شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای یادگیری یک موضوع، در وبیناری شرکت کرده باشید. وبینارها در واقع کلاس آنلاینی هستند که در آن محتوایی توسط یک مدرس مورد بررسی قرار می گیرد و می تواند بسیار مفید باشد. اگر شما هم یک مدرس هستید یا در یک حوزه خاص مهارت یا تخصصی زیادی دارد، می توانید برای دیگران وبینار برگزار کنید. برگزاری وبینار در حال حاضر کار سختی نیست و اگر یک سایت وردپرسی داشته باشید، به راحتی می توانید وبینار برگزار کنید. اما چطور می توان در یک سایت وردپرسی وبینار برگزار کرد؟

در این مقاله می خواهیم به بررسی کامل برگزاری وبینار در وردپرس بپردازیم و ببینیم که با کمک چه پلاگین هایی می توان در وردپرس وبینار برگزار کرد.

وبینار چیست و چه مزایایی دارد؟

پیش از آن که بخواهیم به بررسی پلاگین های این حوزه بپردازیم، بهتر است اول ببینیم که وبینار دقیقاً چیست و چه زمانی باید از آن استفاده کرد. وبینار در واقع به کلاس آنلاینی گفته می شود که در آن محتوای خاص و تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد. گاهی اوقات وبینار با نام سمینار یا دوره آنلاین هم شناخته می شود و شما به راحتی می توانید در چنین کلاس هایی شرکت کنید. وبینارها بر پایه آموزش، تعامل و ارتباط دو طرفه میان مدرس و شرکت کننده برگزار می شوند. وبینارها قبلاً هم وجود داشته اند و در قالب جلسه یا سمینار برگزار می شدند. اما در حال حاضر اکثرا از وبینارهای آنلاین استفاده می کنند؛ چرا که مزایای بسیار زیادی نسبت به روش های حضور دارد. در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی چند مورد از مهم ترین مزایای وبینار بپردازیم تا ببینید که این روش به درد شما می خورد یا نه. مهم ترین ویژگی ها و مزایای برگزاری وبینار عبارتند از:

  • عدم نیاز به حضور در محل خاص

اگر تا به حال در یک وبینار شرکت کرده باشید، متوجه شده اید که از هر جایی و تنها با دسترسی به اینترنت می توانید در یک وبینار شرکت کنید. در واقع اصلاً فرقی نمی کند که شما در کدام شهر هستید و برگزارکننده وبینار در کدام شهر است. به راحتی و تنها با دسترسی به اینترنت می توانید به وبینار دسترسی داشته باشید. در حالی که اگر سمینار یا جلسه حضوری برگزار شود، باید حتماً در آن شهری که برگزار می شود حضور داشته باشید تا بتوانید از محتوای آن استفاده کنید. اگر شما هم قصد برگزاری وبینار داشته باشید، نیازی به دغدغه برگزاری آن در یک شهر خاص نیست.

مثلاً اگر شما در شهر مشهد هستید و می خواهید مخاطبانی از سراسر ایران داشته باشید، به راحتی کافی است از یک پلاگین وبینار وردپرس استفاده کنید. با این کار، دیگر فرقی نمی کند که مخاطب شما در کدام شهر حضور دارد. به راحتی می تواند با یک لینک وارد وبینار شود از محتوای آن استفاده کند.

  • صرفه جویی در زمان و هزینه ها

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های برگزاری وبینار این است که می توانید در زمان و هزینه های خود صرفه جویی کنید. رفت و آمد کردن به شهری که قرار است در آن سمینار برگزار شود، بسیار مشکل است و زمان زیادی از شما خواهد گرفت. حتی اگر در همان شهر خودتان هم سمینار برگزار شود، باز هم رفت و آمد کردن مشکل است. در حالی اگر وبینار برگزار شود و شما بخواهید از خانه یا محل کار از آن استفاده کنید، دیگر نیازی به رفت و آمد و زمان گذاشتن برای رفتن به آن محل نیست.

این مسئله به معنای صرفه جویی در هزینه های شما هم خواهد بود! چرا که با کمترین هزینه و دسترسی به اینترنت می توانید به وبینار دسترسی داشته باشید و نیازی به پرداخت هیچ گونه هزینه ای نظیر هزینه رفت و آمد یا موارد دیگر نیست.

  • امکان دانلود و دسترسی به ویدئو

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های وبینار این است که به راحتی امکان ضبط ویدیو وجود دارد. در سمینار حضوری معمولا ویدیو تولید نمی شود چرا که تولید ویدیو از آن بسیار هزینه بر است و نمی توانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. این در حالی است که در وبینار تنها با یک دکمه می توانید محتوای سمینار را ضبط کنید و آن را در اختیار کاربران قرار دهید. این مسئله یک مزیت بسیار مهم دارد؛ آن هم این که اگر کاربران نتوانند در ساعت وبینار حضور داشته باشند، بعداً می توانند ویدیوی آن را مشاهده کنند.

از نظر مارکتینگ هم این موضوع به نفع شما است! چرا که گاهی اوقات کاربران می دانند که در آن ساعت نمی توانند به وبینار دسترسی داشته باشند اما بعداً می توانند ویدیوی آن را مشاهده کنند. این موضوع باعث می شود تا افراد در وبینار شرکت کنند و چیزی مانع شرکت کردن آن ها نشود.

  • امکان کسب درآمد از برگزاری وبینار

گاهی اوقات وبینارهایی که برگزار می کنید، به ازای دریافت هزینه است. در واقع شما از کاربران هزینه دریافت می کنید و در نهایت آن ها اجازه ورود به وبینار شما را دارند. بنابراین برگزاری وبینار برای شما درآمد خواهد داشت و می توانید از طریق آن کسب درآمد کنید. البته این موضوع تنها روش کسب درآمد از وبینار نیست و روش های دیگری هم برای کسب درآمد از آن وجود دارد. گاهی اوقات کسب و کارهایی وجود دارند که حاضرند به ازای پرداخت هزینه به شما، تبلیغات خود را در وبینار نمایش دهند. این روش هم یکی از بهترین روش های کسب درآمد از وبینار است. البته روش های دیگری هم وجود دارد که بستگی به حوزه و موضوع وبینار شما دارد! برگزار کردن وبینار نوعی برندسازی برای شما هم خواهد بود و این موضوع هم کمک زیادی به افزایش درآمد شما خواهد کرد.

برگزاری وبینار در وردپرس امکان پذیر است؟

حال یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید، این است که برگزاری وبینار در وردپرس امکان پذیر است یا بهتر است به سراغ ابزارهای دیگری برویم؟ اولین چیزی که باید بدانید این است که ابزارهای مختلفی برای برگزاری وبینار وجود دارد و بسیار هم مناسب هستند. اما مسئله ای که وجود دارد، این است که اگر بتوانید در سایت وردپرسی خود وبینار برگزاری کنید، با کمترین هزینه امکان پذیر است. حتی گاهی اوقات نیازی به پرداخت هزینه نیست و با کمک افزونه های رایگان به راحتی می توانید وبینار برگزار کنید.

خوشبختانه در وردپرس پلاگین هایی وجود دارد که کافی است روی سایت وردپرسی خود آن را نصب کنید. پس از آن که این پلاگین ها را روی سایت خود نصب کردید، امکاناتی در اختیار شما قرار می گیرد که می توانید از طریق همان سایت وبینار برگزار کنید. برخی از آن ها امکانات ساده ای دارند که با یک لینک می توانید از کاربران بخواهید در آن شرکت کنند. برخی از آن ها امکانات پیشرفته تری دارند و به راحتی می توانید از همه امکانات آن استفاده کنید. اما این موضوع که کدام پلاگین ها به درد شما می خورد را در ادامه این مقاله می خواهیم بررسی کنیم تا ببینید که کدام یک برای شما مناسب است.

معرفی برترین افزونه های برگزاری وبینار در وردپرس

اگر در مورد پلاگین های برگزاری وبینار برای وردپرس جستجو کنید، شاید ده ها پلاگین پیدا کنید اما آیا همه آن ها مناسب هستند؟ هر یک از این پلاگین ها ویژگی ها، مزایا و البته معایب خاص خود را دارند. با این وجود ما سعی کردیم به بررسی 8 مورد از بهترین پلاگین هایی که به شما قابلیت برگزاری وبینار در سایت وردپرسی را می دهد، بپردازیم. این پلاگین ها عبارتند از:

یک) پلاگین Video Conferencing with Zoom

یکی از بهترین پلاگین هایی که برای برگزاری وبینار در سایت های وردپرسی وجود دارد، این پلاگین است. این پلاگین در واقع یکی از زیرمجموعه های ZOOM است که با API آن کار می کند. در اوایل دوران کرونا که امکان برگزاری جلسات حضوری وجود نداشت، این پلاگین به بسیاری از افراد کمک کرد تا بتوانند روی سایت وردپرسی خود وبینار برگزار کنند و در نهایت نیاز خود را رفع کنند. جالب است بدانید که این پلاگین به راحتی به پلاگین ووکامرس وصل می شود و شما می توانید وبینارهای پولی برگزار کنید. بنابراین اگر می خواهید از برگزاری وبینار کسب درآمد کنید، کافی است پلاگین را به ووکامرس وصل کنید. پس از آن می توانید هر قسمت از وبینار را به مشتریان خود بفروشید و دسترسی را تنها برای خریداران محدود کنید. از مهم ترین ویژگی های این پلاگین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشتیبانی از گوتنبرگ
  • پشتیبانی از المنتور(Elementor)ایجاد جلسات و وبینارهای دوره ای
  • تایمر شمارش معکوس
  • سازگاری با LearnPress
  • سازگاری با LearnDash
  • دسترسی به افزونه‌هایی مانند فرم‌های ووکامرس
  • گزارش روزانه حساب

کاملاً مشخص است که این پلاگین امکان اتصال به انواع پلاگین های مربوط به آموزش را دارد و شما به راحتی می توانید به هم متصل کنید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید و به بهترین شکل از قابلیت های آن استفاده کنید. یکی دیگر از مزایای جالب این پلاگین است که در صفحه ساز ها هم به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. به عنوان مثال اگر شما وبینارهایی تعریف کرده باشید، بر اساس تاریخ برگزاری به کاربران نمایش داده می شود. همچنین فرم های ورود و دسترسی به آن هم از طریق گوتنبرگ و المنتور به راحتی قابل پیاده سازی است که یک مزیت بسیار مهم و ضروری محسوب می شود. حتی می توانید از تایمر شماره معکوس استفاده کنید تا به کاربران نشان دهید که چه زمانی وبینار برگزار می شود.

دو) پلاگین WebinarPress

اگر به دنبال یک پلاگین رایگان هستید تا بتوانید وبینارهای خود را برگزار کنید، پلاگین WebinarPress یکی از بهترین گزینه ها محسوب می شود. در واقع برای نصب این پلاگین نیاز به هیچگونه پرداخت هزینه نخواهید داشت و کافی است آن را از طریق پیشخوان وردپرس یا مخزن وردپرس نصب کنید. پس از آن که این پلاگین را روی سایت وردپرسی خود نصب کردید، زمان آن می رسد که ارتباط با سرورهای وبینار را برقرار کنید. در این پلاگین امکان اتصال به سرورهای YouTube ،Air و یا Vimeo وجود دارد و به راحتی می توانید کاربران را به حضور در وبینار آنلاین خود دعوت کنید. جالب است بدانید که با کمک این پلاگین به راحتی می توانید دوره های آنلاین ایجاد کنید و به راحتی از فروش دوره های خود کسب درآمد کنید. رابط کاربری این پلاگین هم بسیار بهینه و استاندارد است و همه کاربران به راحتی می توانند از آن استفاده کنند. از مهم ترین ویژگی های این پلاگین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساخت و نمایش دوره‌ های آنلاین
  • رابط کاربری ریسپانسیو
  • یادآوری ایمیل‌ های قابل برنامه‌ ریزی
  • صفحه تایید ثبت‌نام
  • تغییر شکل صفحه‌ کلاس آنلاین
  • تایمر شمارش معکوس
  • امکان چت کردن
  • ایجاد گپ خصوصی
  • امکان پرسش سوالات در بخش Ask
  • لیست شرکت‌ کنندگان در متن یا پرونده

همچنین با کمک این پلاگین امکان پرسش و پاسخ هم برای کاربران فراهم است! در واقع اگر کاربران در حین برگزاری وبینار سوال یا مشکلی داشته باشند، به راحتی آن را مطرح می کنند. بنابراین هر چیزی که برای برگزاری وبینار و دوره آنلاین به آن نیاز دارید در این پلاگین فراهم شده است تا بدون پرداخت هزینه بتوانید از قابلیت های بسیار کاربردی و عالی آن استفاده کنید.

  • پلاگین ClickMeeting

یکی دیگر از برترین پلاگین های برگزاری وبینار در سایت های وردپرسی، پلاگین ClickMeeting است. با کمک این پلاگین شما به راحتی می توانید وبینار مورد نظر خود را برگزاری کنید. مهم ترین مزیت این پلاگین این است که اتاق ویدیو کنفرانس دارد که یک قابلیت بسیار جذاب و عالی محسوب می شود. در واقع همان چیزی که برای برگزاری یک وبینار باکیفیت و عالی به آن نیاز دارید، در اختیار شما قرار دارد. همچنین این پلاگین به صورت کاملاً رایگان در اختیار شما قرار گرفته است و حتی تا یک ماه نیازی به تهیه اشتراک هم نخواهید داشت. از مهم ترین ویژگی های این افزونه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای تخته سفید
  • دارای اتاق ویدیو کنفرانس
  • دارای قابلیت نظرسنجی از کاربران
  • یک ماه اول رایگان
  • پخش ویدیو در فیس بوک یا یوتیوب

در این پلاگین قابلیت تخته سیاه هم وجود دارد تا به راحتی بتوانید هر شکلی که نیاز دارید را ترسیم کنید. همچنین امکان نظرسنجی از کاربران هم به شما کمک می کند تا بتوانید از کاربران نظرسنجی کنید و هر چیزی که کاربران نیاز دارند را مطرح کنند. از طرف دیگر، شما می توانید ویدئو برگزار شده را در فیسبوک یا یوتیوب هم به اشتراک بگذارید تا کاربران شبکه های اجتماعی شما هم به راحتی بتوانند از قابلیت های بسیار عالی و جذاب آن استفاده کنند. این افزونه به سایت ClickMeeting متصل می شود و شما می توانید از قابلیت های این سایت هم برای برگزاری یک وبینار با کیفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

  • پلاگین WebinarJam

اگر از آن دسته افرادی هستید که کیفیت برای شما بالاترین میزان اهمیت را دارد و تحت هر شرایطی می خواهید بهترین کیفیت را ارائه کنید، پلاگین این WebinarJam گزینه مناسبی است. WebinarJam در واقع یک سایت در زمینه برگزاری وبینار است که کاملاً با وردپرس سازگار است. در واقع شما می توانید پلاگین این سایت را روی وردپرس خود نصب کنید و پس از آن وبینار های بسیار باکیفیتی برگزاری کنید. از مهم ترین ویژگی های این پلاگین این است که کاربران با هر دستگاهی می توانند به وبینار شما دسترسی پیدا کنند؛ فرقی هم نمی کند که کاربران شما از لپتاپ استفاده می کنند یا موبایل. از مهم ترین ویژگی های این پلاگین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سازگار با تمام دستگاه‌ ها مانند لپتاپ، گوشی هوشمند
  • سازگار با تمام سیستم عامل‌ها مانند ویندوز و لینوکس
  • راحتی کار کردن با این افزونه برگزاری وبینار
  • قابلیت وارد کردن فایل‌ های PDF ،PowerPoint یا Keynote در وبینار
  • قابلیت رسم و نشانه گذاری بر روی صفحه برای برجسته‌ سازی

بنابراین اگر شما به دنبال یک پلاگین باکیفیت هستید تا وبینار خود را در بهترین شرایط ممکن برگزاری کنید، ما به شما این پلاگین را پیشنهاد می کنیم. همچنین شما می توانید انواع فایل ها را در آن وارد کنید که برای پرزنت کردن آموزش یا محصول مهم ترین مسئله است.

  • پلاگین EasyWebinar

اگر مسئله هزینه برای شما مهم نیست و می خواهید با پرداخت کمی هزینه امکانات و کیفیت بیشتری دریافت کنید، پلاگین EasyWebinar را به شما پیشنهاد می کنیم. این پلاگین یکی از قدرتمندترین پلاگین هایی است که می توانید در زمینه برگزاری وبینار آنلاین به راحتی از آن استفاده کنید. یکی از مهم ترین امکاناتی که یک سیستم برگزاری وبینار می تواند داشته باشد، این است که بتوان آن را به سیستم های مختلفی وصل کرد. خوشبختانه این پلاگین هم امکان اتصال به سرویس هایی نظیر Active Campaign ، Convert Kit ،Mailchimp ،Drip را دارد و با خیالی آسوده می توانید از این پلاگین بهترین استفاده را ببرید. از مهم ترین ویژگی های این پلاگین قدرتمند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از فناوری صوتی صدای واقعی
  • امکان برگزاری با استفاده از چندین ارائه‌ دهنده به صورت همزمان
  • قابلیت اشتراک‌ گذاری فایل و صفحه‌ نمایش برای کاربران
  • کیفیت بسیار بالا در پخش
  • دارای ابزارهای تعاملی
  • قابلیت پخش مستقیم در چند شبکه اجتماعی
  • امکان ارسال اعلان‌ ها از طریق ایمیل
  • ارائه پیشنهادات به‌صورت زنده به شرکت‌ کنندگان در وبینار
  • ارائه گزارش‌ های دقیق

در برگزاری وبینارها گزارش گیری اهمیت بسیار زیادی دارد! این پلاگین به شما این امکان را می دهد تا گزارش های بسیار دقیقی از بازدید و حتی خروج کاربران داشته باشید. با این کار می توانید استراتژی مناسبی برای وبینار خود برگزار کنید و در نهایت بهترین نتیجه را بگیرید. البته باز هم لازم است بگوییم که این پلاگین رایگان نیست و برای استفاده از آن باید به صورت دلاری هزینه پرداخت کنید. بنابراین اگر به دنبال یک پلاگین رایگان هستید که بتوانید بدون هزینه از آن استفاده کنید، بهتر است به سراغ استفاده از پلاگین های دیگر در زمینه برگزاری وبینار بروید.

  • پلاگین WebinarIgnition

یکی از برترین افزونه های برگزاری وبینار در وردپرس پلاگین WebinarIgnition است. با کمک این پلاگین شما به راحتی می توانید به الگوهای خاصی که در اختیار شما قرار می گیرد دسترسی داشته باشید. به عنوان مثال برای برخی برندها، استفاده از رنگ سازمانی و لوگوی شخصی اهمیت زیادی دارد و این چیزی است که هنوز بسیاری از پلاگین ها به آن اهمیت نمی دهند. اگر شما به دنبال پلاگین یا سیستمی هستید که بتوانید با کمک آن بتوانید برندسازی هم انجام دهید، این پلاگین برای شما مناسب است. چرا که می توانید از پالت های شخصی سازی شده متناسب با رنگ سازمانی خود استفاده کنید و لوگوی خود را هم در آن قرار دهید. از طرف دیگر، شما به راحتی می توانید از سرویس لایو یوتیوب برای اتصال به این پلاگین استفاده کنید. از مهم ترین ویژگی های این پلاگین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان چت کردن
  • دارای داشبورد و پنل قدرتمند
  • مدیریت و ارائه گزارش از رفتار و تعامل کاربر
  • دارای قابلیت پخش یادآوری از طریق ایمیل
  • دارای قابلیت بخش یادآوری از طریق پنل پیامک
  • ثبت‌نام از طریق ورودی فیسبوک
  • گزینه‌ های اشتراک‌ گذاری در صفحات اجتماعی برای بینندگان
  • گزینه‌ های کسب درآمد و استفاده از چندین درگاه پرداخت
  • دارای تایمر شمارش معکوس
  • قابلیت همگام‌ سازی با برنامه Outlook

بنابراین هر چیزی که برای برگزاری وبینار به آن نیاز دارید، در اختیار شما قرار داده شده است و به راحتی می توانید به یک سیستم قدرتمند دسترسی داشته باشید. همچنین امکان استفاده از درگاه های پرداخت بین المللی هم فراهم است و کاربران به راحتی می توانند از طریق چنین درگاه هایی پرداخت انجام دهند.

  • پلاگین وردپرس Skyroom

اسکای روم یکی از سرویس های ایرانی برای برگزاری وبینار آنلاین است که شاید نام آن به گوشتان خورده باشد. این پلاگین هم با این هدف طراحی شده است که از طریق سایت های ایرانی بتوانید وبینار برگزار کنید. با این کار اگر نیاز به پرداخت هزینه هم باشد، دیگر نیازی به پرداخت دلاری نیست و به راحتی می توانید از طریق درگاه های ایرانی پرداخت خود را انجام دهید. همچنین قابلیت هایی که در این پلاگین در اختیار شما قرار می گیرد، بسیار کامل و کاربردی هستند. به طوری که شما را از هر گونه ابزار دیگر بی نیاز می کند و به راحتی می توانید یک وبینار بسیار جذاب و باکیفیت پخش کنید. امکان تعامل و ارتباط دو طرفه در این پلاگین به شما کمک می کند تا وبینار شما به صورت یک طرف جلو نرود! بلکه کاربران هم با شما صحبت کنند و بتوانید از صحبت های آن ها استفاده کنید. از مهم ترین امکانات این پلاگین کاربردی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان برگزاری ارتباط دیداری و شنیداری
  • امکان برقراری ارتباط دوطرفه بین کاربران و برگزارکننده وبینار
  • امکان به اشتراک گذاشتن صفحه نمایش
  • دارای تخته سفید
  • امکان پخش فایل صوتی و تصویری

در نهایت شما می توانید با کاربران ارتباط برقرار کنید، ارتباطی که به صورت دو طرفه است. همچنین امکان اشتراک گذاری صفحه دسکتاپ وجود دارد تا از تمام امکانات لپتاپ یا موبایل خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. وجود تخته سیاه در آن به شما کمک می کند تا بتوانید هر چیزی که نیاز به ترسیم دارد را رسم کنید. همچنین امکان پخش فایل های صوتی و تصویری به شما کمک می کند تا هر چیزی که مربوط به وبینار است را به راحتی و بدون نیاز به امکانات اضافی پخش کنید.

  • پلاگین WpStream

آخرین پلاگینی که قصد معرفی آن را داریم، پلاگین WpStream است. با کمک این پلاگین هم می توانید بهترین وبینارها را برگزار کنید و کاربران شما از برگزاری آن لذت ببرند. رابط کاربری این پلاگین بسیار ساده و حرفه ای است و به راحتی می توانید به قابلیت های کاربردی آن دسترسی داشته باشید. مسئله مهم این است که با تمام دستگاه ها، سیستم عامل ها و مرورگرها سازگاری دارد و فرقی نمی کند که شما از چه سیستمی استفاده می کنید. همچنین امکان استفاده از ویجت های این پلاگین در صفحه سازهایی نظیر المنتور وجود دارد و شما می توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

  • دارای رابط کاربری سریع و آسان
  • قابلیت ساخت لایو استریم در وردپرس به طور مستقیم از طریق مرورگرتان
  • مناسب برای موبایل و تب‌لت‌ها
  • سازگار با تمام مرورگرها
  • سازگار با تمام سیستم عامل‌ها
  • امکان ضبط وبینار
  • سازگار با المنتور و WPBakery

در نهایت اگر قصد نصب و راه اندازی هر کدام از پلاگین های بالا را داشته باشید، تنها با چند کلیک قابل راه اندازی است. کافی است آن را روی سایت وردپرسی خود نصب کنید و سپس از امکاناتی که در اختیار شما قرار داده می شود، استفاده کنید. با کمک این پلاگین ها همه چیز در اختیارتان است تا بتوانید یک وبینار بسیار باکیفیت و حرفه ای برای کاربران سایت وردپرسی خود برگزار کنید و کسب و کارتان را رونق ببخشید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *