده باشید که با پست های دیگر متفاوت است. چنین پست هایی با عنوان Sponser نمایش داده می شوند که همان تبلیغات از طریق اینستاگرام است. این روش تبلیغات کاملاً مستقیم است و نیاز به هیچ ابزار دیگری نخواهید داشت. کافی است حساب تجاری اینستاگرام خود را شارژ کنید و اطلاعات تبلیغ را به آن بدهید. اینستاگرام هم با توجه به میزان شارژ شما، تبلیغات را نمایش می دهد.

البته این روش برای کاربران ایرانی کمی مشکل است! زیرا پرداخت این روش به صورت ارزی است و نمی توانید به صورت ریالی آن را پرداخت کنید. همچنین گاهی اوقات ممکن است تبلیغ شما پذیرفته نشود و نتوانید تبلیغات خود را منتشر کنید. با این حال، افرادی هستند که در این زمینه به شما کمک می کنند و می توانید از قابلیت تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید.

  • اینفلوئنسر مارکتینگ

یکی دیگر از روش های بسیار پر بازده که کسب و کارهای مختلفی از آن استفاده می کنند، اینفلوئنسر مارکتینگ است. اینفلوئنسرها افراد معروفی در اینستاگرام هستند که میلیون ها فالوور دارند و شما می توانید از آن ها بخواهید که تبلیغات شما را در صفحه خود قرار دهند. البته ارتباط برقرار کردن با چنین افرادی کار ساده ای نیست؛ به خصوص که اگر فرد موردنظر شما میلیون ها فالوور داشته باشد.

برخی از آن ها مدیر تبلیغاتی دارند و کافی است با مدیر تبلیغات آن ها ارتباط برقرار کنید! برای این کار کافی است وارد صفحه اینفلوئنسر موردنظر خود شوید و در بخش بیو یا هایلایت به دنیا عنوان تبلیغات باشید. راه های هماهنگ کردن تبلیغات معمولاً از این روش پیدا می شود و شما می توانید تبلیغات خود را هماهنگ کنید. لازم به ذکر است که تبلیغات اینفلوئنسری بودجه زیادی می خواهد و هر کسی نمی تواند از آن استفاده کند.

  • تبلیغات عمومی

یکی دیگر از روش های تبلیغات که بازدهی متوسطی دارد، تبلیغات در صفحات عمومی است. در اینستاگرام صفحاتی وجود دارند که فالوورهای آن ها همه کاربران هستند؛ مثلاً صفحات فان جزء این دسته از صفحات هستند و فالوورهای آن ها عموم است. تبلیغات عمومی نسبت به تبلیغات اینفلوئنسری و تخصصی هزینه کمتری دارد و شما می توانید در صفحاتی که میلیون ها نفر فالوور دارند با هزینه مناسبی تبلیغ بدهید. صفحات عمومی هم معمولاً یک راه ارتباطی در اختیار شما قرار می دهند تا بتوانید تبلیغ خود را هماهنگ کنید.

البته گاهی اوقات چنین صفحاتی راه ارتباطی قرار نداده اند که باید سعی کنید از طریق دایرکت و با پیج کاری ارتباط برقرار کنید. فراموش نکنید که این صفحات به درد افرادی می خورد که نیاز به فالوورهای عمومی دارند. پس اگر می خواهید فالوورهای هدفمند و تخصصی جذب کنید، بهتر است به سراغ دیگر روش های تبلیغات اینستاگرام بروید.

  • استفاده از پلتفرم‌های تبلیغ بازدیدی

چند سالی است که پلتفرم های مختلفی به وجود آمده اند که مسئولیت هماهنگ بین تبلیغ کننده و تبلیغ دهنده را بر عهده گرفته اند. در چنین پلتفرم هایی اطلاعات مربوط به هر صفحه قرار گرفته است و حتی هزینه هر نوع تبلیغ هم در کنار آن وجود دارد. برای استفاده از این پلتفرم ها کافی است در آن ها عضو شوید و صفحه موردنظر خود را انتخاب کنید. سپس اطلاعات تبلیغ خود را درج کنید و هزینه را بپردازید. آن پلتفرم به صورت خودکار با اینفلوئنسر یا صفحه موردنظر ارتباط برقرار می کند و تبلیغ شما منتشر می شود.

این روش دردسر بسیار کمتری نسبت به سایر روش های تبلیغاتی دارد و شما به راحتی می توانید در کمترین زمان ممکن، تبلیغ خود را هماهنگ کنید. همچنین برخی از این پلتفرم ها به شما گزارش های نهایی را می دهد تا ببینید که کمپین تبلیغات اینستاگرام شما چقدر توانسته موفق باشد.

چگونه بهترین پیچ اینستاگرام را برای تبلیغ پیدا کنیم؟

اگر قصد دارید یک یا چند پیج مناسب برای تبلیغات اینستاگرام پیدا کنید، نمی‌ توانید به صورت چشمی این کار را انجام دهید. در واقع برای پیدا کردن بهترین صفحات اینستاگرام برای تبلیغات باید چند فاکتور مهم و ضروری را در نظر بگیرید. در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی 4 مورد از فاکتورهایی که در پیدا کردن صفحات ارزشمند اینستاگرام برای تبلیغ به شما کمک می کند، بپردازیم:

  • نرخ تعامل بالا

گاهی اوقات کاربران تنها به تعداد فالوور دقت می کنند اما خرید فالوور فیک کاری ندارد! در کمتر از چند روز می توانید میلیون ها فالوور فیک به صفحه خود اضافه کنید. این همان کاری است که بسیاری از صفحات انجام می دهند تا بزرگ به نظر برسند اما واقعاً بزرگ نیستند. تبلیغات در چنین صفحاتی هم بازدهی ندارد و تنها پول خود را دور می ریزید. نرخ تعامل همان چیزی است که به شما کمک می کند تا ببینید این صفحه فالوورهای واقعی دارد یا خیر! برای این کار به تعداد لایک و کامنت دریافتی نسبت به تعداد فالوورهادقت کنید. هر چقدر بالاتر باشد، نرخ تعامل بالاتر است و آن صفحه برای تبلیغات مناسب خواهد بود.

  • ارتباط با حوزه فعالیتی شما

یکی دیگر از موضوعاتی که برای تبلیغات باید در نظر بگیرید، میزان ارتباط صفحه موردنظر با صفحه شما است. این مسئله در مور تبلیغات اینفلوئنسری باید دقت شود! در حقیقت برای تبلیغات یک پیج تخصصی باید اینفلوئنسری را پیدا کنید که با حوزه کاری شما مرتبط است، اما چرا؟ زیرا شما به دنبال افرادی هستید که مخاطب هدف شما هستند تا بتوانید محتوا، محصول و خدمات خود را به آن ها عرضه کنید. بنابراین برای تبلیغات اینستاگرام و گرفتن بازدهی حداکثر باید سعی کنید به پیجی تبلیغات بدهید که در حوزه کاری شما فعالیت می کند! این کار تعداد فالوور جذب شده را هم افزایش می دهد.

  • تعداد تبلیغات منتشر شده در روز

اگر صفحه ای را برای تبلیغ انتخاب می کنید، حتماً چک کنید که در روز چه تعداد تبلیغ قرار می دهد. اگر صفحه ای است که همیشه در حال انتشار تبلیغ است، مطمئن باشید که مخاطبان تعامل خوبی با آن صفحه ندارند. چرا؟ چون کاربران صفحه ای که همیشه در حال انتشار تبلیغات است را اصلاً دوست ندارند که بخواهند با آن تبلیغ کنند. پس پیش از آن که به یک صفحه تبلیغات بدهید، اول باید آن صفحه را چند روز زیر نظر بگیرید و ببینید که فعالیت آن برای انتشار تبلیغ چگونه است! اگر تعداد آن منطقی بود، می توانید تبلیغات بدهید و در غیر این صورت بهتر است صفحه دیگری را برای تبلیغات خود انتخاب کنید.

  • بررسی تبلیغات منتشر شده در گذشته

یکی دیگر از موضوعاتی که اگر زمان داشته باشید بسیار کاربردی است، بررسی تبلیغات منتشر شده در گذشته است. در واقع هنگامی که یک صفحه تبلیغاتی منتشر می کند، شما بهتر است قبل و بعد از آن را ببینید. میزان رشد آن صفحه می تواند هشداری برای شما باشد که به آن صفحه تبلیغ بدهید یا خیر! اگر رشد صفحه زیاد باشد، می توانید به آن صفحه تبلیغ بدهید اما اگر هیچ فالووری به آن صفحه اضافه نشده باشد، نشان دهنده ضعف آن صفحه است. پس فراموش نکنید که اگر زمان داشتید، تبلیغات منتشر شده در گذشته را بررسی کنید تا بتوانید یک صفحه مناسب انتخاب کنید.

هزینه تبلیغات در اینستاگرام چقدر است؟

یکی از سوالات مهم دیگری که کاربران می پرسند این است که هزینه تبلیغات در اینستاگرام چقدر است؟ شاید بهتر باشد این سوال را این طور پرسید که چقدر می خواهید برای تبلیغ اینستاگرام هزینه کنید؟ در واقع اینستاگرام یک دریای بی کران است که پایان ندارد. هر چقدر هم که برای آن تبلیغ کنید، باز هم می توانید هزینه بیشتری صرف کنید. در حالت کلی می توان گفت که تبلیغات اینستاگرام به موارد مختلفی بستگی دارد! در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی 4 مورد از مهم ترین فاکتورهای تاثیرگذاری روی هزینه تبلیغات اینستاگرام بپردازیم تا بهتر با این موضوع آشنا شوید:

  • نوع تبلیغات

اولین مسئله ای که روی هزینه تبلیغات در اینستاگرام تاثیر دارد، نوع تبلیغات است. در واقع نوع تبلیغات می تواند روی تغییر هزینه تبلیغات اینستاگرام تاثیر زیادی داشته باشد. برخی از انواع تبلیغات هزینه بیشتری دارند و برخی دیگر کمتر. به عنوان مثال تبلیغات استوری کم هزینه ترین نوع تبلیغ است و تبلیغ اسپانسری پر هزینه ترین آن. حتی تبلیغات اسپانسری برخی اینفلوئنسرها تا چند صد میلیون تومان هم ادامه پیدا می کند.

بنابراین پیشنهاد می کنیم که برای تبلیغات خود، نوع مناسبی را انتخاب کنید! این مسئله باعث می شود تا هم هزینه آن کاهش پیدا کند و هم میزان جذب فالوور بیشتر باشد. حتی نوع ارائه تبلیغ هم روی هزینه آن تاثیرگذار است! مثلاً اگر اینفلوئنسرها خودشان تبلیغ شما را معرفی کنند، هزینه بیشتری نسبت به زمانی که بنر آماده بدهید از شما می گیرند. البته تاثیرگذاری آن را نمی توان نادیده گرفت و باید دید که برای کسب و کار شما کدام یک تاثیرگذارتر است.

  • بودجه درنظر گرفته شده

کسی که باید هزینه تبلیغات را بدهد، کسب و کار است. بنابراین یکی از مسائلی که می تواند روی هزینه تبلیغات تاثیرگذار باشد بودجه در نظر گرفته شده است. در کسب و کارهای بزرگ محدودیت خاصی برای بودجه تبلیغات وجود ندارد و کیفیت مهم تر است. در حالی که در کسب و کارهای کوچک محدودیت بودجه وجود دارد و باید متناسب با میزان بودجه ای که در آن زمان در نظر گرفته اید، برای تبلیغات هزینه کنید.

البته بودجه شما برای تبلیغات در اینستاگرام باید زیاد باشد تا نتیجه خوبی بگیرید! گاهی اوقات کاربران با بودجه کمتر از چند میلیون تومان وارد بحث تبلیغات می شوند که رشد زیادی نمی کنند و در نهایت، از تبلیغات اینستاگرام می نالند. اگر بودجه شما خیلی کم است، آن را صرف تولید محتوای جذاب کنید تا از طریق وایرال شدن بتوانید بهترین نتایج را بگیرید! تبلیغات برای کسب و کارهایی است که بودجه مناسبی در نظر می گیرند.

  • میزان تعامل کاربران در صفحه موردنظر

یکی دیگر از فاکتورهای تاثیرگذار در هزینه تبلیغات، میزان تعامل صفحه موردنظر است. گاهی اوقات کاربران یک صفحه تعامل بسیار پایینی دارند که در این صورت، احتمالاً فالوور فیک زده شده است و گاهی اوقات هم تعامل بسیار بالایی دارند که باز هم جای شک وجود دارد. بهترین تعامل حدود 10 درصد است و این میزان تعامل نشان دهنده فعال بودن فالوورهای یک صفحه است. هر چقدر میزان تعامل بیشتر باشد، هزینه تبلیغات هم بیشتر خواهد بود.

البته میزان تعامل در نتیجه تبلیغات هم تاثیر بسیار زیادی دارد! مثلاً صفحه ای که فالوورهای آن پست های آن صفحه را هم مشاهده نمی کنند، نمی تواند تبلیغات موثری داشته باشد. پس به دنبال صفحاتی باشید میزان تعامل کاربران با آن مناسب باشد. لازم به ذکر است که تنها نباید به تعداد فالوورهای صفحه نگاه کنید، بلکه باید به میزان تعامل کاربران نگاه کنید تا نتیجه خوبی بگیرید.

  • عمومی یا تخصصی بودن صفحه موردنظر

یکی دیگر از مسائلی که روی هزینه تبلیغات تاثیر بسیار زیادی دارد، عمومی یا تخصصی بودن صفحه است! معمولاً صفحاتی که موضوعات عمومی دارند، هزینه کمتری نسبت به صفحات تخصصی دارند. حتی گاهی اوقات هزینه آن ها از نصف هم کمتر است اما بازدهی آن جای سوال دارد! مثلاً اگر شما یک صفحه تخصصی دارید، باید مخاطبان هدف خود را پیدا کنید که قطعاً در یک صفحه تخصصی در آن حوزه نسبت به یک صفحه عمومی بیشتر هستند.

یک صفحه تخصصی معمولاً مربوط به اینفلوئنسرهای آن حوزه است و با این کار می توانید مخاطبان هدف خود را جذب کنید. البته نباید فراموش کنید که محتوای تبلیغات شما هم باید جذاب باشد تا کاربران را ترغیب به فالو کردن شما کند. تنها در صورتی مجاز به تبلیغ در صفحات عمومی هستید که محصول یا خدمات شما را همه افراد جامعه نیاز داشته باشند! در این صورت یک صفحه با تعامل بالا پیدا کنید و تبلیغات خود را ارائه کنید.

یک نکته؛ تبلیغات ارزان را فراموش کنید!

یکی از بحث هایی که هنگام تبلیغات بسیار داغ است، بحث تبلیغات ارزان است! واقعیت این است که هر چقدر پول بدهید، آش می خورید و این طور نیست که با هزینه کم بتوانید بهترین نتایج را بگیرید. گاهی اوقات صفحاتی پیدا می شوند که هزینه تبلیغات کمی از شما می گیرند و تعداد فالوور جذب شده را تضمین می کنند. اولاً که هیچ تضمینی برای جذب تعداد فالوور وجود ندارد و اگر صفحه ای چنین کاری کرد، شک نکنید که می خواهد برای شما فالوور فیک بزند. دوماً که هزینه جذب هر فالوور بالا است و نمی توانید با هزینه بسیار کم تعداد زیادی فالوور جذب کنید.

بنابراین هر جا که اسم تبلیغات ارزان به گوشتان خورد، سریعاً فرار کنید و اصلاً به استفاده از آن فکر نکنید! یکی از دلایلی که این موضوع را بیان کردیم، این است که کاربران می گویند هزینه آن پایین است. پس برای یک بار هم که شده آن را تست کنیم اگر بازدهی خوبی نداشت دیگر از آن استفاده نمی کنیم. حال فرض کنید آن صفحه برای شما هزاران فالوور فیک بزند که پاک کردن آن دردسر است. پس از همین الان هر جا که نام تبلیغ ارزان به گوشتان خورد، به آن فکر نکنید. تبلیغات ارزان وجود ندارد؛ مگر آن که شما بودجه کمی برای تبلیغ کنار گذاشته باشید و در تعداد کمی از صفحات تبلیغ بروید.

چگونه محتوای جذاب برای تبلیغات اینستاگرام بسازیم؟

محتوای تبلیغات بسیار مهم است! اگر تبلیغات شما محتوای مناسبی داشته باشد، به راحتی می توانید فالوورهای زیادی جذب کنید. محتوای تبلیغات همان بنر تبلیغاتی شما است که باید سعی کنید همه چیز در آن به بهترین شکل ممکن انجام شود. 4 مورد از فاکتورهای جذاب بودن محتوای تبلیغ عبارتند از:

  • انتخاب کاور یا تیزر جذاب

اولین چیزی که برای تبلیغات به آن نیاز دارید، یک کاور یا تیزر جذاب است. در واقع کاربران شما پیش از آن که محتوای بنر را بخوانند، به کاور یا تیزر دقت می کنند که نظرشان را جلب کند. اگر نظر کاربران جلب شود، سپس محتوای آن را هم مشاهده می کنند تا ببینید که بدردشان می خورد یا نه. پس در قدم اول یک کاور یا تیزر جذاب طراحی کنید؛ به طوری که کاربر در همان نگاه اول جذب شود.

برای طراحی کاور و تیزر جذاب اپلیکیشن و سایت های مختلفی وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید. البته برای طراحی حرفه ای کاور و تیزر بهتر است کمی بیشتر هزینه کنید تا آن را یک متخصص برایتان طراحی کند. با این کار می توانید بهترین نتایج را بگیرید و دیگر نگران بازدهی تبلیغات خود نباشید. سناریو خلاقانه کمک زیادی در این مورد می کند تا بهترین نتیجه را بگیرید.

  • کپی رایتینگ حرفه‌ای بر اساس هدف تبلیغ

کپی رایتینگ یکی دیگر از بخش های بسیار مهم بنر تبلیغاتی است! در واقع کپی رایتینگ به این معنی است که شما محتوای جذابی روی بنر قرار دهید. مثلاً اگر عنوانی برای بنر انتخاب کرده اید، آن را به شکلی حرفه ای بنویسید تا نظر کاربران جلب شود. در واقع کپی رایتینگ هنر نوشتن محتوا است تا بتوانید نظر مخاطبان زیادی را برای دنبال کردن خودتان جلب کنید. گاهی اوقات کپی رایتینگ به قدری مهم است که می تواند نرخ تبدیل تبلیغات را تا چند صد درصد افزایش دهد! پس به آن اهمیت زیادی بدهید.

برای آن که بهترین نتیجه را از کپی رایتینگ بگیرید، بهترین راه کار این است که از یک متخصص کپی رایتینگ که در زمینه تبلیغات اینستاگرام فعالیت دارد کمک بگیرید. چنین افرادی جنس تبلیغات اینستاگرام را می شناسند و کمک زیادی در این زمینه به شما خواهند کرد تا یک تبلیغات حرفه ای و جذاب ایجاد کنید.

  • یادگیری اصول تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات اصول خاص خود را دارد؛ تبلیغات اینستاگرام هم اصولی دارد. تا زمانی که با این اصول آشنا نباشید، نمی توانید نتیجه خوبی از آن بگیرید. به همین دلیل است که پیشنهاد می کنیم پیش از آن که هر کاری انجام دهید، ابتدا تبلیغات اصولی را یاد بگیرید. بخش مهمی از اصول تبلیغات مربوط به جنس مخاطبان و همچنین نحوه رفتار آن ها با انواع تبلیغات است تا بتوانید بهترین بازدهی را از تبلیغات خود ببینید.

برای یادگیری اصول تبلیغات می توانید آن را تجربه کنید که البته زمان و هزینه زیادی می گیرد! به همین دلیل پیشنهاد می کنیم یک دوره آموزش تبلیغات اینستاگرام که به صورت جامع همه چیز را به شما یاد می دهد، تهیه کنید. همچنین اگر حوصله یا زمان این کار را ندارید، بهتر است با کمک یک مشاور تبلیغات کمپین خود را اجرا کنید تا با کمک او بتوانید بهترین نتیجه تبلیغات در اینستاگرام را برای صفحه خود بگیرید.

  • انتخاب برنامه طراحی بنر تبلیغات مناسب

برای طراحی بنر تبلیغاتی یا حتی تیزر ویدیویی نیاز به یک برنامه دارید! اگر تبلیغات شما حرفه ای است، پیشنهاد می کنیم با کمک نرم افزارهای موبایل این کار را انجام دهید. البته باز هم نیاز دارید تا با اصول آن آشنا باشید که ابزار به شما اصول را یاد نمی دهد. پیشنهاد ما در چنین مواقعی کمک گرفتن از افراد متخصص است! زیرا شما با کمترین هزینه می توانید کمپینی اجرا کنید که در آن بهترین نتیجه را بگیرید. هزینه متخصص طراحی تیزر و بنر، بسیار کمتر از هزینه ای است که شما بدون کمک گرفتن از آن ها قرار است ضرر کنید و پیشنهاد می کنیم این کار را انجام دهید.

یک پیشنهاد؛ به جای برنامه طراحی بنر، از یک طراح و متخصص کمک بگیرید!

برای تبلیغات نیاز به یک بنر یا ویدیوی تبلیغاتی دارید. برخی کاربران از اپلیکیشن های موبایل برای طراحی بنر استفاده می کنند در حالی که چنین اپلیکیشن هایی حرفه ای نیستند. از طرف دیگر، چنین افرادی تخصص کافی برای طراحی بنر تبلیغاتی ندارند و به همین دلیل، بازدهی تبلیغات اینستاگرام آن ها تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. حال فرض کنید شما ده ها میلیون تومان بابت تبلیغات اینستاگرام هزینه کرده اید اما به دلیل استفاده از بنر نامناسب، بازدهی خوبی نگرفته اید. در این صورت ده ها میلیون هزینه شما بخاطر یک بنر چند صد هزار تومانی یا کمتر هدر می رود.

برای طراحی بنر پیشنهاد می کنیم از یک بنر حرفه ای استفاده کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. برای طراحی بنر هم از یک متخصص گرافیک کمک بگیرید که همه چیز را در مورد بنر تبلیغاتی بداند! مثلاً انتخاب رنگ بنر تبلیغاتی کار ساده ای نیست و باید به صورت تخصصی صورت بگیرد. همچنین متن های تبلیغاتی باید تایپوگرافی درستی داشته باشند تا نظر کاربران جلب شود. همین مسائل هستند که باعث جذابیت بنر تبلیغاتی می شوند و اپلیکیشن های موبایل برای طراحی بنر نمی تواند به شما کمک کند. پس بهتر است از یک متخصص و طراح گرافیک کمک بگیرید.

بعد از تبلیغات چه کار کنیم؟

افرادی زیادی تبلیغات می کنند اما همه آن ها عملیات پس از تبلیغات را انجام نمی دهند؟ شما پس از تبلیغ، کاری انجام می دهید یا فکر می کنید که کمپین تبلیغاتی به پایان رسیده است؟ فرق یک فرد حرفه ای و باهوش با فردی که مبتدی است دقیقاً در همین جا مشخص می شود. پس از آن که تبلیغات شما به پایان رسید، زمان آن می رسد که ببینید تبلیغات چقدر مفید بوده است. در واقع باید ببینید نسبت به هزینه ای که کرده اید، چقدر سود کرده اید. اگر هدف شما جذب فالوور بوده است، باید ببینید که جذب هر فالوور چقدر هزینه برداشته است و آیا به صرفه بوده است؟

همچنین پس از تبلیغات و جذب فالوورها، زمان تولید محتوا می رسد. برخی کاربران بعد از جذب فالوور کاری انجام نمی دهند و همین مسئله باعث می شود تا فالوور جذب شده صفحه شما را آنفالو کند. پس از جذب فالوور، زمان تولید محتوا است. مخاطب صفحه شما را دنبال کرده است که محتوای جدید و جذاب ببیند. پس مخاطبان را پس از جذب فالوور فراموش نکنید و محتوای ارزشمند و مفید در اختیار آن ها قرار دهید. همچنین نباید فراموش کنید که به سلیقه مخاطب خود احترام بگذارید و کاری نکنید که فالوور دکمه آنفالو صفحه اینستاگرام شما را پس از مدتی بزند!

اجرا کمپین اینستاگرام توسط خودمان یا متخصص؛ کدام بهتر است؟

تبلیغات اینستاگرام یک کار تخصصی است. اگر تخصص کافی در زمینه تبلیغات اینستاگرام نداشته باشید و کمپین های تبلیغاتی برگزار کنید، باعث می شود تا هزینه جذب هر فالوور برای شما خیلی زیاد باشد و اصلاً به صرفه نباشد. این دقیقاً اشتباهی است که کاربران زیادی مرتکب می شوند و هنگامی که هزینه مشاوره تبلیغات نمی دهند، فکر می کنند که سود کرده اند. در حالی که هزینه مشاور، یک هزینه اضافی نیست و اگر تخصص کافی در زمینه تبلیغات اینستاگرام ندارید، این کار باعث می شود تا در هزینه های تبلیغاتی خود صرفه جویی کنید.

بنابراین پیشنهاد ما این است که اگر تخصص کافی در زمینه تبلیغات اینستاگرام ندارید، هرگز دست به چنین کاری نزنید. بهتر است به کمک یک تیم یا فرد متخصص در زمینه تبلیغات اینستاگرام این کار را انجام دهید تا بودجه شما هدر نرود. فرد متخصص هزینه کمی از شما می گیرد و کمپین بسیار بهینه ای برای شما اجرا می کند. شاید این هزینه، بسیار کمتر از بودجه ای باشد که بدون تخصص قرار است هدر بدهید! همچنین می توانید تبلیغات در اینستاگرام را یاد بگیرید و با رعایت اصول آن، خودتان یک کمپین تبلیغاتی بسیار قدرتمند برگزار کنید.

نتیجه گیری

تبلیغات اینستاگرام همان راه میان بری است که به شما کمک می کند تا راه چند ساله را در یک شب طی کنید! جذاب نیست؟ اگر قرار باشد برای رسیدن صفحه خود به یک میلیون مخاطب سال ها صبر کنید، معلوم نیست که تا آن زمان چه اتفاقی بیفتد. شاید اینستاگرام فیلتر شود، شاید دیگر کسب و کار شما وجود نداشته باشد، شاید هزاران اتفاق دیگر بیفتد. بنابراین زمان شما محدود است و بهتر است به جای صبر کردن و چند سال تلاش مستمر، از تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *