مدیران سایت‌های اینترنتی وظایف گسترده و مختلفی را دارند که برای موفقیت و پیشرفت در سایت خود باید آنها را کامل و دقیق انجام دهند. مهم‌ترین وظیفه مدیر سایت به‌روز‌رسانی محتوایی سایت است که البته در سایت‌های شرکتی یا خدماتی ارائه خدمات حرفه‌ای برای جلب رضایت کاربر مهم است.

همچنین مدیران سایت‌ها وظایف دیگری نظیر پاسخ‌دهی به کاربران، مدیریت کاربران، رفع نیاز کاربران و… دارند که تمامی این موارد مربوط به وظایف مدیریت سایت در قبال کاربران است! اما وظایف مدیریت سایت تنها به همین موارد ختم نمی‌شود و وظایفی نیز برای نگه‌داری سایت بر عهده دارد.

تهیه نسخه پشتیبان یا بکاپ از سایت بسیار مهم است که نمی‌توان از اهمیت آن چشم‌پوشی کرد

تهیه نسخه پشتیبانی یا بکاپ‌گیری از سایت به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است که ساده‌ترین روش ممکن تهیه فول بکاپ از طریق هاست و بازگردانی آن در صورت نیاز است. البته باید بدانید میزبان وب شما در قبال بکاپ‌گیری از اطلاعات شما در بازه‌های زمانی مختلف مسئول است که در صورت بروز مشکل برای سایت شما آخرین بکاپ موجود را بازگردانی کنند.

از راه‌های دیگر تهیه نسخه پشتیبان در وردپرس استفاده از افزونه‌های موجود در این زمینه است که با امکاناتی که در خود جای داده‌اند ابزاری بسیار مفید و کاربردی برای سایت شما هستند.

تهیه بکاپ در سایت‌های وردپرس بسیار مهم است که انجام آن با استفاده از افزونه‌های بکاپ وردپرس به راحتی امکان‌پذیر است.

در این مقاله قصد داریم تعدادی از برترین و محبوب‌ترین افزونه‌های موجود در زمینه تهیه بکاپ از وردپرس به صورت خودکار را خدمت شما کاربران وردپرسی معرفی کنیم تا تهیه نسخه پشتیبان در سایت وردپرسی شما به امکان‌پذیر باشد.

تهیه بکاپ و نسخه پشتیبان در وردپرس با افزونه VaultPress

افزونه VaultPress یکی از برترین و محبوب‌ترین افزونه‌های موجود برای بکاپ‌گیری در وردپرس است که با ارائه قابلیت‌های کاربردی می‌توان نیاز شما را رفع کند. این افزونه علاوه بر تهیه بکاپ در وردپرس می‌‌تواند امنیت سایت شما را نیز تا حد قابل قبولی تامین کند؛ پس با نصب این افزونه می‌توانید علاوه بر تنظیم بکاپ‌گیری خودکار، امنیت سایت وردپرسی خود را نیز تامین کنید. برای استفاده از این افزونه ابتدا باید در سایت اصلی وردپرس عضو شوید تا بتوانید با فعال‌سازی این افزونه از آن استفاده کنید.

تهیه بکاپ و نسخه پشتیبان در وردپرس با افزونه VaultPress

 

افزونه VaultPress اکنون بخشی از افزونه Jetpack  محصولی از Automattic که یکی از اصلی‌ترین توسعه‌دهندگان وردپرس است به شمار می‌رود

با این‌حال می‌توانید از این افزونه برای تهیه نسخه پشتیبان وردپرس خود استفاده کنید. این افزونه توانسته است بیش از ۷۰,۰۰۰ نصب از طریق مخزن وردپرس داشته باشد که امتیاز ۴٫۴ از ۵ را نیز به خود اختصاص داده است.

تهیه بکاپ از وردپرس با افزونه BackWP up

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که می‌تواند افزونه‌های بکاپ وردپرس را از سایر افزونه‌ها متمایز کند، قابلیت تنظیم بکاپ به صورت خودکار در وردپرس است که افزونه‌های دارای این ویژگی توانسته‌اند محبوبیت بیشتری را در میان کاربران به‌دست آورند.

افزونه BackWP up نیز یکی از برترین و محبوب‌ترین افزونه‌های بکاپ در وردپرس است که توسط آن قادر به تهیه بکاپ از سایت وردپرسی خود و به صورت خودکار هستید

با نصب این افزونه کافی است زمانی را که می‌خواهید به افزونه بدهید تا در بازه‌های زمانی دلخواه برای سایت شما بکاپ تهیه کند تا در صورت نیاز بتوانید به راحتی و از طریق همین افزونه آن را بازگردانی کنید. این افزونه توانسته است در بین +۶۰۰,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۴/۲ از ۵ را به خود اختصاص دهد.

تهیه بکاپ از وردپرس با افزونه BackWP up

تهیه نسخه پشتیبان از وردپرس با افزونه Backup WordPress

یکی دیگر از افزونه‌هایی که در زمینه تهیه نسخه پشتیبان و بکاپ از سایت کاربردی و حرفه‌ای است، افزونه Backup WordPress است که با +۲۰۰,۰۰۰ نصب خود توانسته است امتیاز ۴/۷ از ۵ را به خود اختصاص دهد.

افزونه Backup WordPress با استفاده از دیتابیس وردپرس از سایت شما بکاپ تهیه می‌کند که در صورت نیاز به آن با استفاده از دیتابیس می‌توانید به راحتی اطلاعات سایت خود را بازگردانید

برترین افزونه‌های تهیه نسخه پشتیبان در وردپرس

تهیه بکاپ در سایت‌های وردپرسی با افزونه Updraftplus

یکی از مواردی که در استفاده از افزونه‌های وردپرس برای کاربران اهمیت دارد، رابط کاربری و تنظیمات ساده یک افزونه است که رعایت این موارد می‌توان کاربران زیادی را جلب کرد.

افزونه Updraftplus نیز یک افزونه حرفه‌ای و کاربردی برای وردپرس است که توسط آن قادر به تهیه بکاپ در سایت وردپرسی خود خواهید بود که این افزونه نیز مانند سایر افزونه‌های معرفی شده ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد خود را دارا است. این افزونه توانسته است از میان +۱,۰۰۰,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۴/۸ از ۵ را به خود اختصاص دهد.

تهیه بکاپ در سایت‌های وردپرسی با افزونه Updraftplus

تهیه بکاپ و نسخه پشتیبانی وردپرس با افزونه Duplicator

افزونه Duplicator نیز نام افزونه‌ای حرفه‌ای و کاربردی برای وردپرس است که کاربردهای گوناگونی دارد که یکی از مزیت‌های این افزونه قابلیت تهیه بکاپ در سایت وردپرسی خود است. این افزونه در میان +۱,۰۰۰,۰۰۰ نصب خود توانسته است امتیاز ۴/۹  از ۵ را به خود اختصاص دهد که می‌توان گفت از این افزونه تمامی کاربرانی که استفاده کرده‌اند رضایت کامل دارند.

برترین افزونه‌های تهیه نسخه پشتیبان در وردپرس

تهیه بکاپ از دیتابیس وردپرس با افزونه WP-DB-Backup

همانطور که گفتیم یکی از مواردی که در افزونه‌های بکاپ دارای اهمیت است، قابلیت تنظیم بازه زمانی برای تهیه بکاپ است که در این بخش از مقاله قصد معرفی چنین افزونه‌ای را خدمت شما کاربران وردپرس داریم.

افزونه WP-DB-Backup نام افزونه‌ای برای وردپرس است که به شما کاربران وردپرسی قابلیت تهیه بکاپ از دیتابیس وردپرس را می‌دهد. این افزونه توانسته است از میان +۳۰۰,۰۰۰  نصب امتیاز ۴/۵ از ۵ را به خود اختصاص دهد.

تهیه بکاپ از دیتابیس وردپرس با افزونه WP-DB-Backup

نتیجه‌گیری: تهیه نسخه پشتیبان و بکاپ در سایت از وظایف بسیار مهم مدیران سایت‌ها است تا در صورت بکاپ نگرفتن هاستینگ بتوانید سایت خود را به حالت اولیه بازگردانید؛ در اینجا تلاش شد تعدادی از برترین افزونه‌های موجود در زمینه بکاپ‌گیری وردپرس برای کاربرد بهتر معرفی شود.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

2 Comments

  1. سلام

    مطلب مفیدی بود از گوگل دنبالش بودم و نوت برداری کردم البته مطالب دیگه سایتتونو دوستانم دنبالش هستند که من سایتتونو اس ام اس کردم برای دوستان

    ممنون

  2. سلام

    مطلب مفیدی بود از گوگل دنبالش بودم و نوت برداری کردم البته مطالب دیگه سایتتونو دوستانم دنبالش هستند که من سایتتونو اس ام اس کردم برای دوستان

    ممنون

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *