در دنیای بازی اندروید بازی‌های اول شخص طرفدار زیادی دارد ولی در بین بازی‌های فراوانی که در این سبک وجود دارد بازی‌هایی که از کیفیت خوبی برخوردار باشند کم است و هر بازی دارای مشکلاتی است که خیلی از بازیکنان را زده می کند. این مورد یک خلاء در بازی‌های اندروید به حساب می‌آید . در این مطلب یکی از بازی های جدید به نام Vampire’s Fall: Origins را بررسی می کنیم ، این بازی توسط استودیو بازی سازی Early Morning  ساخته شده و توانسته بازی نسبتا با کیفیتی را ارائه دهد که در ادامه این بازی هیجان انگیز را بررسی می کنیم.

داستان این بازی از آنجایی شروع می‌شود که سرزمینی بدون پادشاه است و آشوب و خشونت این سرزمین را فرا گرفته و جادوگران و نیروهای مختلف به آن سرزمین صدمه زده‌اند . در این بین یک قهرمانی که ما نقش آن را برعهده داریم به سرزمین برمی‌گردد و موجودات بیگانه را از سرزمین بیرون می‌کند.

در ابتدای این بازی بخش شخصی سازی شخصیت وجود دارد که از جمله جنسیت کاراکتر ، چهره شخصیت و مدل مو کاراتر را می توانید تغییر دهید و با سلیقه‌ی خود شخصیت را بسازید و سپس می‌توانید قابلیت کاراکتر خود را از بین چند قابلیت پیشنهاد شده انتخاب کنید به طور مثال شخصیت جنگجو را با شمشیر و وسایل مختلف انتخاب کنید و یا با جادو و قابلیت‌های ماورایی کار خود را پیش ببرید . بعد از انتخاب و پیش‌روی روند داستان ، شما در ابتدای سرزمین ظاهر می‌شوید و می‌توانید با اشخاص مختلف صحبت کنید و اولین مبارزه با حیوانات شروع می‌شود .

سیستم مبارزات این بازی به صورت نوبتی است که شما در هر نوبت به چند پارامتر دسترسی دارید . کاراکتر شما دارای خط سلامتی و mana است اگر دشمن به شما صدمه بزند خط سلامت شما کم می‌شود و اگر از آیتم‌ها استفاده کنید خط mana شما کم می‌شود.

نحوه مبارزه به این صورت است که اگر شما گروه جادوگر را انتخاب کرده باشید سلاح‌هایی مانند جادو و آیتم‌های جادویی را در اختیار دارید و باید با آن سلاح‌ها به دشمن صدمه بزنید و می‌توانید از آیتم‌های خود استفاده کنید که mana شما مصرف می‌شود پس مدیریت mana در این بازی بسیار مهم است . مورد دیگری که در مبارزات این بازی نقش اساسی دارد بخش کمبو است که شما می‌توانید ترکیبی از ضربات خود  یا همان آیتم‌های خود را در یک نوبت استفاده کنید و ضربه‌ی بزرگی به دشمن وارد کنید.

با توجه به این که در هر مرحله شما سلاح‌ها ، کلاه خود‌ها و سپرهای مختلفی به دست می‌آورید ، دشمنان شما هم قوی‌تر و سخت‌تر می‌شوند اما مبارزات فقط در بخش روند داستان اصلی نیست بلکه در بخش ماموریت‌های فرعی هم وجود دارد از مبارزات مختلف و سخت که با پیروزی در آن ها جوایز و آیتم‌های خوبی را می‌توانید به دست بیاورید.

در کل Vampire’s Fall: Origins یک بازی سرگرم کننده برای طرفداران اول شخص است که می‌تواند بازیکن را درگیر خود کند . هرچند نقاط ضعف آشکاری هم دارد که می‌توانست بهتر ساخته شود از جمله این ضعف‌ها طراحی نقشه‌ی ضعیف و پراکنده و همچنین نبود نقشه‌ی کوچک است تا بازیکن مسیر خود را گم نکند . پراکندگی در داستان بازی بسیار به چشم می‌خورد که ممکن است بعضی از بازیکن‌ها را برای همین مشکلات از دست بدهد اما نقاط مثبت بازی آنقدری است که بازیکن را راضی نگه دارد و منتظر آپدیت‌های رفع مشکلات بماند.

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *